De Abarth Punto reïncarneert in India

abarth punto

India krijgt ook de Abarth Punto… Juist dat model van het merk met de schorpioen die al een tijdje niet meer gemaakt wordt. Als Indiër geloof je dat je na dit leven terug komt in een hogere of lagere hoedanigheid… De Abarth Punto is nu terug in het land van de Ganges. Dat is voor Abarth zelf wellicht niet een stap vooruit, want hij is hoger (in verband met de matige infrastructuur in India) en minder krachtig met een 145 pk T-Jet, in plaats van een 160 pk 1.4 MultiAir. Maar laten we wel wezen; Hier zag men er al een tijd geen brood meer in, terwijl de compacte krachtpatser wel iets smeuïgs had en daardoor redelijk uniek was in z’n soort. Het model deed het ooit alleen in Italië wel aardig qua aantallen, vooral onder jonger publiek met een dikkere portemonnee. Toch is de auto iets te zeldzaam gebleven al die tijd. Helemaal op Europees niveau. Verkoopaantallen kunnen echter niet volledig het argument zijn, want in India zijn deze alles behalve hoog. Toch wil Abarth sinds kort juist in dat land aan de slag, waarschijnlijk om Fiat als merk meer allure te geven.

abarth punto3

Maar aangezien we het deze dagen al vaker over het langzaam verdwijnen van de Fiat Punto hebben gehad, zou je deze zwarte Indiase Abarth misschien iets beter op je in kunnen laten werken. Want, was dit niet een nuttige update voor een verder prima model geweest? Met Uconnect boordcomputer (zoals op het huidige model) en tegen een scherpere prijs dan de concurrent… Of had iedereen dan schande gesproken over de vormgeving (net als na de lancering van de Evo, wat overigens ook de naam is van deze Indiase evolutie) en was het een totale flop geworden? Bij Fiat heeft men er vast over nagedacht en heeft men geconcludeerd dat het beter is, om het te laten voor wat het is.

abarth punto2

Deel dit artikel:

2 gedachten over “De Abarth Punto reïncarneert in India

  • 7 augustus 2015 om 08:02
    Permalink

    Tja wie zal het zeggen. Het is wel typisch italiaans om ergens enthousiast aan te beginnen en dan de interesse te verliezen zodra het niet gaat zoals gepland. Modellen komen dan in de vergeethoek en worden dan geschrapt zonder opvolger.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.