Student maakt van de Delta de ultieme ‘Deltone 2009’
Chapeau!
Adriano Stellino heeft voor zijn afstuderen in de studie ‘Transportation’ aan “‘l Istituto di Arte applicata e Design di Torino”, oftewel de befaamde IAAD in Turijn, een heerlijk reïncarnatie van de dikste Rally auto ooit, als conceptstudie weten neer te zetten. Een ras ‘Deltone’ voor circuit of gravel die duidelijk doet denken aan de 5deurs icoon die wij gister hebben beschreven op AutoEdizione.
De Italiaanse student won hiermee maar liefst 2 van de 5 jaarlijkse design prijzen, die uitgereikt worden aan deelnemers van de wedstrijd ‘Auto Style Competition’. Deze wedstrijd zul je wel kennen als je lezer bent van het blad Auto&Design. De wedstrijd wordt georganiseerd door dit bekende internationale Auto designblad en Berman SpA. Van de ruim 70 deelnemers gingen er 12 door naar de finale. Stellino won de prijs uit de categorie ‘Sports Cars’ plus een tweede beker omdat zijn ontwerp favoriet was bij het publiek.
De jury bestond uit: A. Rosti (Alfa Romeo), W. Egger (Audi), R. Page (Bentley), V. Matullo (Ferrari), R. Giolito (Fiat Group Automobiles – Fiat Style), A. Wheel (Land Rover), C. Stevan (Politecnico di Milano), E. D’Aprile (Toyota ED2), voorgezeten door F. Cinti (Auto & Design).
Dat Stellino mee deed is geen toeval, aangezien studenten van de IAAD verplicht worden om elk semester aan minstens twee Design wedstrijden mee te doen.
[nggallery id=71]
Waaaanzinig!!
Smoking uit, racepak aan. Tuning is normaal mijn ding niet maar dit ontwerp is toch wel geslaagd! Remember de Evo’s en Integrales.
Ik vind dit wel erg veel op een Seat lijken. Jammer!
Edward,
Dan moet je nog maar eens goed naar de SEAT LEON kijken en de oude Delta Intergrale en dan de nieuwe Delta dan begrijp je hem.
Ciao
Squadra
SEAT Leon was ook het eerst wat in mij op kwam. Maar misschien dat vanuit een ander perspectief meer Delta herkenbaar is.
Ik mag trouwens hopen dat deze Adriano meer als alleen deze schets gemaakt heeft voor zijn afstudeer project, want dit draai ik in een weekendje Photoshoppen ook zo in elkaar.
😀
Lijkt inderdaad wat op de WTCC-versie van de Leon.
Kan het kloppen dat het lijkt alsof de voorwielen een maatje groter zijn dan achter? Of verbeeld ik me dat?
Uhmmm… dit is nou nèt waar Lancia NIET voor staat.
Ik vind mijn Integrale zelfs discreter.
Bovendien is dit veel te kolossaal om een leuk bergweggetje te scheuren.