Zo wordt de nieuwe Fiat Panda 2012!
Dat Fiat de laatste tijd goed bezig is, zie je aan de wijze waarop nieuwe producten tot stand komen. Dankzij kostenbesparende maatregelen en nieuwe strategische uitbreidingen op diverse continenten lijkt alles steeds meer in de juiste volgorde tot stand te komen. Na de kersverse Ypsilon volgt nu op hetzelfde, maar dan ingekorte platform, de nieuwe Panda. Een oerdegelijke basis dat in combinatie met een ander ophanging reeds in Brazilië wordt geproduceerd, waardoor het wiel niet speciaal voor de Europese markt opnieuw uitgevonden hoeft te worden.
Inmiddels zijn ook de eerste computertekeningen van het uiteindelijke ontwerp ergens naar binnen gesijpeld. We zien een knappe evolutie van de vorige Panda, gecombineerd met stijlkenmerken van modernere Fiat-modellen. Het front schuift iets op richting de ontwerptaal van de 500, zonder het spartaanse imago van een goede Panda te veel geweld aan te doen. Simpel en toch modieus, is ongeveer wat deze auto zal kenmerken. De ideale mix voor zeer goede verkoopresultaten, terwijl we het nog niet eens over de techniek hebben gehad. Aan de zijkant zien we dat de mooie raampartijen van de vorige generatie gehandhaafd blijft, maar dat deze dit keer op ingenieuze wijze overvloeit in de hoog geplaatste achterlichtunits. De naam Panda zal straks zo te zien trots boven de nummerplaat prijken.
(bron: AlVolante.it)
Reconstructie van Quattroruote:
Wordt een hit!
hmmm deuren van de nieuwe Uno, zijramen van de oude Panda, voorbumper van de barchetta…
En zo zullen er nog wel wat meer onderdelen uitwisselbaar zijn met wat ze al in het magazijn hebben liggen.
En het ziet nog best fris uit ook!
Alleen weet alleen niet of de nieuwe Panda er ook echt 100% zo uit zal gaan zien, dit zal wel een fantasie photoshop van Quattroruote zijn.
We zullen het wel zien als deze Panda staat te blinken op een of andere autoshow.
De computertekening bovenaan is 100% zoals het worden zal. 😉
Dit is een ongelooflijk geslaagde auto. Er is niets dat ik kan aanmerken op het design. In tegenstelling tot de Punto past het fiatlogo met de snor hier perfect in de neus. De auto heeft iets leuks en toch ook wat brutaals. Een abarth-uitvoering zou geen slechte optie zijn, een alternatief voor mensen die de 500 abarth willen maar niet zonder vier deuren kunnen.
Dit wordt een mega-hit.