500 steeds populairder dankzij 181 Amerikaanse Fiat-dealers
De Fiat 500 kan in Amerika op steeds meer klanten rekenen, waardoor het de goede kant op gaat met behalen van de verkoopdoelstelling. Zoals we al eerder schreven, draaien de Fiat-dealers in de grootstedelijke gebeiden van Amerika gemiddeld een goede omzet, omdat de 500 en de 500C steeds meer weten te overtuigen. Na een wat koude start door een onvolledig dealernetwerk, lijkt nu dan toch de vaart er wat in te komen. Niet alleen vanwege de opening van heel wat ‘500-winkels’ maar ook vanwege de reclameboodschap met Jennifer Lopez, die al meer dan op 240 miljoen keer in de media is verschenen.
Inmiddels staat het aantal dealers al op 181, terwijl dit op 24 september er 103 waren en op 31 maart nog maar 86. In het derde kwartaal werden er in heel Noord-Amerika (inclusief Canada dus) 10.721 Fiat 500 modellen verkocht. In het kwartaal ervoor waren dit er 6578 en in het eerste kwartaal 926. De 500 is sinds september ook te koop in Brazilië, waar de kleine knappe Fiat in de eerste maand 1500 keer is verkocht. De target voor dat land ligt op 8000 voor volgend jaar. Diezelfde target geldt volgend jaar ook voor China, waar de in Mexico gebouwde 500 inmiddels ook is geland. Kortom, de Fiat 500 staat in de VS weliswaar nog een kleine 10.000 verkopen van de originele target af, maar zal naar alle waarschijnlijkheid nog helemaal op koers geraken, vooral wanneer eind volgende maand het aantal dealers opnieuw is toegenomen.
Kijk dat is goed nieuws nu de Alfa’s ook er naast in het schap en verkopen die Italaanse karren daar.
Worden ze nu eigelijk ook in het land waar ze gemaakt worden verkocht?
Mexico? Jazeker. Daar zijn ze afgelopen jaar overgestapt van de Poolse (die daar al vanaf 2008 verkocht werd) naar de ‘homemade’ editie.
De vraag is of ze ook nog een beetje worden verkócht daar 🙂