Nieuwe Alfa Romeo Giulia krijgt achterwielaandrijving

..En vierwielaandrijving. Dat meldt de Italiaanse krant Corriera della Sera vandaag. Het nieuwe aanstaande model in de varianten Berlina en Sportwagon van Alfa Romeo, is momenteel een van de best bewaarde geheimen van Lingotto. Wij gokten al langer op een aanpassing van het platform tot achterwielaandrijving, ook met het oog op meer diversiteit binnen de grote groep waar het Milanese merk deel van uitmaakt. Over de Giulia kwamen tot nog toe enkel nog geruchten naar buiten en dat is vandaag niet anders. Het enige wat officieel is, is dat Marchionne eind vorig jaar zei dat de nieuwe middenklasser de fouten uit het verleden snel zullen doen vergeten. Dat is dan het enige wat aansluit bij het getuigenverslag dat vandaag is binnengekomen.

De Giulia zou in Amerika als testmodel rondrijden als 4×4 en als achterwielaangedreven variant. Net als bij de Giulietta en een toekomstige 4C GTA, zijn de rijeigenschappen dus weer belangrijker dan ooit bij Alfa Romeo. De evolutie van het Compact platform moet dankzij een vooruitstrevende techniek voor de ophanging, van de Giulia nóg meer een hoogstandje op het gebied van comfort en dynamiek maken, dan bij de Giulietta al het geval is. Uiteraard zullen ook bij de Giulia deze eigenschappen regelbaar worden via Alfa’s bekende DNA systeem.

Op de Giulia zullen MultiAir en MultiJet motoren worden toegepast tot 200 pk en de 1750 TBI Turbo vanaf 230 pk. Bovenin zullen er krachtige V6 benzine en Dieselmotoren worden toegepast van 250-300 pk. Volgens een bepaald gerucht zal de meest krachtige V6 versie ‘Super’ gaan heten. Wat transmissies betreft zal ook het TCT systeem z’n weg vinden naar de Giulia. Kortom wat de Giulia betreft is Alfa Romeo van plan om met een sterk en uitgebreid gamma te komen. Samen met de Giulietta een prima basis om op de Europese en Amerikaanse markt een comeback neer te zetten.

Deel dit artikel:

34 gedachten over “Nieuwe Alfa Romeo Giulia krijgt achterwielaandrijving

  • 3 februari 2011 om 16:46
    Permalink

    ik geloof het niet meer… 😉 als het echt zo is dan koop ik er een… of als de bank het niet toestaat, eet ik mijn schoen op…

    Beantwoorden
  • 3 februari 2011 om 16:55
    Permalink

    hij hoeft niet eens mooi te zijn… als ie maar rood is en achterwielaandrijving heeft …

    Beantwoorden
  • 3 februari 2011 om 16:59
    Permalink

    Super en ik beloof hierbij dat ik de nieuwe Giulia zal gaan leasen. Moet die wel achterwielaandrijving hebben en een evolutie van het uiterlijk van de 159 hebben.

    Zou helemaal mooi zijn als de versnellingbak achter ligt en dat het echte Alfa geluid terug komt. Of vraag ik nu te veel ?

    Beantwoorden
  • 3 februari 2011 om 17:06
    Permalink

    Eindelijk wat beter nieuws. Eerst de 4C GTA en nu dit. Hebben ze het misschien dan toch eindelijk begrepen bij Fiat?

    Beantwoorden
  • 3 februari 2011 om 17:56
    Permalink

    Mmm mooi aan de ene kant minder aan de andere. Nu gaf ik de 159 op een gladde (blubber) polder weg haar (mijn eega) juist de 159 mee. Dit omdat met deze auto het risico van in het slootje belanden het kleinst is. Een RWD geef ik er no way niet mee. Op dit soort wegen staat RWD garant voor probleem voor de gemiddelde bestuurder. Nu hoor ik hem komen ASR ja dat had ik ook op mijn E46 (BMW) maar die viel nog al eens uit. Dat is niet grappig. Als je verwacht dat bij het hard in zetten van een bocht het ASR lampje gaat branden om te corrigeren en vervolgens de kont de voorkant in wil halen i.p.v. dat het systeem ingrijpt, moet je dan zelf aan de bak. Als je dan niet weet wat je overkomt omdat “dat doet i anders nooit hoor” je hier geen rekening mee hield de vangrail hard aan kan komen. Omdat ik het wist dat het systeem niet betrouwbaar was hield ik er rekening mee. Daardoor heb ik de vangrail niet geraakt maar had er iemand achter het stuur gezeten als mijn eega dan was de kont mooi krom. Op elektronica alleen moet je niet vertrouwen. Gelukkig komt er ook Q4 nu maar hopen dat dat programma breed word en niet alleen op 1 top model met V6. Op de 4C en op een spider gtv etc kan ik het alleen maar toe juichen. Voor de gewone doorsnee wagen (A,B,C en D segment sedan station en hatchback) die bestemd is voor Jan met smaak waar moeder de vrouw met haar kroost zich ook in verplaatst ben ik toch een groot fan van VWD of AWD waarbij AWD de voorkeur heeft maar daar kleven ook nadelen aan als extra gewicht en kosten. Overigens ooit met gladheid en een RWD met asr oppad geweest? Als het echt slecht is kom je nergens naar het stuur wiel luistert ie niet en het gas ook niet hij word helemaal dood geknepen door ASR. Optie de boel uitzetten en met het gas en handrem sturen heel leuk 🙂 op plekken waar er voldoende marge is en geen mede weggebruikers. Gang is alles :).

