Fiat Viaggio live op de autosalon van Peking
Fiat begint haar reis in China met deze vandaag in Peking gepresenteerde nieuwe Viaggio (reis in het Italiaans) sedan. Deze eerste live-beelden komen van Autoblog.it. Fiat maakt zich aan het Chinese publiek bekend door de aspecten van stijlvol design te benadrukken onder de titel ‘La Dolce Vita’, maar bovenal ook de kwaliteit van het Italiaanse product naar voren te schuiven. Fiat profiteert in China in commercieel opzicht, immers van een onbevooroordeelde startpositie. Fiat zet zichzelf in China dus heel bewust in de markt als kwaliteitsmerk. Afgaande op Fiat’s recente producten, die allemaal volgens het WCM (World Class Manufacturing) principe tot stand komen, helemaal geen vreemde gedachte. Qua rijdynamiek blinkt de Viaggio waarschijnlijk ook uit, want het heeft hetzelfde excellente platform als die van de Alfa Romeo Giulietta.
Er gaan overigens steeds meer stemmen op dat de Fei Xiang (zoals de Fiat Viaggio in China heet), binnenkort al met een grote vijfde deur op de markt zal komen. In dat geval herleeft de tijd dat Fiat de moderne, ruime en praktische reiswagen Croma introduceerde. Het was toen 1985. Fiat wil tijdens deze Chinese herstart minimaal 100.000 auto’s bouwen in de komende twaalf maanden. Fiat staat in Peking ook met de 500, 500C (plus de Gucci versies) en Freemont.
[nggallery id=808]
Holy shit!
Sta op het punt een heleboel weg te nemen wat ik heb gezegd over de Viaggio,
Wit smoelt de Viaggio wel erg goed, goeiedag zeg!
Mag ik zeggen een excellente opvolger van de Bravo?
Mooie auto voor China. Voor hier te anoniem en te ‘Duits’. Heeft weinig eigen gezicht maar smoelt wel goed.
ik wil niet vervelend doen,maar als ik mijn ogen dichtknijp,en ik zie in de verte een kia embleem.
had ik het ook gelooft…. 😆
@mickey
Ik snap wat je bedoelt, alleen de gril en de koplampen zijn iets te typerend voor een kia, mijns inziens, overigens gelijk ook de sterkste punten samen met de lijn van de motorkap, die ligt er mooi “in” en niet op de neus
Ik blij erbij: deze auto zou het in Europa ook goed doen, mits aangevuld met een station.
De voorkant ziet er sterk uit. Heldere, een beetje geknepen lijnen die een sportieve indruk achterlaten. De voorkant sluit ook prima aan bij Punto en Bravo.
De achterkant is daarentegen een stuk minder; wat anoniem en weinig herkenbaar.