Productie Maserati vanaf september 20% omhoog

qp verkoop

We vertelden je reeds over de oproep van 350 man extra personeel voor de Maserati-fabriek in Grugliasco, Turijn. Vandaag kunnen we je melden dat dit is vanwege een te verwachten productietoename van 20% vanaf eind deze zomer. Hier ligt natuurlijk een alsmaar stijgende vraag naar de Quattroporte en de Ghibli aan ten grondslag. Vanaf die periode zullen er wekelijks 900 in plaats van de huidige 750 Maserati’s van de band rollen. Men verwacht dat beide modellen samen eind dit jaar goed zullen zijn voor circa 40.000 orders. Dat is ongeveer het dubbele van vorig jaar. Afgelopen mei alleen al heeft het merk met de drietand 3068 auto’s verkocht. De teller staat vanaf januari gezien op al 12.512 stuks. Even ter vergelijking; 2013 werd afgesloten met een record van 15.400 eenheden.

Het brengt niet alleen feestvreugde voor het 100 jaar oude jarige merk, dat binnenkort her en der het eeuwfeest wil vieren. In verband met het plan van FCA om de vakantie van de werknemers in Grugliasco met een week in te korten, is er momenteel een hoop onvrede bij personeel en bonden.

Deel dit artikel:

3 gedachten over “Productie Maserati vanaf september 20% omhoog

  • 11 juni 2014 om 21:32
    Permalink

    Gelijk hebben ze… er zitten nog genoeg mensen op de bank thuis. Als bestaand personeel op zijn vakanties gaat inboeten neemt dat de prikkel voor het bedrijf weg om die mensen weer aan het werk te zetten.

    Beantwoorden
  • 12 juni 2014 om 11:53
    Permalink

    Ik geloof dat we nu weer getuige zijn van de tanende macht van de Italiaanse bonden. FCA is nu een zelfstandig internationaal concern dat altijd het laatste woord zal hebben. Eerste testcase is nu het uitstellen van een nieuw nationaal contract, waarbij Fiat zelf de eisen lijkt te gan stellen. Precies zoals ieder ander internationaal bedrijf op het schiereiland doet. (dreigende staking bij Maserati gaat overigens gelukkig niet door)

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.