4C in Tricolore zet Alfa Romeo weer op Russische kaart
Vandaag schreven al over de terugkeer van Alfa Romeo naar de Russische markt. Dat Alfa Romeo een dergelijke terugkeer niet in stilte doet, zegt alles over de ambitie van Lingotto met het roemruchte merk, maar het is ook duidelijk wat de potentie is van deze markt, dat naar verwachting flink zal groeien de komende jaren. Dit weekeinde wordt in Moskou op het ‘Raceway’ circuit, de achtste wedstrijd van het wereldkampioenschap (ENI FIM SBK) Superbike verreden en de 4C mag alvast als eregast aantreden.
Sterker nog, Alfa Romeo maakt als hoofdsponsor van de Superbike bekend, dat de 4C de MiTo straks op zal volgen als Official Safety Car, tijdens het volgende kampioenschap. De Russische toeschouwers zien -samen met miljoenen kijkers uit heel de wereld- opnieuw waar de Italiaanse auto sinds z’n oorsprong voor staat, namelijk pure sportiviteit en klasse. Een witte 4C is juist vanwege deze identiteit uitgerust met de Italiaanse driekleur. Het betreft een exemplaar van de gelimiteerde ‘Launch Edition’, waarvan ook 1 in Rusland is verkocht.
Zo lust ik ‘m ok wel
“waarvan ook 1 in Rusland is verkocht” dat zijn wel verkoop aantallen waar je U tegen zegt. Ik mag hopen dat dat er meer worden na de limeted edition in ons piete peuterlandje was er al meer interesse voor maarja ze waren daar dan ook helemaal van de kaart. Er is daar potentie voldoende op deze grote markt.
Tip voor FGA zorg voor een paar goed PR mensen.