Dit is de nieuwe De Tomaso SLS!
*UPDATE:En dus niet ‘SLC’, want dat was een voorlopige werktitel. De afkorting staat voor ‘Sport Luxury Sedan’. De SLS is hier nabij het hoofkantoor van Pininfarina gefotografeerd en zal in Genève de terugkeer van het Italiaanse merk uit 1959 moeten inluiden. Ondanks dat het ontwerp ook al de nodige kritiek heeft ontvangen, vinden wij toch dat er onder begeleiding van Pininfarina, gekozen is voor een redelijke stijlvolle vormgeving. Het frontaal toont een geheel eigen identiteit. Het geheel komt niet te schreeuwerig over en ondanks het grote formaat, doet de auto niet lomp aan. De SLS kan volgens ons zelfs klanten aanspreken die er niet over peinzen ooit een SUV te kopen. Volgens initiator Gian Mario Rossignolo is er in het hogere segment dan ook behoorlijk wat vraag naar een dergelijk model. Deze mix tussen een Crossover, SUV en luxe sedan kan in potentie dan ook een prima commerciële basis zijn voor de toekomst. Een toekomst waarin De Tomaso ook weer sportwagens wil gaan bouwen.
De De Tomaso SLS is rond de 5 meter lang en 1,65 meter hoog. De V6 heeft 300 pk en de V8 550 pk. Het chassis bestaat volledig uit aluminium en volgens de modernst denkbare techniek vervaardigd (UNIVIS). Door deze efficiënte techniek zijn de ontwikkelings- en productie kosten voorde assemblage bijvoorbeeld een stuk lager dan normaal gesproken het geval zou zijn.
De Tomaso is de komende 4 jaar van plan om nog eens 116 miljoen euro te investeren in de ontwikkeling van drie nieuwe modellen. Van de SLS wil DT minstens 3000 per jaar produceren. Dat is ook het beoogde aantal voor een aanstaande luxe sedan. Van een sportieve coupé wil men uiteindelijk 2000 per jaar produceren. Later volgt ook een compacte auto waarvan de productie vermoedelijk in de (straks) voormalige Fiat-fabriek van Termini Imerese zal plaatsvinden.
*
[nggallery id=549]
[nggallery id=546]
Kansloos project. Ziet er niet uit en heeft niet de naam om concurrenten te verslaan. Hopelijk doet Maserati dit beter.
Dikke bak en met voldoende potentie om de targets te halen. Dit kan de concurrentie juist op nationale bodem rechts inhalen aangezien die alleen maar de eeuwig uitgemolken techniek en vormgeving te bieden hebben.
Van waar komen die motoren? Is dat een eigen ontwikkeling? Dat lijkt me moeilijk voor zo’n kleine constructeur.
@Lusso: Volgens mij Cadilac of een andere Amerikaan. Ook het dashboard is grotendeels overgenomen uit een Cadilac of een andere Amerikaan.
@Lusso: Ford
Het heeft een hoog Volvo gehalte!!
Tsja, kan me nog steeds niet bekoren.
Had ook een of andere Koreaan kunnen zijn, jammer van de naam Tomaso….
Vind het een schitterende bak! zal alleen voor geen meter verkopen…
Doet me denken aan de Rayton Fissore. Hoop onderdelen van luxe landgenoten,beperkte oplage, suv-achtig…
Een van de betere SUV ontwerpen, echt een nette auto.
Mocht ik in de markt zijn voor een grote SUV bak (en dat ben ik absoluut niet) dan zou deze een goed kans maken.
(wel nog even afwachten waar Alfa Romeo mee aankomt)
Een smakenloos ontwerp helaas, dit moet toch echt wel beter kunnen!
Jammer dat een zo roemruchte merknaam wordt verbonden aan zo een lelijke ongeïnspireerde SUV, het ontwerp is smakeloos en verenigt de lelijkste elementen uit de ontwerpen van Franse en Duitse SUVs.
Op die manier gaat het nooit lukken, hopelijk houdt Alfa ook de handen af van het SUV segment en brengt het enkele bloedmooie snelle en lichte coupes op de markt.
Update met nieuwe gallery. Zie hierboven ^
@Lusso,
Je kunt er vanuit gaan dat ze de originele motor van de donorwagen hebben laten zitten. De opgegeven 296 pk heeft dezelfde specs als de V6 uit de Cadillac SRX donor.
6C Jordy: hee we krijgen weer tegengas,gelukkig er weer bij.;) Grtz Alfaspeed
Ja, ik zag dat het wat saai werd. Maar ben nog aardig correct hoor. De autopers heeft al de moeite genomen om de verbouwde SRX de grond in te stampen dus dat hoef ik niet meer te doen. 😉