Alfa Romeo Giulia in definitieve carrosserie!
Drie luttele dagen nadat we Alfa’s nieuwe D-segmenter z’n neus voor het eerst (onder een dikke laag tape) zagen, zien we hier de eerste foto’s met volledige carrosserie (onder een dikke laag tape). Ondanks de stevige vermomming valt er hier toch behoorlijk wat informatie te rapen uit deze foto’s die ergens rond Cassino zijn genomen tijdens de laatste fase van de ontwikkeling. De proefproductie start ergens in september en we verwachten binnen nu en een paar weekjes de eerste kiekjes op de Nürburgring. Zowel aan de voorkant als aan de achterzijde merken we een korte overhang. Dit kan in principe twee dingen betekenen; ofwel een zeer lange wielbasis voor een gebalanceerde wegligging, ofwel dat deze D-segmenter eerder aan de korte kant is. Het ziet er in elk geval gespierd uit en duidt ook ongetwijfeld op achterwielaandrijving. De cockpit ligt ver achter de 4 of 6 cilinder in lijn, voor een optimale gewichtsverdeling. Het zwaartepunt van de bestuurder bevindt zich mooi in het midden van het geheel.
Wat zien we nog meer? Een bijzonder agressieve neus en langerekte motorkap die inderdaad vrij hoog tot aan de A-stijl doorloopt, maar sterk naar beneden duikt aan de voorzijde. Op de foto hierboven lijkt het zelfs wat op een haviksbek. De boot lip van de 4C is ook present (foto onder), zoals we hadden verwacht, terwijl de achterlichten ons op het eerste gezicht herinneren aan die van de 159. De vier uitlaten betekenen ongetwijfeld dat we hier te maken hebben met een van de krachtigste varianten. Nog een detail zijn de klinken op de achterste portieren; zo op het oog geen systeem zoals op de Giulietta of 156, waar ze weggestopt waren in de C-stijl, maar wie goed kijkt kan gaan twijfelen of deze wel echt zijn. De vijfspaaks velgen in kwestie zien er ondertussen wat minder geraffineerd uit, alhoewel het moeilijk is om hier iets van te maken met de wagen in beweging. Is dat trouwens een diffusor aan de achterkant? Hoe het ook zij, wat we hier zien valt bij ons alvast erg in de smaak. De nieuwe D-segment Alfa wordt een echte sportieve Italiaanse sedan met korte kont en geweldige onderhuidse techniek.
Knap wat jullie zoal aan een gecamoufleerde auto kunnen herleiden.
Je kunt toch écht niks zinnigs zeggen over de achterlichten. En als ik ze ergens op vind lijken, dan op die van de GT
En wat betreft de achterste deurklink, de 156 en Giulietta prototipi haden ook fake deurklinken op de achterdeuren.
http://www.alfa-romeo-portal.de/arcommunity/anhaenge/4593d1271942397-456.jpg/
Dus in plaats van bergen speculaas te bakken, beter nog 12 dagen rustig afwachten.
Een lange wielbasis zou duiden op een hoger gewicht, terwijl we weten dat men dat niet wil. Een wat kortere lengte zou niet onlogisch zijn.
Korte overhang voorin mooi. Inderdaad lastig om echt iets zonnigs te zeggen over de definitieve vorm. Maar zie ik een knikje in de kofferbak a la Giulia??? Inderdaad doen de achterlichten zo denken aan de GT…. Zoals gezegd, nog een past dagen geduld…
@tweetyv6 Wat je zegt van de deurklinken zijn we ons van bewust. Over de achterlichten zeggen we zelf ‘op het eerste zicht’ en verder kun je al prima de algemene contouren wat inschatten.
Jij wordt misschien niet extatisch van deze beelden; wij wel en proberen alle details eruit te halen die we enigszins kunnen.
Zonnigs ? = zinnigs natuurlijk…
Het blijft spannend ! je kan ook opmaken uit de reacties dat iedereen wel een beetje zenuwachtig uitkijkt naar 24 Juni. Hopelijk nog eens een design trendsetter in het D-segment !
Nu maar even via het normale toetsenbord i.p.v. de mobiel….
Algehele constructie en materiaalgebruik is maatgevend voor het gewicht, niet de wielbasis alleen.
Ach, speculeren is juist nu zo leuk omdat er wat meer tastbaars te zien is en niet een verbouwde Ghibli. En spannend, dat is t!
Daar gaan we dan:
– Zeer smalle doorlopende achterlichtunits (Gloria-concept)
– Knik in de kofferbak (a la Giulia dus)
– Sterk, relatief hoog V-profiel motorkap (8C),
– Normale handgrepen achterportieren (die van de 156 zijn, tot op de dag van vandaag, schaamteloos door velen nageaapt…)
– Conclusie? Wie zien de 24ste wel….
