Fiat verwacht groter Europees marktaandeel dankzij marktintroducties

Fiat Europe

Volgens Autmotive News verwacht Fiat SpA geen slecht jaar, ondanks dat 2011 nog altijd als een moeilijk verkoopjaar de boeken in zal gaan evenals 2010. Marchionne liet dit onlangs weten. Sowieso verwacht Fiat het buiten Europa behoorlijk goed te gaan doen, maar ook op de moeizame Italiaanse en Franse markt, is er een positief keerpunt in zicht. Marchionne verwacht voor de tweede helft van dit jaar opnieuw groei, dat volgend jaar volledig door zal zetten, dankzij nog meer nieuwe marktintroducties. Dit jaar zal Lancia voor het eerste herstel zorgen met de nieuw Ypsilon (foto) en de Thema. Begin volgend jaar is het direct de beurt aan de nieuwe Fiat Panda en volgt later onder meer de Alfa Romeo Giulia. Het Europese marktaandeel van de Fiat-merken is sinds vorig jaar gedaald van 9,2% naar 7,6%.

Volgens de CEO gelden alle vorig jaar gestelde targets tot 2014 nog steeds. Een van de eerst volgende belangrijke stappen is het verkrijgen van een meerderheid in Chrysler.

Deel dit artikel:

3 gedachten over “Fiat verwacht groter Europees marktaandeel dankzij marktintroducties

  • 30 maart 2011 om 19:56
    Permalink

    Ypsilon Ja die wel. Thema nee. Die niet daar gaan buiten Italie minder van verkocht worden dan 300C’s. Ik zie het huidige 300C publiek niet naar de Lancia dealer gaan. En de Thesis eigenaren al helemaal niet in een 300 stappen met andere stikker. Ik geloof daar helemaal niks van. Maar ja Porche leeft vandaag de dag ook van de lelijkste wagens die ze ooit gemaakt hebben die niks met de kern van het merk van doen hebben.

    Beantwoorden
  • 30 maart 2011 om 21:19
    Permalink

    Moet dat “verwacht” in de titel niet gewoon “hoopt op” zijn? 🙂

    Beantwoorden
  • 31 maart 2011 om 07:47
    Permalink

    @ AR 159: ik denk dat je gelijk hebt. De Ypsilon zie ik inderdaad wel goed verkopen (ondanks die grille) omdat een heleboel mensen hierop zat te wachten. Maar wie zat er nu te wachten op die Thema?

    En ondertussen komt de Giulia een jaar te laat. De 159 is nu al op sterven na dood want het gamma is fors uitgedund om nog een vuist te kunnen maken tegen de concurrentie. Gevolg: de mensen van wie de 159 einde leasing is, stappen over op een ander merk. Spijtig.

    Ik vraag me nu wel af wanneer de SUV’s gaan komen. Was dat niet dit jaar?

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.