Duitsers vandaag op bezoek in Turijn

Dit kan ook als een soort ‘scoop’ beschouwd worden… Tenminste als dit wat voorstelt zoals de voorbijganger uit Turijn die deze foto’s maakte wel vermoedt. Gisteravond stonden er al zes Porsche Panamera modellen op de parkeerplaats voor Lingotto met Duits kenteken. Er zouden gister ook helikopters gezien zijn rond het hoofdkwartier en er hing ook nog een briefje aan het hek voor vandaag. Het parkeerterrein is gereserveerd voor een belangrijke meeting van het management van Fiat. Een onderhandeling over de verkoop van Alfa Romeo? Wie zal het zeggen… Wij geloven het niet omdat we het niet willen geloven en omdat we dagelijks berichten schrijven over de toekomst van het merk onder Fiat. Het kan natuurlijk ook een onderhandeling zijn van een heel andere orde. We denken trouwens dat hoge ome’s uit Wolfsburg in Audi rijden en niet in Porsche, ook al kun je dat van Piëch wel verwachten. Volgens de Duitse pers komt de bekendmaking van de verkoop aan hun landgenoten een dezer dagen naar buiten. Als er al iets bekend gemaakt zal worden, hopen wij op een blijde bekendmaking voor ons en niet voor de mensen die hopen op een toe-eigening van Alfa Romeo door het grote lelijke VAG.

Deel dit artikel:

31 gedachten over “Duitsers vandaag op bezoek in Turijn

  • 27 januari 2011 om 11:32
    Permalink

    Ik vrees er toch voor. De produktieplanning van Alfa is ver vooruitgeschoven (pas tegen 2013 nieuwe modellen) wat er op duidt dat de investeringen opgeschort zijn. Zo kan de boel makkelijk verkocht worden zonder het geïnvesteerde geld te verliezen.

    Na 2010 zullen er nog vele auto’s komen met het alfa logo maar ik vrees dat er geen Alfa’s meer zullen zijn.

    In navolging van Lancia: Alfa Romeo 1910-2010 RIP

    Beantwoorden
  • 27 januari 2011 om 11:36
    Permalink

    Het kan natuurlijk ook zijn dat het over iets anders gaat, bvb de vrachtwagen divisie.

    Ik zou het toch straf vinden dat je eerst 100 keer ontkent dat Alfa te koop staat om het dan te verkopen…

    Moest het verkocht worden, zal ik mij vastklampen aan de gedachte dat Luca De Meo, Walter Da Silva en Giugiaro Alfa Romeo graag zien komen.Uiteindelijk zijn het allemaal personen die hun mooie plannen voor Alfa Romeo nooit hebben kunnen/mogen uitvoeren.

    Beantwoorden
  • 27 januari 2011 om 11:52
    Permalink

    Er zijn stemmen die beweren dat het met Iveco te maken heeft idd.
    @Lusso: Over de productieplanning moet ik je toch corrigeren in je emoties. Voor 2012 staan al twee modellen gepland (3 als je de Giulia Sportwagon meetelt).

    Beantwoorden
  • 27 januari 2011 om 11:57
    Permalink

    Ja, hoe anders al die plannen van mister M..Jeep samen met Alfa uit italiaanse fabrieken..denk ook dat het om Iveco gaat..

    Beantwoorden
  • 27 januari 2011 om 12:38
    Permalink

    Ben ik overigens de enige die die Panamera een van de meest godsgruwelijk lelijke auto’s ooit vind?

    Beantwoorden
  • 27 januari 2011 om 12:40
    Permalink

    @latino: nee, ik omschrijf hem altijd als banaanera omdat ie op een platte banaan lijkt…

    En het is geen vorm die went, want ik vind hem lelijker en lelijker.

    Beantwoorden
  • 27 januari 2011 om 12:46
    Permalink

    Laat die Italianen svp wat slimmer worden en een breder aanbod gaan doen aan modellen en uitvoeringen dan komt het wel goed.

    Maar een VAG Alfa zie ik niet zitten. Dan zijn de achterlichten steeds stuk. Kun je zelf niet bij de koplampen moet je naar de dealer om je bumper er af te halen. Gaat je luchtm. meter 3 x zo vaak stuk heb je een dozijn turbo’s nodig omdat ze om de have klap stuk zijn. Schakelt hij niet meer als het vriest. Moet je niet elke 100k km nieuwe wiellagers. Iedere 80K km een nieuwe db riem omdat ze voor de 90 wel een stuk gaan en sta je steeds met onderdelen in je hand omdat het niet vast zit. Go wat ben ik blij dat ik eindelijk van die VAG af ben en een degelijke Italiaan heb :). En iedere 50K wil de dealer mijn schijven en blokken vervangen omdat ze op zouden zijn.

