Europese Fiat fabrieken doen rustig aan wegens crisis
Alle fabrieken van Fiat in Europa, hebben vanwege de sterk teruglopende markt momenteel last van een grote mate aan overcapaciteit. In januari en februari werd de productie ook buiten Italië stevig teruggeschroefd. Hinder door stakingen (deze zijn nu gelukkig voorbij) speelt overigens ook mee, wat betreft de Italiaanse productielocaties. Fiat is overigens niet de enige, want alle grote merken kampen momenteel met dit gegeven binnen de EU. Voor Opel en PSA heeft het zelfs gevolgen voor bepaalde fabrieken en/of productieplannen.
Mirafiori in Turijn, waar de MiTo en de Musa worden geproduceerd, ligt momenteel nagenoeg stil. Pomigliano d’Arco en Melfi, waar respectievelijk de nieuwe Panda en de Punto worden geproduceerd, draaien op halve kracht. Cassino, waar de Giulietta, Delta en Bravo van de band rollen, draait nog niet eens op een kwart van de totale capaciteit. In Tychy Polen, waar de Panda Classic, 500 en Ypsilon worden gebouwd zit men op iets meer dan 70%. Dat laatst geldt ook voor Bursa Turkije waar de Linea en de Doblò worden geproduceerd. Voor de fabriek in Kragujevac Servië, waar de productie van de nieuwe 500L is gestart, is er alleen nog sprake van een toename van de productiecapaciteit.
??? Ik moet 2 maanden wachten op mijn nieuwe Punto!
2 maanden is niks.
als je geluk hebt is er veel extra aandacht aan besteed..
😛
De man met de hamer