Absoluut fantastisch: de maatverhoudingen met compacte cabine en lange neus, met vooral veel ruimte tussen voorruit en voorwielkast. Klassieke verhoudingen!
Le foto sono state fatte vicino lo stabilimento di Cassino
Ursula schrijft dus dat deze foto’s in de buurt van Cassino zijn genomen. 😉
WOW! Dat ziet er veelbelovend uit! De verhoudingen doen me wel sterk denken aan een 3-serie, maar is dat niet juist de benchmark in deze klasse? En deze klassieke verhoudingen icm Italiaans design á la 4C/8C moet het bijna wel tot de mooiste in zijn/haar 😉 klasse (en ver daarbuiten?) maken. Is er al iets bekend over een SW? en een coupe en een GTA en een spider……..
Al meer dan 3j elke dag de websitebezoek van Auto Edizione, Quattroruote, Al volante e.d. raadplegen. En eindelijk is het dan zover! Het ziet er veelbelovend uit.
Ik denk de grootte van een 156, dat is prima. De oude Giulia was ook compact.
Nog 12 keren slapen…
Wow!
kan niet wachten dit ziet er zeer goed uit.
Hopelijk heeft Alfa Romeo met Harald Wester ook de Duitse pers onder controle want die schrijven echt giga Bullshit om een Duitser de test te laten winnen kan de test alweer voor me zien tussen de nieuwe BMW 3 Audi A4 en de nieuwe Alfa die word natuurlijk weer laatste. Ik heb het hier alvast gezegd.
Zal ik het alvast invullen:
– iets krapper
– klinkt minder solide als je de deur dicht trekt
– afwerking in de kofferruimt is niet premium
– we hebben een zichtbaar schroefje gevonden aan de onderkant dashboard
– de driecilinder van bmw is op papier zuiniger
– vul maar aan ….
De Audi z’n voorwielaandrijving is veiliger tijdens de winter. :-p
Alfa’s vergelijk je alleen met hun voorganger. De andere vergelijkingen gaan mank.Na een dagje Alfetta 1.8 1978 sturen evenaart geen enkel ander merk de drama en passie. ?
Voortgaande op de breedte van de velgen en wat rekenwerk kom ik tot de volgende cijfers:
Lengte 4.72, wielbasis 3.15
De 156 had 4.43 en 2.60, de 159 4.66 en 2.70
BMW 3 heeft4.52 en 2.76. en BMW 5 heeft 4.90 en 3.07
GIULIA komt duidelijk tussen de 3 en de 5, maar wat een wielbasis! Dat belooft comfortabel rijden.
@Ludo
Lijkt me eerlijk gezegd iets teveel dikke duimen werk. Langere wielbasis dan de 5 is vrijwel onmogelijk. Op de foto zie je een hele dikke versie met maximum velgen waarschijnlijk.
Dit lijken wel de lichte velgen van ferrari, kan zo even niet op de naam van de fabrikant komen, die velgen zijn echt geniaal qua gewicht.
Verhouding kun je mooi zien met de Guilietta erachter dan is hij wel iets groter maar niet giga veel meer. Ik denk waardige opvolger van de Alfa 75 we gaan nu verder met het verhaal waar we toen gestopt zijn!
Ik zie duidelijke lijnen van de 159. Waarom ze niet niet eerder met dit model zijn gekomen is mij echt een raadsel. Heel vernieuwend vind ik het dus niet. Maar laten we eerst maar even afwachten als het doek er van af getrokken is.
“Waarom ze niet niet eerder met dit model zijn gekomen is mij echt een raadsel.”
Eh….omdat vooraanstaande techniek onder zo’n model misschien niet in de schappen van de supermarkt ligt en je deze als fabrikant altijd nog zelf dient te ontwikkelen? 😉
Er is meer aan de hand dan dat: Enkele jaren geleden lazen we op Autoedizione over allerlei activiteiten om Alfa’s in de V.S. te produceren. Dat waren dusdanig veel berichten dat we dat niet louter kunnen afdoen als geruchten zonder basis. Het is ook niet voorstelbaar dat het een vooropgezet plan was, om nadat men in Arese (!) de Giulietta als laatste daad heeft ontworpen, van plan was om 10 jaar geen model uit te brengen.
Nee, er moet op een bepaald moment echter een rode streep zijn gezet door de plannen die men had.
Als ik moet speculeren, dan zou het wel eens kunnen dat men aanvankelijk erg bezig was met de redding van Chrysler er het toewijzen van modellen aan Amerikaanse fabrieken. Toen het echter weer goed ging met Chrysler, tja, waarom zou je dan een goedlopende fabriek gaan verspijkeren om er Alfa’s te gaan bouwen?
