Alfa Romeo Duetto 2015 definitief in ontwikkeling

Duetto 2014

Volgens de Italiaanse bron Quattroruote heeft Fiat het akkoord met Mazda, om in samenwerkingsverband de aanstaande Alfa Romeo Duetto te bouwen, nu helemaal rond. Binnen een paar dagen volgt een aankondiging met meer details zegt men. De nieuwe Spider met Milanees logo rolt vanaf 2015 samen met de vierde generatie MX-5 van de band in Hiroshima. Men spreekt in de wandelgangen over een lichte tweezitter van rond de 900 kilogram.

Deel dit artikel:

25 gedachten over “Alfa Romeo Duetto 2015 definitief in ontwikkeling

  • 18 januari 2013 om 10:57
    Permalink

    Mooi dat er nu echt vaart gemaakt gaat worden.

    Moest gisteren bij Tuynder een onderdeel ophalen en even bij de buren (auto romeo) geweest. Even naar het orgineel, de duetto spider veloce staan loeren. Wat een mooi ding….

    Beantwoorden
  • 18 januari 2013 om 13:12
    Permalink

    @Lusso

    niet alleen sparen. Je moet ook nog eens kiezen. Nu kun je niet kiezen kleine 3 deurs 1 model midden maat 5 deurs 1 model. Maar je moet straks dus in een nice kiezen tussen een 4C een 4C spider en een Duetto allen met een gewicht onder de 1000kg. πŸ˜†

    Beantwoorden
  • 18 januari 2013 om 13:19
    Permalink

    @ AR 159

    Wat een dilemma. πŸ˜‰ Dat is een probleem dat we al lang niet meer gehad hebben…

    Beantwoorden
  • 18 januari 2013 om 17:24
    Permalink

    @Lusso

    Tja en dan was als ik een ander bericht goed begreep de 159 400kg te zwaar. Als ik daar dan eens even aan het reken ga dan kan de opvolger dus 159 1750TBI 1405KG – 400 is slechts 1005 KG voor een D segment wagen met 4,66 meter lengte. Wat gaat de nieuwe Mito dan wegen? Laat maar komen die licht gewicht jongens. Een Mito van minder dan 800kg zou dan ook mooi zijn. πŸ˜† πŸ™„ πŸ˜†

    Beantwoorden
  • 19 januari 2013 om 16:19
    Permalink

    @AR 159: de eerste serie 159 woog gemiddeld 1650 kg. Daar is in de loop der tijd wat van afgegaan met upgrades. Dus 1250 kg standaard gewicht wordt vanuit gegaan.dat had de 159 moeten wegen . Er werd niets gezegd over wat de opvolger in de schaal brengt.

    Beantwoorden
  • 20 januari 2013 om 08:00
    Permalink

    Wordt 1250 kg voor een D-segment wagen niet wat héél licht? Het mag niet als speelgoed aanvoelen ook hΓ© precies…

    Beantwoorden
  • 20 januari 2013 om 09:05
    Permalink

    Valt mij net op trouwens, spijtig dat er Dunlops op die Duetto liggen. :-p

    Beantwoorden
  • 20 januari 2013 om 10:02
    Permalink

    Belangrijk voor “speelgoedgevoel” is niet zozeer het gewicht, maar het zwaartepunt. Als men bijvoorbeeld enkel het skelet van de auto erg licht maakt, verschuift het zwaartepunt van de auto naar de motorkap. Als het zwaartepunt te ver voorin ligt, dan kan je geen snelle bochten meer nemen.

    Je moet dus over de gehele lengte van de auto gewicht besparen. Lukt het je om het zwaartepunt middenonder de auto te krijgen, dan krijg je juist een snel wendbare en goedsturende raket.

    Beantwoorden
  • 20 januari 2013 om 10:32
    Permalink

    Ik heb het niet persΓ© over het rijgevoel (ik veronderstel dat ze dat, Alfa Romeo zijnde, wel in orde krijgen), maar vooral over de manier waarop ie pitten en hobbels verwerkt.

    Ik heb nog in wagens gezeten waarbij dat echt een goedkope indruk geeft, hoe ze die putten verwerken. Kan het niet precies beschrijven, maar mijn Delta en m’n pa zijn Thema (nog een stuk minder) hebben dat iig niet.

