Fiat Amerika sponsor van tv-serie met Charlie Sheen
Fiat is slim bezig als het gaat om de marketingstrategie in de Amerika en is nu ook prominent sponsor, van wat nu al gezien wordt als de niet te missen comedy voor de komende tijd, namelijk ‘Anger Management’ met Charlie Sheen. Een van de meest markante acteurs in Amerika is misschien wel Charlie Sheen; De acteur die z’n eigen alcohol en drugsgebruik niet onder stoelen of banken steekt, maakt van z’n gedrag en tevens het afkicken daarvan volop zijn handelsmerk en werkt via een nieuwe comedy nu aan een comeback. Deze serie die te zien zal zijn op de zender FX moet nog beginnen, maar trekt nu al zoveel aandacht dat de producer direct besloten heeft om te starten met de opname van een tweede seizoen.
httpvh://youtu.be/kd5ooBC6Aug
Charlie sloopte eigenhandig de zeer succesvolle tv-serie ‘Two and a half men’ door van de ene dag op de andere daaruit te verdwijnen. Iedereen volgt sindsdien nauwlettend welke turbulente weg de knotsgekke acteur is gegaan met deze comeback als climax. Alle reclameruimte rondom en tijdens de afleveringen van Anger Management is al uitverkocht en Fiat is daarin dominant aanwezig. De serie is nu al voor recordbedragen verkocht aan tal van andere landen in de wereld. Fiat sprong al vroeg in dit succes door begin dit jaar in het kader van de marktintroductie voor de Abarth met een spotje te komen, waarin Sheen toch ‘wild’ kan gaan ondanks zijn huisarrest. Vorig jaar werd dit schot in de roos al ingeleid door een ‘adembenemend spotje’ met het Roemeense model Catrinel Menghia. Één plus één is twee moet Fiat gedacht hebben, want de brug naar Charlie Sheen was vanaf dat moment snel gemaakt. Gevolg, de 500 Abarth is in Amerika eveneens een kaskraker en haalt verkooptechnisch betere verkoopcijfers dan ooit voor dit model bedacht was. Kortom, Fiat zit in Amerika nu volledig op de juiste golflengte, om het Italiaanse product voor de massa met succes aan de man te brengen.
Intussen is juffrouw Menghia weer verder gegaan met het aanbevelen van Abarth en leert heel de VS wat het begrip aantrekkingskracht eigenlijk betekent. Het nieuwe spotje heet ‘Winning’ wat niet geheel toevallig een van de lijfspreuken van Chralie Sheen is. Het zal me dan ook niets verbazen dat het voornamelijk mannelijke publiek, met plezier dit spotje bekijkt tijdens de ‘commercial break’ van Anger Management.
httpvh://youtu.be/1-Wmpq1T-Y8