    Nee daar zit ik op te wachten bbrrrr. Laat VAG nu eerst maar weer eens net als Toyo de boel op de rit zetten ipv te hard groeien en kwaliteit vergeten te lever alleen van naam.

    Beantwoorden
  • 27 januari 2011 om 12:49
    Permalink

    @ AE: je zou van minder emotioneel worden als je van de ene teleurstelling naar de andere wordt geleid. Sinds pakweg 2006 is veel beloofd maar weinig gekomen. Geen opvolger van de 166, geen 159 GTA, geen Mito GTA, … Nu is het dus ‘eerst zien en dan geloven’.

    Beantwoorden
  • 27 januari 2011 om 14:12
    Permalink

    @Lusso: Klopt. Het was te vroeg voor die opvolgers die je noemt. Fiat had nooit de noodzakelijke sprong naar Chrysler kunnen maken als ze voor dat plaatje met extra modellen waren gegaan.

    Beantwoorden
  • 27 januari 2011 om 14:32
    Permalink

    Foto doet me denken aan die prachtige foto van M’s bezoek aan Berlijn om met Merkel oid over Opel-overname te praten. Stapt M uit een prachtige dikke M Quattroporte met Italiaanse nummerplaten.
    Grote verschil is de stijl… wat zijn dit onwaarschijnlijk vormloze auto’s. Machtsvertoon met 6 porsches wordt wanstaltig vertoon. Als het Duits moet zijn zie ik liever 6 BMW’s. Dan weten we ook meteen waar het over gaat. 😉

    Beantwoorden
  • 27 januari 2011 om 15:51
    Permalink

    Helaas voor Alfa gaat VAG inderdaad Alfa kopen vrees ik.
    Dan zal ik zeker mijn 147 snel verkopen en een ander merk gaan rijden.

    Beantwoorden
  • 27 januari 2011 om 15:55
    Permalink

    Hoop toch echt dat Sergio zich aan zijn woord houdt en de boel niet verkoopt.

    Misschien wil Vag wel gewoon auto`s gaan maken in de fabriek in Servie waar fiat net nieuwe plannen heeft gemaakt, Komt de kwaliteit ten goede.

    Beantwoorden
  • 27 januari 2011 om 16:52
    Permalink

    Laften we elkaar toch niet gek maken mensen, SM is meerdere keren volstrekt duidelijk geweest met een ‘Nee’. Laten we ons beperken tot de feiten.

    Beantwoorden
  • 27 januari 2011 om 18:22
    Permalink

    Zou het dan toch ?? Ik geloof niet meer dat Alfa verkocht wordt maar hoop het stiekem wel. Wat mij betreft moet Alfa naar VAG en als het kan mogen ze Lancia meenemen. Hebben beide merken weer een toekomst. Kan Fiat lekker verder met de Amerikanen waar ze zo gek op zijn.

    Beantwoorden
  • 27 januari 2011 om 19:00
    Permalink

    @Autoedizione ; je moet eens bedenken wat de mogelijkheden voor jouw site zullen zijn als VAG, Alfa koopt. Ik denk dat er rook van je toetsenboard afkomt om als je al het nieuws over nieuwe modellen moet verwerken. Naar mijn idee zal Alfa enorm groeien en het gerucht gaat dat Luca de Meo en Walter DaSilva al 9 modellen hebben klaarstaan voor Alfa. Als Fiat 9 modellen wil presenteren zijn we in 2050 nog niet klaar.

    Voor deze site enorme groeikansen, alle VW/Audi dealers nemen Alfa op en opeens zit in iedere stad een Alfa dealer. Veel sponsers en meer mensen die geintresseerd zijn in het merk Alfa. Als ik jou was zou ik vast een nieuw toetsenboard bestellen.

    Beantwoorden
  • 27 januari 2011 om 19:10
    Permalink

    Als VAG Alfa in handen zou krijgen (God behoede het), dan zullen ze één leuk model proberen en als dat niet blijkt te werken (lees verkopen), wordt het één groot SEAT drama. VAG heeft met de nieuwe kever iets geprobeerd en dat is een behoorlijke flop geworden, dus de durf is daar snel weg en worden het gewoon weer eenheidsworsten. Helaas moet ik toegeven dat FIAT ook gewoon te laat is met Alfa de aandacht te geven die het verdient.

