Alfa Romeo Giulia uitgesteld?
Volgens de website, Automotive News, is de introductie van de Alfa Romeo Giulia met een half jaar uitgesteld. Het model zal hiermee pas in 2013 op de markt verschijnen. Omdat dit model de sleutelrol bij de herintroductie in de VS heeft, is ook dit tot 2013 uitgesteld. De vertraging zou worden veroorzaakt doordat Marchionne het ontwerp van de Giulia nog niet zou hebben goedgekeurd. De opvolgers van de Dodge Avenger, Chrysler 200C en de Lancia Flavia die volgens geruchten dezelfde basis delen, zouden met dezelfde reden eveneens worden uitgesteld.
Ondanks het feit dat de Giulietta momenteel goed verkoopt, is de Giulia een belangrijk model om het gestelde doel van 500.000 auto’s per jaar te halen. Gezien de belangrijke rol van de Giulia hebben wij wel enige twijfels bij de waarheid van dit verhaal. De groei van het merk wordt momenteel al belemmerd door het ontbreken van een sterk D- segment model. Zonder dit model introduceert Alfa Romeo in 2012 alleen de 4C en een C- segment SUV.
Inderdaad, als dit waar is kan Alfa Romeo het wel schudden. De concurrentie verkoopt nu al als een dolle en als dat nog 1,5 jaar door kan gaan zonder een Italiaanse concurrent zijn het helemaal spekkopers. Of de Flavia’s en Thema’s moeten niet aan te slepen zijn, NOT!
Was Automotive News al niet eerder uitermate negatief over alles wat met Alfa te maken heeft…?
als dit op waarheid zou berusten gaat men dat wel zelf vertellen en hebben ze geen vreemde website nodig om dit even mede te delen.
Jongens toch als dit waar is, dat kun je toch niet menen. Nog twee jaar wachten!!! Dan zit de Giulietta begot al in de helft van zijn levenscyclus, en wat gaan ze dan in de tussentijd doen daar in Italie? En een opvolger van de spider, de 169, een Alfa coupé? nog tien jaar wachten? Dan lopen ze terug achter de feiten aan, dat kun je toch niet menen.
Sponsort by VAG !!!!!!!
Het zal toch niet zijn om er snel nog even een Crysler grill in te tekenen zeker? 🙂
Geloof er verder helemaal niets van zelfs onze grote vriend Marchionne snapt dat er zo snel mogelijk veel nieuwe modellen moeten komen willen ze überhaupt wat te showen hebben daar in de V.S.
Misschien zitten de onderhandelingen met VW over de overname er voor iets tussen? 😉
Dit bericht stelt me in ieder geval gerust dat ik zaterdag de juiste beslissing heb genomen. Onze GT was aan vervanging toe (boekhoudkundig afgeschreven) en bij gebrek aan interessante nieuwe modellen hebben we dan maar een Spider (916) gekocht met amper 22000 km. Met een Busso 3.2 V6. 🙂 Niet rationeel, niet praktisch maar wel nog een echte alfamotor en dito rijplezier. Dit laat ons toe om toch zo’n drie jaar te overbruggen. Tegen dan hoop ik wel dat er terug een gamma op poten staat…
Zucht!
http://www.autointernationaal.nl neemt het bericht ook weer blind over volgens mij is het design allang klaar en staat alles allang vast volgens mij!
Een auto ontwerp kan nooit nog verandert worden vlak voor de introduktie.
Lijkt mij een onzin bericht!
Ciao
Squadra
Als je leest wat autointernationaal beweerd en indien dit waar is natuurlijk over ons merk dan ziet het er niet goed uit. Marchionne is niet tevreden over het design van de toekomstige modellen waardoor hij de hele marktintroductie moet uitstellen, welnu hier zakt mijn broek van af se. Hoeveel designhuizen in Italie hebben op de autoshows geen prachtige voorstellen gedaan, de Duettotanta de “nieuwe spider” design ongewijzigd uitbrengen (wordt een klapper en dit zou het belangrijkste model worden voor introductie op de Amerikaanse markt omdat dit model daar een cultstatus had), nieuwe Giulia met Pandionfront en daaruit verder werken. Pininfarina en Bertone kunnen dit meteen bewerkstelligen, hebben nog nooit Alfa Romeo ontgoocheld, waar spreek je toch over man, geef het juiste werk aan de juiste personen en deel het op, niet alle modellen door het Centro Stile Alfa Romeo laten doen, is niet goed voor de creativiteit, concentreer je op één model en geef de andere modellen uit aan Pininfarina en Bertone waarbij de Duettotanta volgens mij al klaar is waardoor er al en model wegvalt voor te designen.
Milleke,
Zo deden ze het in het verleden altijd er werden 3 partijen benadert voor een Design en de beste mocht het gaan doen staat een mooi verhaal nu in het Klaverblaadje over de 147 en de ontwikkeling van die auto. Italdesign en Pininfarina en het Centro Stile kregen daar de opdracht om een 145/146 opvolger te maken en uit te werken. Centro Stile won maar voortijdig vertrok Da Silva naar VW toen heeft Zapatinas de auto nog wat verandert vooral de achterkant met kleinere achterlichten en de bekende punt achterruit zijn design kenmerk.