Vermoedelijk is toen ergens besloten tot het plan wat er nu ligt. Het zou heel goed kunnen dat het Giorgio-platform al die tijd al wel in ontwikkeling is geweest, maar het besluit om de Giulia er op te zetten moet van veel recentere datum zijn geweest.
Inderdaad, er zijn de afgelopen jaren vele rode strepen gezet.
De huidige plannen zijn NODIG omdat er simpelweg geen andere keus meer is (tegenover de Duitse overmacht is achterwielaandrijving en klassieke Alfa waarden noodzakelijk) en MOGELIJK omdat het nieuwe Alfa platform breder gebruikt kan gaan worden, zoals ook voor Dodge en Chrysler in America.
@TheDutchbird
Money?
Mooie bak, nog tien dagen wachten…
Afgaand op de foto denk ik toch ook dat deze wagen qua lengte richting 4.70 m gaat hoor, als je vergelijkt met de Giulietta op de foto, ZEKER groter dan de 156
Toevallig de verhoudingen van het gloria concept model …
Foto’s zijn uit een AR159 gemaakt! Bewust gelekt?
Top, maar we wachten natuurlijk allemaal op de sportswagon, want de verkoop van de 156 en ook de 159 kwam pas echt op stoom toen de SW op de markt kwam.
Ik ben ook erg benieuwd of we de TCT terug gaan zien of dat er een andere automaat gaat komen. En ik hoop ook dat deze op meer motoriseringen geleverd gaat worden dan bij de 159 het geval was.
@Eelco van Vliet
Reken in ieder geval op de fantastische 8-traps automaat die nu al in de Chrysler 200 wordt toegepast.
..ik vergis me, en bedoel de 8-traps automaat van de Chrysler 300.
Twee renders die perfect overeen komen met de auto die we op de foto’s zien:
https://www.blogdimotori.it/alfa-romeo-giulia-conferme-sulle-linea-accattivante-foto-8959.html
Guys, how long will my comment be pending aproval?
http://autoitaliaevo.altervista.org/ecco-a-voi-alfa-romeo-giulia/
Denk dat deze pretty close komt. Op de getoonde foto’s zit m.n. achter volgens mij heel veel polystyreen onder de zwarte regenjas om de ware vorm te verbergen. Zo’n double bubble achterwerk is meer iets voor Zagato.
als deze pretty close zou zijn , vind ik het toch maar wat braafjes lijken… ik verwacht er meer van
De lezers van Autoweek worden alvast voorbereid op een matige test.
http://www.autoweek.nl/weblog/3115/reserves-inbouwen-bij-giulia-voorpret
Ze hebben bij Autoweek de test al op de plank liggen waarschijnlijk. Alleen nog wat foto’s maken met de ‘journalist’ achter het stuur.
@ Pilade
?
@Il Quadrifoglio
Alexander Inia van Autoweek is kampioen citroensap zeiken.
Duidelijk een artikel van AW om de Alfa liefhebber op te naaien. Weinig verstandt van zaken de schrijver.
Dat is echt een eikel, weet helemaal niks roept maar wat ken een tester die hem ooit vroeg naar de automaat in de 159 2.2 JTS vond hij een hele slechte maar de bak in de Ferrari 612 Scaglietti vond hij wel heel goed. Wat bleek deze bakken zijn het zelfde. Bij de test van de Maserati Ghibli S Q4 werd er gereden in Livigno in de sneeuw Maserati had een aantal ex Lancia rally rijders uitgenodigd voor de test. Hij had het steeds over tester Alex in zijn verhaal bij Autoweek de pannenkoek wist niet eens dat het om Alex Fiorio ging. Deze mensen schrijven gewoon testen over van het Duitse moederblad en dat is zwaar gesponsord door de Duitse Auto industrie. Voor een goede beoordeling kijk ik altijd naar de Engelse!
Alfa mag gewoon niet winnen ik zeg DTM en alles aan puin rijden daar ROARRR
Maar het punt dat hij maakt over de oude voorwiel-aangedreven Alfa’s die nu plotseling als niet Alfa-waardig zijn gekenmerkt, deel ik. Je verloochent de historie, waar juist een merk als Alfa gelijkertijd zo trots op is. Ik vond de 164 waanzinnig mooi. Nog nooit een zo’n mooie auto gezien toen ik voor het eerst oog in oog stond met de 156. Intens gelukkig geweest met mijn 147. En elke dag is een feest in mijn 159 TBI. Door die auto’s te diskwalificeren, diskwalificeer je je klanten die wel van die auto’s houden. En dat is op z’n minst raar.