Lancia gaat ook op internet auto’s op gas extra aanbevelen
In ons bericht over de verkoopcijfers van januari, vertelden we al dat FGA niet passief blijft toezien op hoe de marktcondities op ons continent zich in negatieve zin ontwikkelen. Er zijn niet alleen hele aantrekkelijke acties te vieren op de Nederlandse markt, maar op de zo belangrijke Italiaanse markt start Lancia bijvoorbeeld met een groot offensief als het om auto’s op LPG en aardgas gaat. Onder het motto “BiFuel, be EcoChic” is naast een nieuwe reclamecampagne ook een complete website geïnstalleerd op www.lanciaecochic.it. Helaas zal ons triple-A landje deze vormen van schoner rijden niet extra stimuleren, maar in Italië is die behoefte juist heel groot, ook in het huidige parlement.
Fiat zal dan wel in de hoek zitten waar de klappen vallen momenteel, maar de autobouwer uit Turijn is ook de club met verreweg het grootste aanbod op dit gebied. Grote kans dus, dat er ook veel Ypsilon’s en Musa’s op gas een nieuwe eigenaar zullen vinden de komende maanden en dat Lancia dus een sterke speler is en blijft in het thuisland. Maandelijks zit het merk uit Chivasso in Italië gemiddeld op ruim 6000 stuks tegenwoordig (+/- 10.000 stuks p.m in heel Europa), goed voor een marktaandeel van bijna 5%.
Op deze nieuwe website biedt Lancia met de ‘CO² Calculator’ de mogelijkheid om uit te rekenen, hoeveel men van deze deeltjes zou uitstoten als het aantal jaarlijkse kilometers zou doorberekend worden op een model op gas. Verder kunnen Lancia-rijders op gas, zien wie er nog meer kiezen voor een model op ‘GPL’ of ‘Metano’ via de E-Community en zijn alle landelijke verkooppunten in kaart gebracht.