Alfa Romeo toont in Parijs zelfde 4C Spider
Laat de nieuwe modellen van Alfa Romeo maar snel komen! Dat zeggen we niet omdat de nieuwe 4C Spider ook maar enigszins een teleurstelling is, maar omdat we de Parijse stand van Alfa Romeo als geheel een beetje een aderlating vinden. Exact dezelfde tonaliteit als die in Genève en met auto’s in precies dezelfde kleur. De 4C Spider is bijvoorbeeld exact die we in Genève al hebben gezien. De introductie van het model verloopt dus in alle stilte, in plaats van dat er meerdere exemplaren zijn neergezet. Of is men misschien nog niet klaar voor een imposante introductie zoals met de coupé vorig jaar in Genève? Waarom wordt dit prachtige model niet veel meer in de spotlight gezet?
MiTo en Giulietta zijn dezelfde op wat tintjes in de details na. Maar dat is niet het grootste probleem. Alfisten zullen namelijk alles behalve tevreden zijn met de wijze waarop historische namen als ‘Junior’ en ‘Sprint’ pardoes op een doodnormale MiTo en Giulietta zijn geplakt. Grote namen op kleine sportpakketten. We hopen vooral dat dit een vervolg zal krijgen op nieuwe modellen en dat deze mooi namen niet weer de kast ingaan wanneer de klanten opnieuw zijn uitgekeken.
Alfa Romeo mag Parijs snel vergeten dus en hopelijk maakt men er een show van in Genève 2015. Overigens, voor wie graag een bevestiging wil over de update voor de 2.0 JTDm met 150 pk in de Giulietta Sprint, hebben we hieronder een plaatje als bewijs.
Hebben jullie iets kunnen achterhalen over de nieuwe 150pk-motor waar Autoweek het over heeft? Naast schaarste op modellengebied is het ook op motorgebied redelijk stil, dus een nieuwe motor is om die reden nog wel iets waar we meer over willen weten.
150 pk in plaats van 140 in de Giulietta? Bedoel je dat? Dat is inderdaad de update die bij de Sprint hoort.
Alfa is inderdaad zwaar de mist aan het ingaan met het verkwanselen van zijn mythische benamingen (denk ook aan Ti). Maar uitzondering is eigenlijk ‘Junior’. Hoewel het een connotatie bij ons liefhebbers opwekt heeft het initieel eigenlijk nooit veel meer dan ‘goedkoper-dan-de-rest-van-het-gamma’ betekend. Denk Giulia GT en Spider die in kariger uitgeruste en zwakker gemotoriseerde ‘Junior’ versie op de markt kwamen. Of de Alfasud Junior, niet meer dan een uitgeklede, reeds basis Sud 1200. Van de Alfa 145/146 waren er enkel Junior versies in 1400 cc uitvoering,…
ergste vind ik de stand van niks. Man plant er 5 tinten 4C Spider neer en bouw een feestje!