Nieuwe details over de Alfa Romeo Giulia!
Zomaar ergens op een Italiaanse weblog, verscheen gister een wel heel gedetailleerd verslagje (zonder foto) over wat en wanneer, wat betreft de Giulia. Er werden geen bronnen of referenties genoemd. Wat we al weten stond er ook bij -verlengd Compact platform (C-Evo)- en de rest mag absoluut een verrassing heten!
Zo zou de Giulia toch tegen de helft van 2012 al voor publiek debuteren en betreft het een volwaardige D-segment auto met een opmerkelijke rijdynamiek, evenals de Giulietta. De afmetingen komen in grote mate overeen met de 159. Wat de voorzijde betreft, zien we straks volgens deze bron een zeer geprononceerde neus (vermoedelijk een evolutie van die van de Giulietta) met een meer ‘assertieve’ look. De typische Alfa grille zal scherper zijn van vorm. De koplampen nieuwe stijl (met LED), zullen vrij langgerekt zijn en hebben een chromen omlijsting die iets doorloopt over de flanken. De achterzijde doet volgens deze info vooral aan de 166 denken, wat volgens ons zeer goed nieuws is. In het smaakvolle interieur zien we een evolutie van die van de Giulietta en is het dashboard als het ware op ergonomische wijze om de bestuurder heen ontworpen. Op de middenconsole zit een opmerkelijk ontworpen uitgebreid beeldscherm, dat aangesloten is op alle mogelijke multimediale toepassingen inclusief navigatie en dergelijke. Bij de Giulia zitten straks ook de nodige personalisatie-pakketten met een uitgebreide lijst aan keuze-opties.
We maakten vandaag ter ondersteuning deze vluchtige schets. Hopelijk is het allemaal waar, ook al vormen dit soort details een contradictie op het bericht dat Marchionne onlangs het ontwerp terug naar de tekentafel gestuurd zou hebben. Hierdoor is bijvoorbeeld in de media het beeld ontstaan dat de Giulia pas in 2013 op de markt zal verschijnen. Misschien ligt de waarheid wel ergens in het midden…
[nggallery id=604]
Waren de uitspattingen van SM destijds bedoeld om de 159 nog even in de belangstelling te houden? En ook om zijn slip of the tongue dat de 159 een “vergissing” was te ontkrachten nu de 159 nog wat langer meegaat? Hoewel het “terug naar de tekentafel” bij mij nooit geloofwaardig overkwam, was uitstel van de introductie geen verrassing. Dat is inmiddels onlosmakelijk verbonden met Alfa. Er zullen dan hooguit wat details kunnen worden aangepast, de grote lijnen van de Giulia zijn toch allang klaar en intern bekend? Maar presentatie van de Giulia medio 2012 kan overigens wel degelijk marktintroductie januari 2013 betekenen. Maar goed, er zullen de komende maanden ongetwijfeld nog wel meer, ogenschijnlijk tegenstrijdige, berichten verschijnen…
Heel goed nieuws als dit blijkt waar te zijn… In 2012 zijn ze misschien nog net op tijd om menig 159 eigenaars te laten overstappen!
Chromen lijsten om de koplampen…. brrrrrrrrrr
Ik hoop het, eind 2012 loopt mijn leasecontract af en anders is er geen serieus, Italiaans, alternatief…
Het enige alternatief komt dan uit Muenchen vrees ik…
Of van Fiat zelf…
Alfa Romeo moet wel wat doen aan de Emotie,
bij de Guilia vind ik, de Mito en de Guiletta zijn echt prachtig maar ze geven mij een ander gevoel als de Alfa’s daarvoor ik weet niet wat het is.
Ciao
Squadra
Emotie komt met de jaren,nooit direct met een Alfa.
@Alfaspeed: grote, hele grote uitzondering daarop was voor mij mijn eerste kennismaking met de 156… pffff, wat een hoop emotie voelde ik meteen – zooo compleet anders dan alle andere beschikbare auto’s, zooo verbijsterend mooi. Grappige is dat ik me dat nog echt zo goed kan herinneren. Ben er toen speciaal voor naar Amersfoort gegaan. Stond ie daar, in het rood – waaanzinnig mooi. Nog steeds qua vormgeving en zeker toen ” completely blown away” zoals ze bij Apple zouden zeggen (maar daar zeggen ze het bij elke upgrade van een iphone).
