Meer foto’s van de nieuwe Fiat 500L
Het grootste nieuws van Fiat zal begin volgende maand en de -rest van het jaar- ongetwijfeld de nieuwe 500L zijn, waarvan je hier wat nieuw studiokiekjes ziet. Deze nieuwe praktische auto, die qua stijlelementen wat aansluit bij de bekende 500 uit 2007, heeft een heel eigen en sympathiek DNA, waardoor Fiat de reputatie hoog houdt van het ontwerpen van karaktervolle producten voor heel het gezin. De 500L zal vooral in Amerika een zeer belangrijke rol gaan spelen voor het merk uit Turijn. Foto’s van het interieur verwachten we overigens vandaag of morgen.
[nggallery id=767]
In Genève zal naast de 500L de normale 500 (en 500C) zich weer op frisse wijze presenteren. Fiat brengt behalve de 500 America die al in Bologna te zien was, ook de 500 ‘Color Therapy’ serie. Een aantal nieuwe prachtige pasteltinten, zoals we die al bijvoorbeeld kennen op de TwinAir-lijn, die sterk doen denken aan de jaren ’50 en ’60.
Verder mag zelfs de Fiat Bravo met een nieuwe editie gaan schitteren in Genève, dankzij de introductie van de versie ‘Street’. Een rijke doch economische uitvoering die internationaal verkrijgbaar zal worden vanaf het derde kwartaal. De Bravo Street zal aangeboden worden met 1.4 T-Jet 120 pk en 1.6 MultiJet van 120 pk.
En het Alfa-nieuws voor Genève?
Echo-echo-echo…
..zero 🙄
Hopelijk stilte voor de storm boj Alfa
Tja het is ook erg stil rond alfa. De twinair hoor je ook nog niet veel van.
Maar ik vraag me nogsteeds af wat dit blokkendoosje met een 500 temaken heeft??? Eeerder een Panda L en XL dan een 500. Of komt dat door die chrome snor die alleen leuk staat op een orgineele 500 en zijn retro nazaat. Echt laat dat stomme ding achterwegen op alle andere modellen.
tja,die voorkant doet mij aan de nieuwe mini denken…
twinair zal toch wel echt meer pk moeten leveren,anders
wordt een beetje te economisch.
ik zeg minstens 120 pk/6 bak,dan zou ik het overwegen tegenover de panda. 😉
@mickey de twinair 85 in de mito zal een stuk beter reiden dan de niet vooruit te branden 78PK 4 pitter die nu het basismodel vormt. Daarnaast duurt het wel erg lang voor die 105PK versie eens komt. Dankzij de turbo is dit blokje veel veller dan die slome 1.4 die je constand boven de 4000RPM moet houden wil je er beweging in krijgen. Ik vind de twinair een meer Alfa waardig blok dan het huidige instappertje. Toegegeven ik zou heel heel graag een klein pittig 6 pittertje ook wel kunnen waarderen zonder en met turbo’s. Bijv een 1,5 L V6en een 2.0 V8 net als vroeger in de racerij werd gebruikt. Waarom moeten die huidige 6 en 8 pitters allemaal minimaal 0.5 liter inhoud hebben per pit. Een 2.0 V8 met biturbo leverd zo niet meer vermogen het zelfde soort geluid en beleving. En staat prachtig als je de kap open trekt met mooie gromen pijpen en rode kleppendeksel en turbo’s. Met dergelijke blokken heb je mooie instap blokken voor Alfa, Maserati en Ferrari. En door de geringe afmeting kunnen ze ze zelfs in een Abart 500 stoppen met net als vroeger op thema’s Powerd by… Maarja dat zal wel bij dromen blijven. Dat we downsized V6 en V8 blokken gaan zien want in deze categorie is nog steeds het Amerikaanse motto “there is no substitute for cubic inches” “and Big is not big enough” dus zien we straks ook 7.3L V12’s ipv de oude 6,3 weer een liter erbij. De ultime Hyper car had ook maar een 2.9 V8 met biturbo (De F40) In de F1 worden de preformance blokken ook kleiner waarom niet in dit segment?
@AR 159
tja,voor paps heerlijk touren(tussensprints).
maar voor moeders die naar school rijden,en per ongeluk teveel gas geven….
ik heb wel een verhaal gehoord over de twinair op aardgas,
met grotere turbo,die had 120 pk,en bleef heel!
maar ik denk dat 100.000 km de lagers er wel uit floepen.
hahahaha 😉