Alleen Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio op IAA
Geen preproductie versies van de hele Alfa Romeo Giulia line-up nog, maar enkel de potente Quadrifoglio variant. In tal van tinten dat dan weer wel; Donkergrijs, blauw, zwart, wit en rood. Allemaal sportieve lakkleurtjes voor de snelste sedan ter wereld. Inmiddels is ook een vanafprijs bekend geworden van de Giulia met groen klaverblaadje, namelijk 79.000 euro. Voor het hele gamma moeten we trouwens wachten tot Genève, bevestigde Altavilla vandaag.
En dat voor een auto waar je elke andere snelle bolide op deze planeet het snot mee voor de ogen kunt rijden. Laten we zeggen dat Alfa Romeo met de Quadrifoglio alvast een visitekaartje heeft afgegeven en haar indrukwekkende oorsprong wil herintroduceren. Goed nieuws voor wie net als ons deze saaie wereld van grijze technische hoogstandjes uit Duitsland meer dan beu is. Daarom vinden we het geen probleem om nog even te wachten op wat het Milanese merk nog meer van plan is.
Ik had toch wel verwacht dat we een line up te zien zouden krijgen: hoe ziet de “gewone” Giulia er uit? Ik ben het wachten namelijk wel een beetje beu, itt de bovenstaande tekst..
Het plaatje van de rondetijden is overigens wel zeer indrukwekkend!
Wees toch eens blij… ? Dit is toch buitengewoon? Binnen enkele maanden komen die andere versies al! Bangelijke auto! Bravo Alfa!!!
Volgens andere media zou de Nederlandse vanaf prijs voor de Quadrifoglio rond de € 108.000 zijn.
Ik heb een foto bewaard van de reguliere giulia van tijdens de onthulling in juni, zie link hieronder:
http://imgur.com/JrT3h7t
afbeelding werd na de onthulling direct van het net verwijderd
Het complete gamma staat in Geneve. Zojuist bevestigd door Altavilla.
https://www.youtube.com/watch?v=cLx6Jo0kCs8
Leuk filmpje uit Frankfurt, het interieur. Ik had nog niet ontdekt dat de startknop OP HET STUUR zit, geweldig!
@bart jan: ja daarmee doelt ie op de MiTo, Giulietta, 4C en deze Giulia Quadrifoglio. Ik heb al foto’s gezien van de stand en zie geen Giulia’s in ander jasje dan de Quadrifoglio.
@Lancia4Ever: “Tutta la gamma Giulia a Ginevra”. Ultima battuta, in conclusione, sulla Giulia: “Posso confermare che la gamma sarà presentata al completo al Salone di Ginevra”. Da lì alle vendite, il passo dovrebbe essere breve: entro l’estate le motorizzazioni normali dovrebbero raggiungere i mercati.
@Johannes Jonckheere
Applaus!
Hopelijk een potente versie met een goede automaat of TCT…. Van het geschakel tijdens filerijden ben ik al jaren af en wil ik ook niet meer terug krijgen.
@ bart jan : Ja in Genève inderdaad maar dat was reeds bekend.
Geneve….zijn we alweer een half jaar verder. Maar ja wachten zijn we wel gewend van die Italianen. Overigens zal het prijskaartje voor de gemiddelde Alfista onbetaalbaar zijn in de normale uitvoering, vrees ik. Als er dan ook geen schone motoren in het gamma zit dan wordt het in de lease ook niets, tel daar nog bij op de altijd hogere afschrijving van Alfa’s en men blijft in het Duitse premiumsegment hangen. Zoals zo vaak hier, denk ik dat de meesten zich blij maken met een dode mus want dit wordt geen volumemodel dat AR er weer bovenop gaat helpen.
Ciao!
@Lampredi
Voor de europese markt moeten ze er een instal 1.4MA in lepelen met 150 en 180PK moet makkelijk kunnen Blijven ze een stap boven BMW met hun 3 pitter in de 3 serie. Scheelt in de aanschafprijs en de KG’s schoon aan de haak. Maar die motor hadden ze al in de 159 moeten leveren dan had die nog wel door gekunt tot nu plus de 120PK 1.6JTDm voor de 159 dan hadden ze er best wel wat extra kunne verkopen. De QV zal meer een imago maker zijn dan een bestseller. Tenzij de prijs gunstig is zal ook de 1750/2.0 niet voor de benodigde aantallen zorgen. Maar gezien de prijs stelling van andere modellen met dit blok vrees ik het ergste. Vanaf prijzen rond de 40K ipv onder de 30K in NL. Daar gaan ze geen grote aantallen van weg zetten. Voordeel voor 1ste eigenaren is wel als ze er niet veel van verkopen in de lease markt blijft de restwaarde hoog zie de 159 1750TBI die zijn veel meer waard dan een 1.8/1.9/2.2/3.2 of diesel.
@Lampredi
De vertraging was wel te voorzien. Men moest en zou wat tonen in juni, maar toen was al duidelijk dat de ontwikkeling nog niet was afgerond. Marchionne heeft ongetwijfeld bij de start van het project geëist dat alles in juni klaar zou zijn, maar dat was onhaalbaar.
Beter nog wat langer wachten en een degelijke auto dan te vroeg op de markt komen.
Wat mij zorgen baart is het bijna totale gebrek aan modellen in het B, C en D segment net nu de markt in Europa aantrekt. Dat wordt de strategische misser van Marchionne
@AR 159. Die 1750 TBI is ook een fantastische motor. Ik heb hem zelf in de Delta liggen. Die moet in de Giulia om hem nog enigszins verkoopbaar in NL te houden. De BPM op de Quadrifoglio zal wel richting 25.000 of meer gaan.
Een 1.4 MA is ook een goed idee. 180 pk is geen punt voor die motor. Dat halen ze zelfs uit de gewone 1.4 zonder MA, zie Abarth 695.
Enfin, even afwachten nog, maar echt optimistisch ben ik niet. Uit ervaring….
De Giulia is vanaf eind dit jaar te bestellen, ook de gewone versies. Dus voor die tijd gaan we de reguliere uitvoeringen wel te zien krijgen. Prijs QV is inderdaad 108.000 euro, heel slim iets onder de M3.
En qua motoren… er komt geen 1.4 en ook geen 1.8. Alleen de eerder aangekondigde nieuwe viercilinder en zescilindermotoren.