Ik deel wat dat betreft wel een beetje het gevoel dat squadra goed verwoord heeft…
Alfa’s worden commercieler, gladder, praktischer, meer in dienst van de berijder. Kortom (nog) meer massaproduct. Daar is niets aan te doen, eerder broodnodig om de verkoopdoelstellingen te halen.
Ik vermoed dat daarom voor de die-hard alfa liefhebber minder te genieten valt.
Hoewel ik er wel gelijk bij wil zeggen dat ik de Giulietta toch met afstand de lekkerste wagen in zijn klasse vind.
De zogenoemde die hard liefhebbers zijn mensen die graag in de tijd stil blijven staan en mijmeren over dat vroeger alles beter was.niets mis mee trouwens, ieder zijn ding.Maar Alfa is altijd een vooruitstrevend merk geweest en is altijd met z’n tijd meegegaan.zo nu ook moeten ze nog harder hun best doen om een goed produkt neer te zetten en dat meer mensen wereld wijd ze gaan kopen.En ze zullen ook een geheel nieuwe lichting kopers gaan trekken niet alleen de 159 inruilers.
@hape en Alfaspeed
typische anti Alfa spreuken
een ECHTE Alfa
zo’n eentje waar standaard een olieplas onder te vinden is
zo’n eentje waar je standaard een Wegenwacht auto achter hebt rijden voor het geval dat…
zo’n eentje waar bij je niet weet als je de ruitenwissers aanzet of daadwerkelijk de ruitenwissers gaan vegen of ineens de radio aanspringt.
zo’n eentje waar een hele jaargang automonteurs opleiding een goed belegde boterham aan kan gaan verdienen door alle reparaties
zo’n eentje die binnen een jaar spontaan van Alfa rood naar Alfa roestbruin veranderd.
🙂
been there done that
Mijn hele familie rijd al Alfa sinds begin jaren ’70
en daar hebben ook heel wat auto’s tussen gezeten die
bovenstaande typische anti-Alfa opmerkingen meer dan waard waren.
Vroeger was niet alles beter.
Zeker de auto’s waren mooier, maar vergis je niet in de klassiekers die nu nog rondrijden dat zijn meest perfect gerestaureerde auto’s waarvan alle typische jaren 70/80 kwaaltjes al van zijn opgelost.
Alle merken waren toen slecht …ook Alfa
Als de auto’s toen net zo goed waren als ze nu gebouwd worden dan zouden er heeeeel veel meer nu nog rondrijden.
Neen ik ben blij met de Alfa’s van anno nu, veel luxer,betrouwbaarder en veiliger.
Dat ze af en toe saaier en meer op eenheidsworst gaan lijken is jammer maar een beetje goed designer kan daar nog iets aan gaan veranderen.
Go Alfa!
Alfa Romeo is vanaf de 164 weer een heel stuk beter na 1986 maakte Alfa Romeo echt een stap Type 3 33 en de 164, laatste serie 75 waren al stukken beter als daarvoor. elk merk heeft problemen gehad zeker de Italianen maar de Fransen konden er ook wat van. Zelfs de Duitsers hebben een dip gehad midden jaren 90 Mercedes E klasse die gewoon bagger was met roest en elektronica problemen maarja Duitsers he die kopen alles op en betalen iedereen als dat maar niet meld!!
Ik rijd ook al jaren Italiaans en ik moet zeggen dat ik nog nooit echt een mega probleem heb gehad 1 keer een Alfa GTV die door de voorganger kapot was gemaakt en niet meer goed te krijgen was (daar kon Alfa niks aan doen) maar mensen om je heen gaan wel lopen roepen leuk is dat altijd. Ken iemand van dit forum die rijd een Type 3 1.7 IE Alfa 33 Boxer met 480.000KM op de teller!
Elk merk kent problemen alleen de Italianen hebben een naam en die is lastig om die kwijt te raken!!
Alfa Brera Spider 939 serie en Alfa Romeo 159 scoren echt mega goed in de betrouwbaarheids pollen van Autobild de Duitsers omschrijven de Alfa Romeo als topkwaliteit uit Italie met dank aan Kalbfell!
Ciao
Squadra