    Voor de duidelijkheid ik vind het dus wel een plus maar niet voor iedereen en niet in elke situatie.

    Beantwoorden
  • 3 februari 2011 om 18:00
    Permalink

    Ik mis de edit knop nogsteeds 😉 Tja Q4 het beste van twee werelden. SVP doorvoeren op alle modelen en uitvoeringen.

    Beantwoorden
  • 3 februari 2011 om 18:27
    Permalink

    @AutoEdizione: Ja, tuurlijk. Noem mij een auto die een mooier front heeft dan de 159. De 6 lampen vind ik echt geniaal. Helemaal agressief in TI uitvoering, een donkere kleur en verlaagd.

    Ik hou van een agressief uiterlijk. De Mito en Giulietta vind ik net iets te zoetsappig. Moet wel eerlijk bekennen dat naarmate de tijd vordert ik ze mooier begin te vinden. Ik ben er van overtuigd dat beide auto`s met een soortgelijk front als de 159 meer succes zouden hebben.

    Beantwoorden
  • 3 februari 2011 om 18:35
    Permalink

    @Ferry832: Ik moet niet denken aan een Giulietta met kleine ronde koplampen… Het probleem met dat ontwerp is trouwens dat je auto’s allemaal op elkaar lijken netals Volkswagens. Doe mij toch maar koplampen zoals op MiTo, Delta, 599 Fiorano, 8C, Thesis etc.

    Beantwoorden
  • 3 februari 2011 om 18:44
    Permalink

    De Guilia,

    Krijgt het de neus van de Alfa Romeo Pandion dat prototype van Bertone. Die neus gaan we terug zien op de nieuwe Alfa Romeo lekker agresief en dan met 4WD en RWD heerlijk Alfa Romeo is back nou Arese word ook wat dus. Wanneer krijgen we de autoEdizione buitenland rit??

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 3 februari 2011 om 18:53
    Permalink

    @AutoEdizione: Zoveel mensen, zoveel meningen. Ik heb juist het tegenovergestelde van jouw smaak wat betreft de koplampen.

    Ik ben het wel met je eens dat we niet de kant van Audi en VW op moeten want daar kom je echt niet meer uit. Een bedrijf waarvoor ik weleens werk rijdt Audi en hoe hoger de functie hoe hoger het type Audi. Ze staan altijd alemaal naast elkaar met het front naar voren. Ik zie werkelijk waar bijna geen onderscheid en het is allemaal niet echt spannend. Voor hun is het een status symbool.

    Overigens rijdt 1 werknemer in een nieuwe witte 159 SW TBI met matzwarte velgen. Waarschijnlijk een leaseauto geweigert en prive een auto aangekocht. Echt een waanzinnig mooie auto tussen al die zwarte Audi`s. De eigenaar is ook de aardigste persoon in het bedrijf. Toeval ?

    Beantwoorden
  • 3 februari 2011 om 18:57
    Permalink

    Wat dat betreft zijn we het eens. Laatst stond ik ook al van gekkigheid een spelletje te doen toen ik drie ‘verschillende’ modellen (a4,a5,a6) van voren zag.. Ik verloor het spelletje want ik kwam er niet uit. Vrolijk lachend kwam ik even later een heerlijke Thesis tegen.

    Beantwoorden
  • 3 februari 2011 om 20:47
    Permalink

    Dat is prima nieuws. Nu nog het uiterlijk….