    Beantwoorden
  • 27 januari 2011 om 19:28
    Permalink

    @Ferry832: Mooie hart onder de riem 🙂 .. Het nadeel is alleen dat de passie dan wegebt als ijs op de noordpool, dus dat wordt een sleur waar ik juist net was uitgestapt elders. Gelukkig gaat het allemaal niet gebeuren 😉 (9 modellen is trouwens onzin. Niemand bedenkt preventief zoveel modellen…ja jij en ik) En druk krijg ik het toch met de hele mikmak die Fiat nu gaat brengen tot 2014. 😀
    (PS: mn toetsenbord rookt nu al behoorlijk dus…)

    Beantwoorden
  • 27 januari 2011 om 19:34
    Permalink

    Ik had laatst 2 Porsche’s op de oprit staan.Blijkt dat ik met verkeerde handel bezig ben,volgens velen in de straat.hoe snel kan een verhaal lopen?!! .6 porsche’s op de stoep moet dan beslist een hele grote overname zijn.Ha!!

    Beantwoorden
  • 27 januari 2011 om 20:02
    Permalink

    Nee hoor, Panamera is inderdaad een gedrocht……maar wat zal het lekker zijn om er een dagje in te rijden…..

    Beantwoorden
  • 27 januari 2011 om 20:38
    Permalink

    @Ferry : ga aub je mond spoelen !

    Heb je al ooit het interieur van een VAG product bekeken én gevoeld en langere tijd in verbleven ?
    Zo ja, dan wéét je dat het allemaal hetzelfde ruwe plastic op het dashboard en de deurpanelen is, dezelfde ruwe stof op de stoelen (tenzij je serieus bijbetaalt voor een andere stofbekleding)
    Kleur van het interieur : alle tinten van zwart.
    (VW – Skoda, Seat en Audi weet ik niet)

    En nu ga ik het andere bericht lezen : blijkbaar is Alfa niet te koop ? ❓ 😮 En een C segment voor China ofzoiets.

    Beantwoorden
  • 27 januari 2011 om 21:15
    Permalink

    @Koen: Ja, ik heb ooit verplicht een Golf 4 en een Audi A3 moeten rijden van de zaak. Beide auto`s deden me niks en daarvoor en daarna alleen maar Italiaans gereden. Van de dashboards kan ik me niet veel meer herrineren, blijkbaar niet veel indruk gemaakt. Het huidige Alfa maakt op mij ook geen indruk. Voor mij voorlopig alleen oude Alfa`s graag.

    Beantwoorden
  • 27 januari 2011 om 21:36
    Permalink

    Autoedizione,

    Zat jij ooit bij Autoblog? dan weet ik wel waarom jij bent weggegaan.

    Deze site is heerlijk: Wat ik me afvraag en zeker had gedaan als ik Sergio zou zijn, (dit bericht kan ook over de Autoshow gaan inverband met sponsering Torino) Tegenover die lelijke Kevers met V8 blokken een aantal Maserati Quatroporte modellen hebben neer gezet op de parkeerplaats.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 27 januari 2011 om 22:07
    Permalink

    “”Beide auto`s deden me niks en daarvoor “”
    Dat ‘niet-gevoel’ heb ik ook bij de Skoda die we rijden om op reis te gaan.
    Voldoet prima voor de stouwruimte en trekkracht, maar het interieur is toch zooo saaaaai.
    De Y (met Alcantara) is wat klein 😀 met drieën + bagage + kat (en kattebak)+ caravan.
    Ooit wel al gedaan, toen de zoon kleiner was en er geen kat in huis was.

    Beantwoorden
  • 27 januari 2011 om 22:43
    Permalink

    Oh, oh, oh… Ja hoor, als er over zo’n gevoeilige (en gezien de stellige ontkenningen van SM dus dan ook geheime) deal onderhandeld moet worden, komt een van de partijen heel opzichtig in 6 Panamera’s naar het hol van de leeuw…

    Weten wat ik denk? Fiat Spa gaat Porsche overnemen. 😉

    Beantwoorden
  • 27 januari 2011 om 23:05
    Permalink

    @ 159
    Vast wel maar wel even een blindoek om met blindengeleidehond voor het in en uitstappen want die pad op wielen mag best goed rijden maar het blijft een pad. Een mislukte kever make over met obesitas.

    Beantwoorden
  • 27 januari 2011 om 23:17
    Permalink

    Het nieuws is al naar buiten.
    Porsche wil gebakken multi-air!

    Beantwoorden
  • 29 januari 2011 om 09:59
    Permalink

    Hape : nog lang niet volledig , niet 1 model maar 4 modellen . Wedden ook dat niemand weet dat de 1.0 en 1.4 motoren ( en dat zijn er een paar..) bevriezen vanaf -15 Graden ?

    Beantwoorden
  • 30 januari 2011 om 17:26
    Permalink

    Kan ook zijn dat Dr. Oetker een alternatieve locatie heeft gezocht voor onderhandelingen met een of andere Pizza-magnaat….

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.