    Ik denk dat dat voor een groot deel aan het gewicht ligt. In een kleine sportwagen verwacht je dat enigszins, in een ‘luxe’-sport-sedan niet echt… Kunnen jullie volgen? πŸ˜€

    Beantwoorden
  • 20 januari 2013 om 13:09
    Permalink

    Om een goed contact met het wegdek te krijgen dien je een stevige demping te hebben.dat brengt met zich mee dat richels en putten/pitten voelbaar zijn in de auto. Strakke en stevige ophangbussen versterken dat gevoel maar zorgen voor een direct gevoel in het stuur. Nadeel is dat zulke ophangingen sneller slijten .compromissen sluiten is de enigste oplossing of zoals Alfa dat oplost met de DNA knop.

    Beantwoorden
  • 20 januari 2013 om 15:59
    Permalink

    Voor mijn Delta had ik een MG F, die kleine tweezitter cabrio. Was ook bijzonder hard geveerd, maar had niet dat goedkoop gevoel… Ahja, vrij zinloze ‘discussie’. πŸ˜€
    We zien wel waar Alfa mee afkomt eens de statistieken bekend worden. πŸ™‚

    Beantwoorden
  • 20 januari 2013 om 21:16
    Permalink

    @Alfa Speed

    Je moet niet te veel naar MS luisteren als het om de 159 gaat die heeft de cijfers als boekhouder wat betreft de 159 niet op een rij.

    De 159 woog niet gemiddeld 1650KG dat was op zijn max eerder gemiddeld 1450KG en na 2008 gemiddeld 1400KG. Daar zit toch z’n slorgige 200-290KG tussen de gemiddelde benzine slurpert. De 1.8MPI is toch heel wat meer verkocht dan de obesitas 3.2 Q4 om die dan als gemiddelt te bestempelen is niet geheel juist.

    Even de feiten op een rij:
    159 1.8 MPI 2006-2008 1405KG
    159 1.9 JTS 2005-2007 1455KG
    159.2.2 JTS 2005-2008 1465KG
    159 1.9 JTDm 8V 2005-2008 1500KG
    159 1.9 JTDm 8V 2005-2008 1510KG

    159 1.8 MPI 2008-2010 1360KG
    159 1.9 JTS 2008-2009 1410KG
    159.2.2 JTS 2008-2009 1420KG
    159 1.9 JTDm 8V 2008-2010 1455KG
    159 1.9 JTDm 8V 2008-2010 1470KG
    159 3.2 JTS 2008-2009 1515KG
    159 1750 TBI 1405KG
    159 2.0JTDm 1465KG beide versies

    De enige 2 lompe 159 die het model geen eer aan doet qua gewicht zijn.

    159 2.4 JTDm 2005-2008 1605 KG later 1560KG
    159 3.2 Q4 2005-2008 1655KG later 1605KG

    Met andere worden de lichtste 159 woog slechts 1360KG en heeft meer m2 aan bodem oppervlak dan een 166 en is daarmee Alfa’s grootste wagen tel daar bij op de rijke uitrusting met minimaal 7 klapzakken ASR en nog een lading elektronica. In zijn segment was hij helemaal niet zwaar vergeleken met de concurrentie en zijn omvang vergeet niet hij is rijker uitgerust en 23cm langer en 8,5cm breder dan de 156. Neemt niet weg dat de 159 best 200KG of meer minder had mogen wegen van mij. Maar 400kg is gewoon niet rieel en als MS zijn worden waarmaakt dan hoop ik dat van harte en zat ik er naast maar een D segment auto die betaalbaar is voor de gewone man die 400KG minder weegt dan zijn voorganger klinkt behoorlijk onrealistisch. Maar wat ik al zij ik hoop van harte dat het waar is want dan kunnen we dus een Giulia met Q4 en een V6 verwachten voor slechts 1205 KG en een 1.4 MA 135/170PK die onder de 1000KG gaat (en dat met 7 airbags en 5 ncap sterren) en een 1750 met maar 1005KG. Jiepie waar kan ik intekenen voor deze 27K kostende licht gewicht wagen.

    Als alle liefhebbers van Italiaanse auto’s nu eens op houden over de onwaarheden over de 159 en hem ipv als zwart schaap te handelen nou eens gewoon om armen en die GM basis motoren even vergeten vervang hem desnoods door een 1.4 MA met 170PK dan heb je een pracht van een wagen waar je met plezier mee kunt toeren. En ook nog eens de beste rijeigenschappen heeft in zijn klasse beter dan een 3 serie en E klasse met rwd en dat vinden zelfs de Duitsers. En de beste VWD die dus zelfs de AWD het nakijken geeft. Wellicht dat de nieuwe 3 beter is maar de 159 is voor een opvolger komt al 10 jaar oud. En daarbij komt nog eens dat de 159 de beste (degelijkste) alfa ooit gemaakt is/was tot de Giulietta (die zich nog moet bewijzen want van een nog geen 3 jarige kunnen we nog niet veel zeggen)

