Opnieuw recordjaar voor Ferrari in 2011
Net als 2010 gaat ook 2011 de boeken in als een absoluut recordjaar voor Ferrari. De omzet is met 17,3% toegenomen, wat gelijk staat aan maar liefst 7195 stuks (+9,5%), wat echt een topprestatie is voor een exclusief merk als Ferrari. De winst komt op 312,4 miljoen euro (+3,2%), netto is dat 209 miljoen. De omzet doorbreekt voor het eerst de grens van 2 miljard euro. De grootste groei is te danken aan de toename in het Verre Oosten. In China, Hongkong en Taiwan nam de verkoop met 63% toe in 2011. In dit gebied werden 777 Ferrari’s verkocht. De belangrijkste markt blijft de VS met 1958 verkochte auto’s. Ook in het Midden Oosten groeide Ferrari (+22%) evenals in Groot Brittannië (574 stuks, +23%) en Duitsland (705 stuks, +14,6%). De inkomsten van de 50 Ferrari Store’s is met 34% toegenomen. Vooral die van het themapark Ferrari World in Abu Dhabi rendeert erg goed.
CEO Luca Cordero di Montezemolo zei in zijn commentaar op de jaarcijfers, dat het succes van Ferrari vooral te danken is aan de vele innovaties die telkens in ontwikkeling zijn in Maranello. In Genève zal Ferrari met de opvolger van de 599 Fiorano (project F152) alweer een belangrijke nieuwe ontwikkeling presenteren, aldus de grote4 baas.
Tsja die crisis he 😉