    Wat betreft de Giulietta en de koplampen “discussie” (is en blijft een kwestie van smaak) Maar het totaalplaatje is essentieel. Idd een Giulietta met 159 neus past echt niet. De 159 als geheel is nog steeds geniaal. De Giulietta wat minder misschien, maar dat is een auto die je naarmate je haar meer ziet gewoon mooier wordt (18″ is noodzakelijk). En dat had ik niet gedacht. Een collega heeft er een en stond vandaag naast een Golf en een nieuwe Mazda3. Dan is het toch een kloppend en onderscheidend design hoor! Hoewel een Golf ook ook nog steeds herkenbaar is als een Golf, al 3 generaties hetzelfde. Maar misschien is dat ook wel knap….

    Ik hecht ook zo weinig waarde aan de diverse impressies van de nieuwe Giulia. Ze harken wat kenmerken en stylingdetails bij elkaar en zo zou dan “de nieuwe” eruit moeten zien (zie de zogenaamde exclusieve plaatjes van de Giulia van Autoweek) Een 159 met Giulietta achterlichten etc… Alfa heeft zich zelden laten verleiden tot het simpelweg kopiëren van designelementen op de diverse modellen, maar ze zijn altijd in staat geweest het familiegezicht en de tijdgeest (vaak tijdloos ook, zie GTV/Spider 916) weer te geven. Alfa zou nooit een nieuwe “169” maken die gewoon wat groter is dan de nieuwe “159”, zoals Audi, BMW en Mercedes wel doen. Daarin schuilt de kracht van Italiaans design.

    Beantwoorden
  • 4 februari 2011 om 08:48
    Permalink

    Ik heb wat laat ingepikt (zit met griep), maar ik steun Ferry832 hier wat betreft de koplampendiscussie. Ik slaag er niet in de voorkant van de Mito en Giulietta echt mooi te noemen. Met de gewilde knipoog naar de 8C komt het allemaal wat te geforceerd over én raar genoeg ook veel te braaf. Ik wil geen guitige Alfa, dat past niet in het imago. De 159/Brera was een machtig front, klassevol en agressief. Ik hoop dan ook dat ze inderdaad het front van de Pandion als basis gaan nemen, wat meer aansluit met de 159.

    Beantwoorden
  • 4 februari 2011 om 08:52
    Permalink

    Oh ja, wat de audi’s betreft: ik ben dan blijkbaar niet de enige die het verschil niet meer ziet tussen a4, a6, e.d.

    Ik denk dat wanneer je een audi wil kopen je gewoon naar de dealer gaat en een aantal meter audi bestelt ipv een specifiek model.

    Beantwoorden
  • 4 februari 2011 om 10:19
    Permalink

    Ik ben het met Ferry832 eens de 159 heeft het meest sterke front de Mito en Giulietta wennen wel maar ik vind van deze wagens de kont sterker en niet in overeenstemming met het front. Bij een sportieve wagen past een strakke neus beter. De 8C is een ander verhaal de bouw van deze auto is totaal anders met een veel lagere neus. De Mito en Giulietta hebben een bollen neus met twee fisheye koplampen er in die niks weg hebben qua look van de 8C. Als je een 8C look wil moet je die ook echt maken en dat betekend platte boxer motoren om voldoende ruimte te maken voor de voetganger vriendelijke neus. Als je een lijnmoter dwars voorin rechtop voor de vooras zet en je moet daar de nodige ruimte reserveren dan word het front een soort schutting. Nu is er naar mijn idee te veel bol aan het front. Een bolle neus met daarop bolle koplampen.

    Voordeel als het RWD is dat de motor in lengte richting geplaatsten kan worden. Dus achter de vooras waardoor de neus platter kan en je dus wel een 8C neus kunt maken of een evolutie van de 159 neus + ruimte voor 4 in lijn, V6 en V8 motoren :).

    Beantwoorden
  • 4 februari 2011 om 12:00
    Permalink

    @Lusso

    Haha, inderdaad. Ik zie t’al gebeuren: Actie “Nu bij aankoop van 4 strekkende meter Audi 25% korting of 1 strekkende meter extra gratis! Vraag de dealer naar de voorwaarden….”

    Beantwoorden
  • 4 februari 2011 om 14:50
    Permalink

    Wat de neuzendiscussie betreft zit ik in het kamp van Ferry832: de 159 en de Brera zijn schoonheden, en de Mito en Giulietta een beetje sneue verschijningen – althans van voren, de rest is beter.

    De Audi-strategie heeft ook zo z’n voordelen. Een collega kocht laatst een A8. Toen ik vroeg of dat niet een te dure auto was om bij klanten voor te komen rijden zei hij: ze zien het verschil met een A4 of A6 toch niet. Hij rijdt nu dus wel lekker onopvallend in een 12-cilinder, en da’s ook wat waard. Wanneer je als Italië-fan een vergelijkbare auto wilt rijden kom je uit op een Maserati QP, en daar kun je in elk geval niet mee aankomen bij klanten.

