In Frankfurt wordt het nieuwe Lancia gepresenteerd
Lancia heeft vanaf de IAA in Frankfurt definitief een internationaler karakter en presenteert zich als merk met de slogan ‘Luxury Liberated’. Lancia vertelt de wereld nu openlijk waar het al jaren goed in is; het bouwen van luxe, geraffineerde en stijlvolle auto’s zonder op enige wijze te pretentieus te zijn. Kortom Lancia kan de boodschap van Italiaans comfort (‘Classe Italiana’) en genot nu eindelijk weer in meerdere talen wereldkundig maken dankzij een volledig modelgamma. Vanaf de Duitse autosalon zien we ook het officiële debuut van de Flavia, een cabriolet in het middensegment.
In Genève betrof het nog een generale repetitie, maar vanaf deze week is het allemaal pure realiteit. Lancia leeft weer dankzij een slimme fusie met Chrysler. Lancia heeft zelfs de eer om de Amerikaanse equivalent te voorzien van dezelfde filosofie over ‘bevrijde luxe’. Lancia staat voor kwaliteit en niet voor ijdelheid. Het staat voor genot en niet voor obsessie. Lancia biedt waar voor je geld en staat voor kwaliteit. Het nobele merk uit Turijn staat voor kunstzinnigheid en niet voor gekunsteldheid. Lancia staat op zichzelf en is geen imitatie van wat anderen reeds doen.
‘The New Lancia’ wordt in deze mooie video met de merkslogan ‘Luxury Liberated’ gepresenteerd. Alle modellen passeren op dezelfde smaakvolle wijze zoals we dat reeds in het meest recente spotje van de Delta hebben kunnen zien. Opnieuw horen we de betoverende tonen van Morricone’s ‘Carillon’ en we zien beeldtaal die we de afgelopen jaren al vaker zo sterk naar voren hebben zien komen. Kijk en geniet van deze presentatie over dit bijzondere Italiaanse automerk, dat nu eindelijk een nieuwe toekomst tegemoet kan zien dat verder reikt dan de Italiaanse landsgrenzen:
httpvh://youtu.be/rkOrjcRHJ_M
Die Amerikaanse modellen vind ik nog altijd maar niks. Langs de andere kant hoop ik wel dat ze verkopen, want anders is het helemaal gedaan met Lancia. Hopelijk komt er in de toekomst wel wat geld vrij om iets specifiek Lancia op de markt te zetten.
Tsja, het is natuurlijk wel ff wennen zo’n Amerikaanse Thema 🙄 . En als echte Lancialiefhebber ziet het er uit als een nieuw dieptepunt 😕 . Maar toch…als er een automerk is dat qua filosofie enigszins in de buurt komt van Lancia is het Chrysler wel. Chrysler heeft ook een rijke historie met aparte luxe modellen die zich destijds onderscheidden van de modellen van GM en Ford.
De laatste modellen van Chrysler hadden ook een retrolook en een sjieke klassieke uistraling,dus; Lancia had het slechter kunnen treffen. Natuurlijk ziet de Thema er heel Amerikaans uit, maar dankzij deze auto kan Lancia weer verder opereren in het segment van de luxe auto’s waarin we de hoop al hadden opgegeven dat Lancia er na de Thesis ooit in terug zou keren. Dus….stap over je principes heen en geniet van het beste van twee werelden; amerikaans comfortabel cruisen met een knipoog naar de Italiaanse charme.. 😉
Ik vind de boodschap en de video erg goed, ben er zelfs van overtuigd dat dit voor de korte termijn het beste is wat lancia kon overkomen. Natuurlijk willen sommigen een puur italiaanse auto maar met name op de italiaanse markt zie ik ook de ‘amerikaanse’ modellen wel slagen… hopelijk gaat het in de rest van europa ook goed.