EPIC FAIL: Fiat 500S spotje kwestie van Photoshop
Fiat is zo onder de indruk van het succes dat ze met het sexy Abarth-spotje op Youtube en de Amerikaanse televisie boekten, dat het nu een poging doet tot een herhaalrecept op Europese bodem. Dit weekend start op televisie een nieuwe commerciĆ«le campagne rond de Fiat 500S en opnieuw zien wie het Roemeense topmodel Catrinel Menghia een interactie aangaan met een Amerikaanse kantoorjup die de dag van z’n leven heeft.
Maar wat zien en horen we nu?! Het tempo is in verband met de dure zendtijd een stuk omhoog gegooid en tot overmaat van ramp is de pikante stem van Catrinel ge-voice-overd door een wat overspannen Italiaanse keukenmeid. Laat dat nu het minst ergerlijke zijn, want de rode getat..eh geshopte ‘S’ in de nek van Menghia (volgens Fiat de ‘S’ van ‘Sexy’, ‘Stylish’, en ‘Seductive’) vervangt de schorpioen op wel heel lelijke wijze en de Abarth in de straat, heeft een wel erg opzichtige 500S saus gekregen waar de nepheid vanaf straalt. Wat ons betreft dus van briljant naar super slecht en een echte misser van de Europese reclameafdeling van Fiat. We begrijpen dat de 500S en dit spotje beide een mannelijk publiek aanspreken, maar 1 en 1 is nu eenmaal niet altijd 2. Voor het gemak zetten we de remake en het origineel even onder elkaar.
httpvh://youtu.be/tfXO6pdM3GI
httpvh://youtu.be/4LmWxJU4j1I
Erg jammer;
Daarmee stoot je gelijk alle liefhebbers af die de abarth-commercial wel konden waarderen en tegelijktertijd degradeer je de bestaande commercial.
Dat ze dit dan wel goed keuren, er zitten daar gruwelijk duurbetaalde marketingmanagers die dit er door heen trappen.
Het enige wat ze er mee besparen zijnde productiekosten van een nieuwe commercial en een hoop potentiele klanten.
Misschien heeft Squadra nog een leuk ideetje?
Hier wacht ik al een tijdje op! Zo’n mooie 500S 105 pk. Ik zie hem al staan blinken naast mijn CoupĆ© 20V turbo!
zie mijn reactie op het artikel over het Fiat imago…
Do I have to say more?