Alfa Romeo komt met benzine instapper van 105 pk op de Giulietta
De Giulietta is Alfa’s kaskraker en dus aarzelt het merk niet om ook onderin het gamma uit te breiden. Behalve de toevoegingen qua uitrusting van de basisversie ‘Giulietta’ en de extra rijke uitrusting ‘Exclusive’ aan de reeds bestaande Progression en Distinctive, komt er ook op motorisch gebied een versie bij. De 105 pk 1.6 JTDm die wij reeds voor je hebben getest, krijgt nu een directe tegenhanger op benzinegebied. Volgens een onderhoudsboekje dat al op internet te vinden is gaat het om een 1.4 TB met 105 pk en een maximum koppel van 206 Nm bij 1750 toeren per minuut. Het gemiddelde verbruik zit op 6,4 liter per 100 km met een uitstoot van 149 gram CO² per km. Een extra groene en economische Giulietta dus voor wie niet wil dieselen. Deze versie komt onder de 120 pk variant te staan. Waar en wanneer deze motor komt weten we niet precies, maar aangezien de omschrijving ook in het Nederlands te vinden is, verwachten we ‘m ook bij ons.
Dit is wel erg zinloos, 149 gram is echt teveel!! Wat betreft bijtelling heb je hier niks aan. verschil tussen 20% en 25% is ca. € 6.000,– in aanschaf en dan is een multiair dus waarschijnlijk nog steeds interessanter. Er moet een 135 pk multair komen met 132 gram (of minder: onder de norm van volgend jaar 1 juli 2012 wanneer het maximale aantal gram voor 20% naar 132 gram gaat).
Huidige 1.4 multiair 170 pk komt op 134 gram en met TCT op 121 gram.
Inderdaad zinloos. Gooi er dan een Twin Air 105 pk in, als je dan toch groen wilt rijden…
Voor de leaserijder zinloos ja, maar voor de gewone consument is dit een leuke opsteker. met 206NM bij 1750 doet ie kwa koppel niet onder voor de 135MA (zoals in de mito te vinden is, standaard 180NM, Dynamic 200NM), en lijkt het er dus op dat dit gewoon de 120pk 1.4 turbo is, die bij hogere toerentallen wordt geknepen om het vermogen wat te beperken. Kwa drive-ability zal deze 105-pk versie geen merkbare stap terug zijn. Kwa prijs zal je als kopende consument toch wat geld in je portemonee kunnen houden.
En deze zal vast ook leuk te chippen zijn naar 150pk of iets in die richting 🙂
Het moet een Multi air turbo zijn met rond de 100 pk en zeer zuinig is. Anders heeft deze auto weinig zin.
De 120 pk mag btw ook wel eens aan de 20% bijtelling voldoen.
135MA met optie TCT er in en dan een geknepen versie daarvan of de 0.9 er in met 105 PK met optie TCT niet dat oudere blok zonder MA.Je kunt toch niet aankomen met een een huidige instapperen een model daar onder die meer drinken dan een 170pk versie. Rare jongens die Romeinen. zouden Asterix en Obelix gezecht hebben:).
Waanzin dat motorenbeleid van Fiat. Ze hebben ultramoderne prachtig schone en krachtige motoren, de verkopen in heel Europa verlopen moeizaam, dan hebben ze een keer een gewild model die het merk op sleeptouw kan nemen en dan stoppen ze er een niet-groene verouderde motor in. Wie het snapt mag het zeggen…
Misschien kunnen ze niet genoeg van die blokjes in elkaar gesleuteld krijgen.
Op dit moment is alles eco, en worden die blokjes goed afgenomen door alle FGA merken, dus… nog ffe geduld tot het proces optimaal is en er meer capaciteit gedraaid kan worden. 😈
@AR159
verbruik in de praktijk en de fabrieksopgave zijn twee heel verschillende dingen, ik heb in een mito 155 en 135MA gereden, en het verbruik was nagenoeg identiek, in de 135MA reed ik overigens 1:12, terwijl de fabrieksopgave ergens richting 1:17 ligt.
Die turbo-blokjes zijn erg zuinig en groen in de EU test, maar zodra je er mee gaat rijden loopt het allemaal heel anders
ligt eraan , het zijn deellast motoren . Alleen….wordt er veelal van stoplicht naar stoplicht geknalt en dan is 1 op 12 wel eeh heel goede score. 1 op 15 is ook zo te realiseren en met dat vermogen een heel goede score . Rij op koppel derhalve.