Fiat ‘Happy’ met nieuwe campagne op melodie van Pharrell Williams
Fiat gaat zoals gezegd de formule voor haar Amerikaanse reclamecampagnes wereldwijd inzetten en binnenkort zal dit al plaatsvinden in een nieuwe campagne dat start op de melodie van ‘Happy’ door Pharrell Williams. Fiat zette een paar dagen geleden alvast een teaser online (zie hieronder) en geeft ook te kennen dat de spotjes tijdens de introductie van de 500L Beats Edition een bekende hoofdrolspeler zullen hebben uit de popindustrie. We weten al dat dit P. Diddy zal zijn, die in de VS reeds in een zeer geestig 500L spotje te zien was (zie onderaan dit bericht).
httpvh://youtu.be/vMJh8a2OBnA
Het aanstekelijke nummer van Williams zal kijkers letterlijk ‘Happy’ maken, zegt Carlo Colpo van Fiat-Abarth Brand Marketing & Communication regio EMEA. De regie is in handen van Federico Brugia en het eerste spotje is op de stranden van het Spaanse Palma de Mallorca gedraaid. Fiat brengt daarmee de lentekriebels in de huiskamers en sluit telkens af met de slogan ‘Simply contagious, simply more’.
In de tweede helft van april begint dan de campagne voor de 500L Beats Edition met rapper P. Diddy, een creatie van bureau Doner. Dit spotje is in de VS gelijktijdig met de andere 500L reclameboodschap opgenomen, en heeft opnieuw de fata morgana-achtige gewaarwording als thema. Dit keer niet vanwege de onwaarschijnlijke hoeveelheid ruimte in de 500L, maar vanwege het prachtige geluid uit het audiosysteem. Het spotje zal straks ook veel op internet te zien zijn. In juni zien we regisseur Paolo Sorrentino terug tijdens de introductie van de 500 Cult, dat vlagendrager is van de nieuwe MY2014-lijn van de Fiat 500. Sorrentino was al even in een Fiat te zien tijdens de voor hem zeer feestelijke Oscaruitreikingen. Het spotje is een creatie van Independent Ideas.
httpvh://youtu.be/XBtVOmhnw-k