Officieel in Nederland: Nuova Fiat Doblò
AutoEdizione is een website die u altijd op de hoogte houdt op het gebied van de nieuwste Italiaanse personenauto’s. Bij voorkeur over het fijnste wat er op dat gebied te krijgen is. Het klinkt voor de gemiddelde bezoeker van onze site misschien gek, maar de nieuwe Fiat Doblò hoort daar bij. Deze auto is een slim en sterk concept dat helemaal aansluit bij de wensen van de klant van vandaag. Een economisch wonder dat behalve op praktische wijze ook op het gebied van rij en zintuigelijk genot de vele klanten zal aanspreken. Daarom volgt nu een gedetailleerd overzicht van de kenmerken rond dit nieuwste product van moedermerk Fiat. Lees hieronder de specificatielijsten.
Technische Specificaties
1.4 95 pk 1.3MJet 90 pk 1.6MJet 105pk 2.0MJet 135pk
|
|
|
||
Active, Dynamic, Emotion |
Active |
Dynamic, Emotion |
Emotion |
|
Motor |
|
|
|
|
Aantal cilinders, plaatsing |
4 in lijn, dwars, voorin |
4 in lijn, dwars, voorin |
4 in lijn, dwars, voorin |
4 in lijn, dwars, voorin |
Boring x Slag (mm) |
72 x 84 |
69.6 x 82 |
79,5 x 80,5 |
83 x 90,5 |
Cilinderinhoud (cc) |
1.368 |
1248 |
1.598 |
1.956 |
Emissieniveau |
Euro 5 |
Euro 4 |
Euro 5 |
Euro 5 |
Compressieverhouding |
11:1 |
16.8:1 |
16,5:1 |
16,5:1 |
Max vermogen kW (pk) @ tpm |
70 (95) @ 6.000 tpm |
66 (90) @ 4000 rpm |
77 (105) @ 4.000 tpm |
99 (135) @ 3.500 tpm |
Max koppel Nm @ tpm |
127 @ 4.500 tpm |
200 (20.4) @ 1500 rpm |
290 @ 1.500 tpm |
320 @ 1.500 tpm |
Brandstofsysteem |
Sequentiële, gefaseerde elektronische Multipoint injectie, geen terugloop |
Elektronisch gestuurde directe Common-Rail MultiJet injectie met turbo en intercooler |
Elektronisch gestuurde directe Common-Rail MultiJet injectie met turbo en intercooler |
Elektronisch gestuurde directe Common-Rail MultiJet injectie met turbo en intercooler |
Ontsteking |
Elektronische, geïntegreerd met de injectie |
compressie |
compressie |
compressie |
Transmissie |
|
|
|
|
Aandrijving |
Voor |
Voor |
Voor |
Voor |
Bediening koppeling |
Hydraulisch |
Hydraulisch |
Hydraulisch |
Hydraulisch |
Versnellingsbak: aantal versnellingen |
5+A |
5+A |
6+A |
6+A |
Besturing |
|
|
|
|
Type |
Tandheugel-en-rondsel met hydraulische bekrachtiging |
Tandheugel-en-rondsel met hydraulische bekrachtiging |
Tandheugel-en-rondsel met hydraulische bekrachtiging |
Tandheugel-en-rondsel met hydraulische bekrachtiging |
Draaicirkel (m) |
11,2 |
11.2 |
11,2 |
11,2 |
Remmen |
|
|
|
|
Type |
Voor: zelfventilerende schijf, achter: trommel |
Voor: zelfventilerende schijf, achter: trommel |
Voor: zelfventilerende schijf, achter: trommel |
Voor: zelfventilerende schijf, achter: trommel |
Voor (mm) |
D 305 |
D284 / D305 (7 pers.) |
D284 / D305 (7 pers.) |
D 305 |
Achter (mm) |
T254 |
T254 |
T254 |
T254 |
Rembekrachtiging |
10″ |
10″ |
10″ |
10″ |
Ophanging |
|
|
|
|
Voor |
Onafhankelijk, McPherson |
Onafhankelijk, McPherson |
Onafhankelijk, McPherson |
Onafhankelijk, McPherson |
Achter |
Onafhankelijk met Bi-link, schroefveren, telescopische schokdempers en anti-roll bar |
Onafhankelijk met Bi-link, schroefveren, telescopische schokdempers en anti-roll bar |
Onafhankelijk met Bi-link, schroefveren, telescopische schokdempers en anti-roll bar |
Onafhankelijk met Bi-link, schroefveren, telescopische schokdempers en anti-roll bar |
Standaarduitrusting en opties
ACTIVE |
DYNAMIC |
EMOTION |
|
DESIGN EN STIJL |
|
|
|
Metaallak |
○ |
○ |
○ |
Luxe pastelkleur |
○ |
○ |
○ |
Bumpers in carrosseriekleur |
○ |
■ |
■ |
Spiegels in carrosseriekleur |
○ |
○ |
■ |
Getinte ramen achter |
– |
○ |
■ |
Geïntegreerde wielnaafkappen |
○ |
■ |
■ |
16″ stalen velgen |
■ |
■ |
– |
16″ lichtmetalen velgen |
– |
○ |
■ |
