Ook nieuw E-segment model van Maserati inmiddels gespot
Terwijl de nieuwe Quattroporte nog met de laatste testrondjes bezig is (foto onder), rijdt de ‘baby-Quattroport’ z’n eerste. De Italiaanse site autoblog.it meldt dat het nieuwe E-segment model naar alle waarschijnlijkheid Levante zal gaan heten. Op deze foto’s is duidelijk te zien dat de iets te grote carrosserie van de huidige Quattroporte nauwelijks over de korter wielbasis heen past. Voor ter hoogte van de voorste wielkast kun je dat goed zien. Daar waar de nieuwe Quattroporte een stukje groter is dan de huidige, zien we hier dat de ‘Levante’ er net iets onder gaat zitten. Voor een E-segment-er nog altijd een behoorlijk groot model. Eind 2013 zullen we getuige zijn van de presentatie van deze nieuwkomer, amper een jaar na het nieuwe vlaggenschip, dus wie zegt dat we in magere tijden leven als het om nieuwtjes uit Turijn gaat? In 2014 volgt bovendien ook nog de SUV met nagenoeg dezelfde techniek. Vooral een nieuwe V6 op benzine en diesel, zal voor project M157 een grote rol gaan spelen.
Maserati wil duidelijk op doeltreffende wijze een offensief starten in de hoogste segmenten en kan dit dankzij de nodige technische input vanuit Detroit, in combinatie met de reeds aanwezige knowhow uit Modena. Onderhuids zullen deze modellen dan ook de basis vormen voor grotere modellen van andere merken zoals Chrysler/Lancia en Alfa Romeo.
De nieuwe Quattroporte is zo goed als klaar en wordt bijna dagelijks gespot nu gedurende de zomervakantie. Bijvoorbeeld door een lezer van Quattroruote.
In de nieuwste Quattroruote (van augustus) een geweldig verhaal over nieuwe versies van de 3.0 V6 diesel die momenteel door VM/Fiat voor onder andere de nieuwe Maserati’s worden ontwikkeld. Een nieuwe monoturbo van 270 PK en twee biturbo versies van 320 PK / 750 Nm koppel en het toppertje van 350 PK / 800 Nm koppel! Dat is nog eens wat.
Wow! 8)
😛 Je ziet nu de kracht van SM bij Maserati. Laten we als AutoEdizione Maserati nou eens als voorbeeld nemen. Het merk was halverweg jaren 90 geen schim meer van wat het ooit was geweest dat kwam pas weer terug bij de 3200GT en de huidige QP. Als je ziet hoe snel het is gegaan bij Maserati dit kan dus ook zeker bij Alfa Romeo omdat die financieel dichter binnen handbereik is voor mensen. Als Alfa Romeo met de juiste producten komt dan zal het ook heel snel gaan maar dit moet je wel in de juiste (economische gunstige) tijd doen. Ik denk dat Als Alfa Romeo in Amerika serieus wil worden kunnen ze niet om RWD heen, elke sportieve auto daar heeft eigenlijk achterwiel. Dus ik zou inzetten op RWD en AWD.
Maserati is en blijft een parel in de auto industrie iedereen probeert het na te maken de enige die in de buurt komt is Aston Martin. Maar als je de huidige QP naast een Rapide of Panamera zet is het een makkelijke keuze. DE MASSER!! 😛 zeker als hier een compleet nieuw model voorkomt die het DNA kwa design nog heeft van de vorige komt het helemaal goed.
Ciao
Squadra