    Beantwoorden
  • 4 februari 2011 om 15:02
    Permalink

    @duetto: Wanneer je een QP kunt rijden zorg je gewoon dat je een kleine Lancia of Fiat erbij hebt voor het bezoeken van de klanten.Dat is de oudste truc in de wereld.

    Beantwoorden
  • 4 februari 2011 om 15:23
    Permalink

    Over smaak valt nog steeds niet te twisten, zoveel is duidelijk. Feit is wel dat Italiaanse auto’s veel ontwerpprijzen in de wacht slepen in de meest uiteenlopende landen. Die, veelal hooggeschoolde, mensen kunnen het toch niet allemaal fout zien? Persoonlijk moet ik braken als een X6 zie, wat mij betreft werkelijk een patserbak eerste klas. Als je nou het woord “overdesigned” in de mond wil nemen is dat een treffend voorbeeld. Hou zelf van pure vormen, niets teveel, alles wat je weg kunt laten moet weg blijven. Hou vol dat Audi zeer storingsgevoelig is, stond laatst ook in overzicht van ANWB.

    Beantwoorden
  • 4 februari 2011 om 15:48
    Permalink

    Over ‘overdesigned’ gesproken wat dacht je van de aanpassing van de Mercedes CLS…. holy sh..wat lelijk! Ik dacht bij de S en de CLS dat meneer Zetsche het eindelijk begrepen had..maar nee

    Beantwoorden
  • 4 februari 2011 om 16:27
    Permalink

    @bert Jan

    Ja Audi aanbieding van de week 4meter audi voor de prijs van 5 meter VW. of 1 meter halen 2 betalen. 2 halen 1 betalen (seat) en krijg een A4 oudmodel met Seat stikker.

    Beantwoorden
  • 4 februari 2011 om 17:05
    Permalink

    @AE Ja, klopt! De eerste CLS vond ik best wel geslaagd voor een mercedes, maar het was blijkbaar niet vulgair genoeg. Wat doen al die nutteloze lijnen op die auto?

    Beantwoorden
  • 4 februari 2011 om 18:42
    Permalink

    @duetto: Maserati heeft ook iets exclusiefs. De naam Maserati kan je in de zelfde context plaatsen als de namen Ferrari en Aston Martin. Maserati is voordeliger dan die twee maar de meeste mensen weten dat niet.

    Daarom kan je niet met een Maserati voor komen rijden terwijl je dat met een S8 of W12 misschien wel kan. Daarom is Maserati voor mij ook een geweldig merk. Ze hebben ( momenteel altans ) geen SUV en geen diesels. Pure excusiviteit en klasse.

    De Granturismo S en de Quattroporte S zijn voor mij de mooiste auto`s die momenteel verkocht worden. Als ik ooit geld win of ze zijn tweedehands te betalen dan is er 1 voor mij. Ergens rijdt die op dit moment rond.

    Beantwoorden
  • 5 februari 2011 om 08:50
    Permalink

    @AR159: De ‘8C lijn’ is momenteel het logische uitgangspunt voor de Giulia. Met de kenmerken die jij beschrijft (lagere neus) moet dit wel een geweldige auto kunnen worden!

    Beantwoorden
  • 5 februari 2011 om 17:23
    Permalink

    Ik heb ook een relatie, die ik ook liever niet met een rwd zou later rijden.

    q4 vind ik geen optie, omdat ik genoeg wegenbelasting betaal op dit moment (156 JTD 1330 kg = 105 eurotjes ).

    Beantwoorden
  • 6 februari 2011 om 16:25
    Permalink

    Wat een onzin over waar je wel en niet mee voor kan rijden bij klanten die discussie is heel Nederlands.

    Ik weet wel dat als je vaak met een hele mooi Italiaan komt voor rijden je vaak een compliment krijgt van mensen.

    Je hebt tegenwoordig 2 Nederlanders eentje die het waardeerd en een die je een Astra station toewenst.

    Het hangt ook heel erg van het merk auto af, een dikke Audi vindt ik tegenwoordig een ordinaire bak terwijl een BMW juist aan imago wint. Zou denk ik voor de nieuwe SAAB 95 gaan omdat de lancia Thesis niet meer gemaakt word.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 6 februari 2011 om 17:53
    Permalink

    Als Alfa terug op achteraanwieldrijving gaat, dan zal het heel snel terug terrein winnen op zijn duitse saaie concurrenten!! 😀 Ik kijk er al naar uit!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.