Lederen bekleding stuurwiel |
– |
○ |
○ |
Dakrails |
○ |
○ |
○ |
STIJL & FUNCTIONALITEIT |
|
|
|
Start&Stop |
■ |
■ |
■ |
Diesel partikel filter |
■ / – (1.4) |
■ / – (1.4) |
■ / – (1.4) |
Elektrische ramen voor + centrale vergrendeling |
■ |
■ |
■ |
Elektrische ramen achter |
– |
○ |
■ |
Elektrisch bedienbare buitenspiegels |
– |
■ |
■ |
In hoogte en diepte verstelbaar stuurwiel |
■ |
■ |
■ |
Stuurbekrachtiging |
■ |
■ |
■ |
Schuifdeuren links en rechts |
■ |
■ |
■ |
Passagiersstoel met neerklapbare rugleuning |
■ |
■ |
■ |
In- en neerklapbare achterstoelen, in ongelijke delen (60/40) |
■ |
■ |
■ |
Tankdopklep met sleutel afsluitbaar |
■ |
■ |
■ |
Afstandbediening voor centrale vergrendeling + afsluitbaar dashboardkastje |
○ |
■ |
■ |
Handbediende airconditioning |
○ |
■ |
– |
Automatisch geregelde airconditioning |
– |
○ |
■ |
7-persoons uitvoering |
○ |
○ |
○ |
Verwarmde bestuurderstoel |
– |
○ |
○ |
Verwarmde passagiersstoel |
– |
○ |
○ |
Bestuurderstoel met hoogteverstelling en lendensteun |
– |
■ |
■ |
Bestuurdersstoel met armsteun |
– |
○ |
■ |
Rugleuning passagiersstoel neerklapbaar als tafeltje |
– |
○ |
○ |
Cruise control |
– |
○ |
■ |
Buitentemperatuursensor |
– |
○ |
■ |
Dubbele achterportieren (met glas) |
○ |
○ |
○ |
12V-aansluiting achterin |
○ |
■ |
■ |
Rokerskit |
○ |
○ |
○ |
VEILIGHEID |
|
|
|
ABS + EBD (Electronic Brake Distribution) systeem met 4 sensoren |
■ |
■ |
■ |
ESP |
■ |
■ |
■ |
Airbags voor (bestuurder + passagier) |
■ |
■ |
■ |
Zijairbags (met dubbele functie als raamairbag) |
■ |
■ |
■ |
Fix&Go kit |
■ |
■ |
■ |
Mistlampen vóór |
○ |
○ |
○ |
Parkeersensoren achter |
– |
○ |
○ |
Alarminstallatie |
– |
○ |
○ |
Anti-whiplash hoofdsteunen vóór |
○ |
○ |
○ |
Hoofdsteunen achter |
■ |
■ |
■ |
Volwaardig reservewiel |
○ |
○ |
○ |
AUDIO / TELEMATICA |
|
|
|
Audiovoorbereiding |
■ |
– |
– |
Speakers (4 + 2 tweeter) |
○ |
■ |
■ |
Hifi audiosysteem met CD-speler |
– |
■ |
– |
Hifi audiosysteem met CD- + MP3-speler |
– |
○ |
■ |
Stuurwielbediening van audio |
– |
○ |
■ |
Blue&me |
– |
○ |
■ |
PDA voorbereiding |
– |
○ |
○ |
|
|
|
|
■ = standaard ○ = optioneel – = niet leverbaar |
Kleurcombinaties interieur/exterieur
Standaard interieur | ||||||||
Dashboard | ||||||||
GREY | GREY | GREY | BLUE | BUBBLE GREY | BUBBLE RED | |||
Uitvoering | ACTIVE | DYNAMIC | EMOTION | |||||
Interieur | STAR | PACMAN | TECNOSPACE | |||||
RED | GREY | GREY | RED | GREY | GREY | RED | ||
Tweekleurige lederen pookknop met stofhoes | BLACK-MAROON | BLACK-GREY | BLACK-GREY | BLACK-MAROON | BLACK-GREY | BLACK-GREY | BLACK-MAROON | |
Exterieur |
|
|
|
|
|
|
|
|
Pastel exterieur |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ambient white |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Metallic lak exterieur |
|
|
|
|
|
|
|
|
Indie Ivory |
X |
– |
X |
X |
– |
X |
X |
|
Flamenco Red |
X |
X |
X |
X |
– |
X |
X |
|
Hilibilly Azure |
– |
X |
X |
– |
X |
X |
– |
|
Cool Jazz Blue |
– |
X |
X |
– |
X |
X |
– |
|
Neoclassical Bordeaux |
X |
– |
– |
X |
– |
– |
X |
|
Chemical Grey |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Minimal Grey |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Rockabilly black |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Extra standaard pastel exterieur |
|
|
|
|
|
|
|
|
Breakcore Red |
X |
X |
X |
X |
– |
X |
X |
|
Line Blue |
– |
X |
X |
– |
X |
X |
– |
[nggallery id=133]
Deze wagen is enorm belangrijk voor FGA omdat hij in massa wordt verkocht en dus voor een stevig draagvlak zorgt voor de niche van Alfa en Lancia dus alle respect voor dit soort wagens 😀
Enkel het dashbord mocht veel beter zoals standaard scherm voor gps optie! En niet zo’n lelijk opzet stuk om een gps in te schuiven.