Lancia is klaar voor de introductie van de nieuwe Ypsilon
Is de nieuwe Lancia Ypsilon een volwaardige Lancia? Absoluut! Luidt inmiddels ons overtuigende antwoord. We hopen dan ook van harte dat het Lancia met dit nieuwe slimme model ook eens zal lukken om iets meer invloed op de markt uit te oefenen. In Italië zal dit meer dan ooit gaan lukken is ons idee. De vijfdeurs 3,84 m lange Ypsilon is praktisch, stijlvol, economisch, modern en degelijk. Kortom, de juiste ingrediënten voor een succesvolle verkoop. Dat verwacht men ook bij het Torinese merk zelf, want Lancia wil binnen de eerste 12 maanden al 120.000 stuks aan de man brengen. De productie is inmiddels van start gegaan.
[nggallery id=605]
De introductie zal de volgende maand volop plaatsvinden. Daarom plaatst Lancia nu alvast een hoop persfoto’s waarop je goed kunt zien dat dit een charismatische mini-Delta is. Inmiddels zien we een eerste afbeelding van een sportief getint interieur in twee tonen. De meest luxe uitrusting in het interieur tref je al op de ‘Gold’-editie, deze komt volgende maand al naar ons land. Bi-colore lak en dergelijke gaan meestal samen met de duurdere Platinum. Deze meest luxe variant zal niet direct leverbaar zijn in Nederland. De instapper ‘Silver’ komt op z’n vroegst begin volgend jaar naar ons land. Lancia heeft al met de eerste versies van de Ypsilon –sinds de Y10 in 1985– gekozen voor het concept van compacte luxe. Dat is nu weer het geval, al kun je duidelijk zien dat er dankzij meer mannelijke en sportieve lijnen voor een breder publiek wordt gekozen. Hiermee is de Ypsilon een auto voor het hele gezin geworden en is ie niet langer enkel weggelegd voor de welvarende zelfstandige vrouw.
[nggallery id=606]
Vanaf September zal de Ypsilon als Chrysler verkocht worden in Groot Brittannië en Ierland. De Ypsilon heeft een breed pallet in de aanbieding, voorzien van alle recente techniek. Behalve de nieuwste benzine (1.2 Fire EVO II met 69 pk en de 0.9 TwinAir ‘International Engine of the Year 2011’ met 85 pk)- en diesel (1.3 Multijet II met 95 pk) motoren, heeft de Ypsilon ook onder andere ‘Blue&Me-Tom Tom LIVE’, ‘Smart Fuel System’ (zie foto in gallery), Magic Parking, Start&Stop-systeem, en Bi-Xenon en LED verlichting. Qua kleuren zal de Ypsilon in eerste instantie in 16 verschillende tinten leverbaar zijn waarvan 4 als Bi -colore. Verder zijn 6 variaties qua interieur en 3 soorten lichtmetalen velgen. De Ypsilon is ook te krijgen als 1.2 Fire Evo II met LPG installatie. Het is ook een heel veilige auto met ASR stabiliteitscontrole, Hill Holder, ABS met EBD, 4 tot 6 airbags (voor, ramen, en zijkant) en Isofix verbindingen voor het bevestigen van kinderzitjes.
[nggallery id=607]
De ‘Silver’ heeft standaard sleutel met afstandbediening, in hoogte en diepte verstelbaar stuur, elektrisch bedienbare ramen voor, in twee gedeelten neerklapbare achterbank, in hoogte verstelbare bestuurdersstoel en 15 inch velgen, speciale ’technische’ bekleding met gesoldeerd stiksel en achterruitverwarming. Ook ABS + EBD, ESP, ASR en Hilholder, voor- en zijairbags en Isofix bevestgingen zijn standaard. De ‘Gold’ voegt daar de CD-speler en MP3-lezer aan toe, evenals elektrisch bedienbare zijspiegels, lederen stuurwiel en pookknop, semi-lederen Castiglio bekleding en Pack Comfort. Echt leder tref je zoals gezegd op de ‘Platinum’, die ook elektrisch bedienbare ramen achter heeft. Om je Ypsilon nog rijker uit te rusten zijn er nog vele opties beschikbaar zoals 16 inch velgen, zijskirts, getinte koplampunits, zwarte sierstrips met LED verlicht logo, ‘Blue&Me-TomTom LIVE’ en de ‘Pack Accessoires’. Kortom de Ypsilon is weer het meest luxe model dat je kunt bestellen in het compacte segment.
(bekijk hieronder ook de video)
httpvh://www.youtube.com/watch?v=O8ZLGPLXcgM
Ben is benieuwd….
3,48m? Geukkig iets groter 3.84
Hoe meer je er naar kijkt hoe mooier ie wordt. Met belastingvrije diesel gaat Lancia hiermee misschien nog wel eens door de magische “100 stuks in een maand” heen.
@Il piu migliore: het is Lancia van harte gegund!
Als Ypsilon fanaat ben ik niet helemaal happy met nasale design maar merk wel dat het z’n tijd nodig heeft om op me in te werken.
Ik zal nog even niet de locale Lancia dealer steunen met mijn handtekening onder een vers koopcontract maar stel het nog eventjes uit totdat de Lancia mij heeft overtuigd.