Alfa Romeo Giulietta LPG debuteert in Bologna

Giulietta LPG

Alfa Romeo laat op 3 december de LPG versie van de Giulietta debuteren op de Motor Show van Bologna. De Giulietta op gas zal verkrijgbaar zijn in de uitrustingen ‘Giulietta’ (basisversie die alleen in Italië verkrijgbaar is), Progression en Distinctive. Motorisch maakt de Giulietta LPG -net als de MiTo en de Delta- gebruik van de 120 pk sterke 1.4 TJet (206 Nm max. koppel, 0-100 in 10,3 sec. en een top van 195 km/uur). De uitstoot gaat op deze groene Giulietta met 15% omlaag en het aantal koolstofdeeltjes neemt met 20% af. De onverbrande koolwaterstof neemt zelfs met 60% af. De LPG tank is rond, heeft een inhoud van 38 liter en zit op de plaats van het reservewiel. Het motormanagement en de gebruikte materialen zijn volledig aangepast om op efficiënte wijze de interactie met het LPG-systeem aan te gaan. Op de middenconsole bevindt zich een knop om tussen benzine en gas (eerste km’s zijn altijd op benzine) te switchen. Zodra de gastank leeg is, gaat de auto automatisch over op benzine.

Deel dit artikel:

6 gedachten over “Alfa Romeo Giulietta LPG debuteert in Bologna

  • 21 november 2011 om 16:16
    Permalink

    Kijk, dat is nou eens een goed initiatief.

    Ik heb een 145 en twee 156’s gereden op gas en was er altijd erg tevreden over. Totdat Alfa stopte met gas en ik noodgedwongen op Diesel overstapte ivm de kilomters. Geen spijt van gehad overigens.

    Nu nog de 170pk met TCT en gas graag.

    btw zou die 38 liter netto zijn. Dat mag ik wel hopen. Anders sta je om de 350km bij de pomp. 😈

    Beantwoorden
  • 21 november 2011 om 17:52
    Permalink

    Vroeger 😉 reden veel Alfa’s op gas, dit ging ook prima. Aangezien die JTD’s erg zuinig zijn en praktisch onverwoestbaar en onderhoudsarm t.o.v. van de 147/156 TS begon “het voordeel” wat weg te vallen. Ik ben benieuwd wat het verbruik van deze Tjet is, kan particulier ook interessant zijn.

    Beantwoorden
  • 21 november 2011 om 18:47
    Permalink

    In Italië is LPG (en metaan) met een wederopstandig bezig. Literprijs is daar ook de helft, zelfde MRB (als benzine en diesel) én een subsidie regeling. Alleen zijn veel Italianen nogal panisch voor gas… :mrgreen:

    Beantwoorden
  • 21 november 2011 om 21:42
    Permalink

    Ik weet nog wel dat ik met de 145 boxer ongeveer 1:9 haalde en met de 156 1.8 ongeveer 1:11. Maar ja toen was gas nog 25ct de liter. Dat was pas voordelig rijden. Maar nu is gas nog steeds 1 Euro 30 goedkoper de liter tov benzine.

    Wel had je met de boxer heel erg veel kans op backfire. Wat dat betreft was de Vialle G3 in de 156 een stuk beter.

    Beantwoorden
  • 22 november 2011 om 08:32
    Permalink

    Kan iemand me uitleggen waarom AR niet de 135 Multiair motor in de Giulietta lepelt ipv de 25% bijtelling 120pk versie?

    Beantwoorden
  • 28 november 2011 om 09:40
    Permalink

    Ben benieuwd naar de prijs!
    Met LPG valt ie in de 20% bijtelling (tot juli 2012). Met de nieuwe BPM systeem (op CO2 gebaseerd) zit er op een benzine 1000 euro meer BPM, dit zal de kosten voor de LPG installatie deels teniet doen.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.