Eerste bewegende beelden van de nieuwe Fiat 500L
Fiat toont aan de vooravond van de autosalon in Genève alvast de 500L bij daglicht, dankzij dit korte maar overtuigende filmpje. De 500L is een modern ruimteconcept met een heel eigentijds design. Het ontwerp van Centro Stile Fiat, is een typisch Italiaanse creatie volgens de heldere aanpak van Fiat’s huidige koers, oftewel; elegant, verrassend, praktisch en vol bijzondere details met de slogan ‘Simply More’. De rode metalliclak waarmee Fiat deze dagen de 500L presenteert, staat deze B-segment MPV uit Kragujevac buitengewoon goed. Hoewel het model als eerste op ons continent te zien is, is de 500L vooral een strategische zeer belangrijk model voor de continuïteit op de Amerikaanse markt, waar Fiat inmiddels de 500, 500C en Abarth heeft geïntroduceerd.
Fiat vergelijkt dit nieuwe idee met de 600 Multipla uit het verleden. De eertse kleine MPV in de wereld, gelanceerd in de tijd dat het merk uit Turijn ook wereldfaam oogstte met de karakteristieke 500. Ook de hedendaagse interpretatie gaat over het gevoel van veel ruimte binnen een compacte context. De grote raampartij rondom zorgt voor veel zicht en licht in de cabine. In combinatie met een glazen dak, is dit zelfs nog sterker. Het transparante plafond is volgens Fiat de grootste die je kunt vinden in dit segment. Maar in tonaliteit zal de 500L uitblinken ten opzichte van de concurrentie. De 500L zal namelijk als enige in de wereld in maar liefst 30 verschillende carrosseriekleuren verkrijgbaar zijn.
De 500L gaat dus volgens Fiat’s huidige filosofie ook weer de uitdaging aan, om mooi design te combineren met een hoge praktische en kwalitatieve waarde. De 414 cm lange people carrier is 178 cm breed en 166 cm hoog en heeft een maximale bagageruimte van maar liefst 400 liter. Fiat legt hiermee een nieuwe standaard vast in het segment. De 500L is een kleine MPV en SUV binnen één concept samengevat. Eind dit jaar zal de 500L bij de dealers verschijnen en beschikbaar zijn met de schone 1.4 TwinAir (met en zonder turbo) en de krachtige 1.3 MultJetII.
httpvh://youtu.be/K1b7w4ULVjU
Hij lijkt langer dan ik dacht.
Hij is wel erg mooi en dat grote zicht rondom zal veel mensen bevallen denk ik
Grande Cinquecento!
Huh? Ik snap niet helemaal (helemaal niet eigenlijk) dat mensen dit echt mooi vinden. Ik heb best een groen/wit/rode bril op, maar dit kan met niet bekoren.
‘Mooi’ in de context van een people carrier; Er is geen ander merk ter wereld dat het met zoveel verfijning tekent. Als je kijkt naar de Fransen en Koreanen in dit segment is het domweg te schreeuwerig en overdadig qua lijnenspel. Als je kijkt naar VW dan is het dodelijk saai. Dit is de gulle middenweg..
@Marcos: helaas deel ik je mening volledig. Ik vind – hoe goed ik mijn best ook doe – dit gewoon niet mooi. Rare kleine wielen, in te grote en grove wielkasten. Lelijke lampen. Tast de reputatie en het mooie ontwerp van de 500 aan. Jammer. Ik hoop dat de Jeep-ontwerpers er iets beters van gaan maken.
De Jeep wordt een SUV waarvan ook een Fiat komt, heeft dus niets met dit te maken afgezien van het platform. Blijf dit een mooi ding vinden. Op de eerste foto’s vond ik ‘m wat iellig lijken. Op deze beelden zie je dat ie er van alle kanten goed uitziet. Lampen zijn juist mooi.
mischien moet er een beetje abarth saus overheen…
skirts,dikke pijp eronder,zwarte koplampen,platte bandjes,
carbon look voor de deurbeschermers enzv.