    Beantwoorden
  • 21 januari 2013 om 12:35
    Permalink

    De 159 was en is een formidabele auto. Niets mis mee. Maar mij heeft ie niet het Alfa gevoel. Te groot van buiten en te klein van binnen en een zitpositie om te janken met mn 1,93m ik heb hem links laten liggen en ben weer na mn 166 overgestapt op een 156 FL.SP. Ook wat motorisering betreft een GM auto en geen Alfa.zoals SM het zegt het kan veeeeeel beter. 8)

    Beantwoorden
  • 21 januari 2013 om 20:33
    Permalink

    Ik ben maar 174 dus de 159 is ruim zat als er iemand achter me zit waant hij zich in een limo πŸ™‚ qua been ruimte. En ik heb een Diesel dus geen GM rommel.

    En Ja het kan beter maar om de 159 nu zo de grond in te trappe wat MS doet schiet niet op het is geen Arna dat was pas waar je voor moest schamen als merk.

    Beantwoorden
  • 21 januari 2013 om 23:04
    Permalink

    Mijn 159 SW 1.9JTDM Q-tronic uit 2008 weegt 1565kg. Daarvoor reed ik een Lancia Lybra SW 2.4JTD uit 2000 en die woog 1385kg ofwel 810kg minder met hetzelfde vermogen. De Lybra voelde veel lichtvoetiger aan, speelser. En ook al is het niet zo, de Lybra voelde ook veel sneller aan. De 159 is een comfortabele lobbes, heerlijk op de snelweg, maar een alfa is het niet. Nu rijd ik vooral op de snelweg en ben ik vooral op comfort ingesteld ipv op sportif rijden, dus bij mij past de 159 prima, ik geniet er elke dag van. Maar de oorspronkelijk doelgroep van sportieve rijders waren met de 156 waarschijnlijk veel blijer.

    Beantwoorden
  • 22 januari 2013 om 00:04
    Permalink

    Om even terug te komen op de Duetto die echt gaat komen ik weet voor Amerika echt de utlieme reclame!!!!

    Je ziet de nieuwe Spider een deel van de route rijden uit de jaren 60 film de The Graduate met een wat oudere man achter het stuur met mooie zwarte zonnebril en Italiaanse kleding style! hij rijd over de Oakland Bay bridge net zoals in de film. je ziet de auto nu vanuit een aantal mooie hoeken in prachtig weer je hoort in de reclame zachtjes op de achtergrond de muziek van Simon en Garfunkel daarna zie je de Spider een stukje door San Fransico rijden om te stoppen bij het huis van Misses Robinson (dat is er nog steeds google maar) de wat oudere man stapt uit (zonder dat we hem echt hebben gezien) en hij voelt met zijn hand langs de carosserie van de auto. Daarna Full View van de man, Dustin Hoffman vandaag de dag hij lacht (Big Smile) en hij zegt de tekst Welcome BACK kijkend naar de nieuwe Duetto!

    Ciao

    Squadra πŸ˜€ wordt er bijna emo van!

    Beantwoorden
  • 22 januari 2013 om 09:44
    Permalink

    Hehe klinkt idd prachtig Squadra. Probleem is dat niet elke Amerikaan een gigantische filmfanaat is en die scΓ¨ne dus herkent. πŸ™‚

    Beantwoorden
  • 22 januari 2013 om 20:21
    Permalink

    Dietje 91

    Nou deze film is inmiddels uitgeroepen tot Amerikaans erf goed. Misschien leuk en een tip voor de site het achtergrond verhaal over deze auto in de film wie reed er door wie toen de auto geleverd en waarom is er toen voor Alfa Romeo gekozen zeg maar het verhaal achter de auto en de film.

    Ciao

    Squadra πŸ˜€

    Beantwoorden
  • 3 maart 2014 om 12:22
    Permalink

    heel vreemd hoor…. FCA is daar zelfs officieel mee naar buiten gekomen destijds. Slecht voor de beurskoers zoiets. Is dit niet een misverstand of een afleidingsmanoeuvre?

    Beantwoorden
  • 3 maart 2014 om 15:45
    Permalink

    Ik ben bang Lancia4Ever… En als het nu eens kon worden benut voor een nieuwe Lancia ipv Alfa, dan had ik er vrede mee, zeer veel zelfs!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.