LaFerrari (F)XX bijna klaar voor racende klanten
Tijdens een uitgebreide testfase op de Nürburgring is deze extremere versie van de LaFerrari, oftewel de FXX gespot (deze naam is weliswaar nog niet officieel). De FXX is vooral aan de prominente spoiler op de achterzijde te herkennen en heeft slicks om de wielen. Dat laatste toont aan dat de LaFerrari FXX juist voor het circuit is bedacht. De ultieme Ferrari zal namelijk vooral gebruikt worden voor races tijdens het Corse Clienti programma speciaal voor klanten. De LaFerrari FXX vervangt de FXX op basis van de Enzo en de 599 XX die tot nu toe hiervoor in aanmerking kwamen.
Volgens ooggetuigen was de tijd die deze nieuwe FXX in de ‘groene hel’ neerzette eveneens van een andere planeet. Men klokte eigenhandig 6’35”. Hoewel dit niet officieel is, zou dit de snelste tijd ooit zijn met een ‘straatwagen’, wat nu nog op naam staat van de Pagani Zonda R, namelijk 6’47”. De snelste tijd met een wedstrijdwagen is nog altijd 6’11” en stamt alweer uit 1983. Volgens getuigen, klinkt de ‘LaFerrari XX’ (zoals hij misschien ook zou kunnen heten) nog luider en feller dan de versie voor op de weg. Het model trekt ook veel aandacht door de opvallende ongespoten carrosserie van carbon fiber. Deze racevariant zal naar verwachting nog lichter zijn (ook door het ontbreken van glazen ramen) dan de ‘normale’ LaFerrari en iets andere specificaties kennen qua ophanging.