Ciao
Squadra
Squadra,
Waarom doen ze het dan nu niet? Het is van het grootste belang nu dat Alfa het ijzer smeed nu dat het heet is en met een groot modellen offensief optreed, het is nu of nooit. De Giulietta is internationaal ongelooflijk goed ontvangen waardoor er nu meer nieuwe potentieele klanten naar de showrooms gelokt worden, maar wat krijgen die klanten daar te horen van de verkoper, ja sorry maar we hebben maar twee modellen waarvan één een klein (vrouwen) autootje is en de andere zich in het midden segment bevind, sorry ze maar een merk als Alfa Romeo kan hier niet mee wegkomen en is ook niet meer leefbaar op die manier. Straks als de Giulia op de markt komt kunnen ze al beginnen denken om een opvolger van de Giulietta waardoor je weer van voor af aan kan beginnen en dan zwijgen we nog over andere modellen als een spider, een coupé een 169.
Lijkt me in dit stadium erg vreemd. Gezien de ‘kalender’ moet het ontwerp van de Giulia al lang en breed vast staan. Hoe dan ook, ik zou het bijzonder triest vinden, ben volgend jaar echt wel aan iets anders toe en de Giulia SW zou de ‘natuurlijke’ opvolger zijn van mijn huidige auto.
Ben trouwens behoorlijk jaloers, als ik het modellenbeleid van Ferrari vergelijk met dat van Alfa. Bij Ferrari rijgen de nieuwe modellen zich aaneen, en dat voor een laag-volume merk! Vergelijk dat met de stroperigheid bij Alfa. Een 599 Fiorano die nu al weer vervangen wordt, en nog behorend tot de absolute top qua GT’s. Je zou bijna wensen dat Alfa het model, met enige retouches, op de markt brengt met een Biscione op de kap en een gedetuned motorblok :-))
Ik denk Broodje AAP verhaal,
De Guilia rijd al rond de auto word s’nachts gezien op Balloco en bij pomiligano zijn er ook al rijdende modellen gezien. Zeker als je het filmpje van de Ferrari FF ziet dan zou dit ook het geval zijn. FGA test veel auto’s s’nachts want dan heb je geen fotografen.
Die auto is al klaar hoe kan Sergio dan het Design verandern !?? Hij krijgt inderdaad het front van de Bertone Pandion.
Alfa Romeo is Back.
Ciao
Squadra en als ik Alfa Romeo was zou ik Dustin Hoffman vragen of hij tijd heeft voor een reklame filmpje met een Alfa Romeo Spider.
Kleine wijzigingen zijn zeker te verwachten – was toch ook het geval bij de Giulietta? Dashboard oid?
Hoop van harte dat het daar bij blijft (kleine wijzigingen) en dat ze gewoon op schema blijven.
Wel verstandig om ook hier maar weer officieel op te reageren. Klanten die nu wachten op de Giulia moet je gerust kunnen stellen…
Ben het eens met Nuvola, v.w.b. Ferrari. Management verkoopt geen broodje aap verhalen, werkt gewoon aan het modellenprogramma en luistert naar de klanten! Bij FIAT ligt dat anders, daar denkt men de zaak weer te kunnen rekken v.w.b. Alfa
Wie gelooft er nu nog in S.M., hij denkt alleen aan Fiat en Chrysler.
Ik weet niet of ik dit wel moet geloven. Waarom zou Fiat hiervoor Automotive News verkiezen om dit bericht de wereld in te brengen…? Die club is al meermaals zeer negatief geweest over Fiat/Alfa.
Tot nu toe zijn alle recente Alfa’s later geïntroduceerd dan voorzien, dus zo vreemd lijkt mij dit bericht niet. Eerst volgen de eerste foto’s en vervolgens is de auto 9 maanden later bij de dealer. Italiaanse logistiek, maar het is niet anders.
Geloof er helemaal niks van. Fiat zou zichzelf in de vingers snijden. Komt denk ik bij de concurrentie weg.
Een hoop paniek om niets. Marchionne bezoekt als het kan bijna elke week de designstudio’s.Wanneer dit bericht ook maar op enige waarheid beruste heeft ie zitten te slapen.
DIT IS DUIDELIJK EEN VA(A)G GERUCHT.
Dit geloof ik dus helemaal niet!
Niet allesgeloven dus, en gewoon de berichten van Fiat zelf afwachten dus.
Groetjes
Volgens een interview in La Stampa van 12 april heeft de uitstel van de Giulia te maken met het feit dat de amerikanen niet tevreden zijn met de style.
Dit staat er letterlijk: l’Ad del Lingotto ha aggiunto che negli States prima della Giulia arriverà il suv Alfa prodotto a Mirafiori. «Lo stile della Giulia non piace agli americani – ha spiegato – ci stiamo ancora lavorando, non vogliamo sbagliare. Resta in ogni caso confermato il 2012 come anno del lancio dell’Alfa Romeo negli Usa».
Oftewel: de introductie in de VS wordt niet uitgesteld, maar eerst wordt de Alfa SUV geintroduceerd, die in Mirafiori wordt geprduceerd. De reden van dit alles: de style van de Gulia valt niet in goede aarde bij de amerikanen, er wordt aan gewerkt om dit te verbeteren. Het is noodzakelijk dat hier de plank niet wordt misgeslagen.
Nieuw van Alfa Romeo de Giulia pick-up truck, met standaard rek voor al je shotguns en bling bling >20″ spinners.