Lamborghini toont Gallardo-opvolger Huracán
Dit is een voorproefje van Lamborghini’s LP 610-4 met de roepnaam Huracán. De opvolger van de Gallardo, wat aan alles goed is te zien. De compacte straatracer lijkt namelijk eerder een evolutie op een lange traditie dan een nieuw concept. De wat veilige keuze is redelijk begrijpelijk, want de Gallardo was een groot succes voor het huis uit Sant’Agata Bolognese. De Huracán met 5.2 liter V10 heeft 610 pk (bij 8250 t/min, 2,33 kg/pk, max. koppel van 560 Nm bij 6500 t/min)) en debuteert in maart 2014 op de autosalon in Genève.
De ‘orkaan’ is net als andere soortgenoten met stierlogo vernoemd naar bekende fenomenen uit de Spaanse stierarena. De naam Huracán is geïnspireerd op een beroemd geworden sterke ‘Conte de La Patilla’ stier uit Alicante. De beste vechtstier in z’n soort in 1979 die als onverslaanbaar werd gezien. Het is dus duidelijk waarom Lamborghini voor deze geschiedenis en naam heeft gekozen. De top van de een-en-twintigste-eeuwse Huracán ligt op 325 km per uur en een sprint van 0 naar 100 kan in 3,2 seconden.
Lamborghini vind ik erg saai worden. Vroeger was het nog echt Italiaans tegenwoordig niet meer. Jammer dat ze na de Diablo nooit met de Zagato Lambo Canto zijn gekomen vinden deze nog steeds wonderschoon ten opzichte van het nu wel erg Duitse Lamborghini G.M.B.H.
Ze missen dat uniek Italiaanse karakter tegenwoordig!
Ciao
Squadra
@ squadra
Zonder die Duitsers had het merk waarschijnlijk niet meer bestaan. Maar dankzij hen is er een constant modellenprogramma en doet het merk mee in de wereld van supersportauto’s en zal dat ook zo blijven.
Vind de Huracan mooier dan de Gallardo en de Aventador, die naar mijn mening over de top is qua design.
Achja dat het merk nog steeds bestaat is super. Maar als je kijkt naar waar het merk nu staat had ik toch de auto wat meer hardcore gehad ooit waren Lambo’s echt de aliens van de weg met die waanzinnige vormen.
Vind het ook nog steeds jammer dat De Tomaso niet terug is!
Ciao
Squadra
Ben het helemaal met squadra eens. De auto vind ik niet lelijk, maar mis de Italiaanse passie. Het komt mij allemaal te klinisch over. Daar zijn dan ook duidelijk de Duitse invloeden te merken. Zo doen de scherpe lijnen schuin van voren mij denken aan de huidige Seat Leon. Nog van die kille dagrijverlichting erin en voilà, de über Audi is daar. En dat is de uitstraling die je als liefhebber van Italiaans spul juist niet wil zien. Beetje jammer…
Italiaanse passie of niet, dat maakt die rijke arabieren toch niet uit. Die hebben geen smaak, kopen alleen vanwege het prijskaartje om vervolgens de auto in een garage te laten wegkwijnen.
Laat Alfa maar met een echte italiaan komen, daar heeft het grote publiek ook wat aan.