Griekse importeur bevestigt komst Alfa Romeo 4C GTA concept
Een kwestie van te veel Ouzo of de eerste bevestiging op de primeur die wij tijdje geleden brachten? Wie zal het zeggen, maar volgens de Griekse importeur is Alfa Romeo straks niet het enige merk dat niets te vertellen heeft in Genève, waar het zal stikken van de introducties, ook op Italiaans vlak. Volgens de Griek gaat het om een GTA met 265 pk 1750 Turbo motor, precies zoals wij al konden melden begin deze maand. Sommigen zeggen dat deze auto al lang klaar is, net zoals het feit dat de MiTo GTA al lang klaar is… Wat dat betreft hopen we niet zozeer op de concept zelf, maar eerder op een geruststellende aankondiging. Helaas zit er meestal geen datum verwerkt in het praatje van Harald Wester, dus laten we vooral niet te hard hopen.
Ik vraag me af hoe een Alfa importeur in Griekenland dit nieuws zou moeten weten. Het land leeft op subsidie`s anders zou het failliet zijn geweest. Nota bene daar zijn ze dan op de hoogte van groot Alfa nieuws.
Mocht het waar zijn dan hoop ik dat Alfa het concept ook serieus neemt en niet weer laat doodbloeden. Een 1750 met 265 pk klink wel lekker en ben erg benieuwd naar de koets.
Het is bekend dat Grieken graag in mythen geloven. Anyway voor mij nog steeds een bericht uit de serie ” too good to be true” waarbij ik natuurlijk meteen zou staan te juichen als het wel waar zou blijken te zijn.
Droom maar lekker verder…
Er zijn veel meer modellen klaar!!
Volgens mij is de Guilia ook al bijna klaar deze is door jullie al gemeld dat er s’nachts op Balloco er mee word gereden. Dat nacht testen zag je trouwens mooi op het Filmpje van de nieuwe Ferrari FF. De Mito 5 deurs is ook al klaar die werd al gezien door mensen die voor de Stratos kwamen er stond in een garage daar al 2 nieuwe Mito 5 deurs modellen klaar. De Mito GTA zal ook al wel af zijn maar of deze komt? Misschien wachten ze bij Alfa Romeo op betere tijden en op Amerika dat dat helemaal rond is. Volgens ligt alles al klaar ook Arese Museo Storico maar wacht FIAT om echt vol met scherp te schieten als alle markten rond zijn inclusief Amerika. Griekenland is ook zo’n land waar momenteel flink word gewerkt aan het dealer netwerk want dat liep de laatste jaren als een rode draad door Europa. Dus misschien weet deze importeur daardoor meer Italie is ook niet ver weg!!
Ik weet Dat Alfa Romeo niet verkocht gaat worden en daar ben ik blij om en ik weet dat FIAT op de achtergrond heel maar dan ook heel erg druk is met Alfa Romeo.
Ciao
Squadra, alles word wel goed geheim gehouden momenteel doen ze goed!
Zal wel ergens een importeur bijeenkomst geweest zijn met een heel hoog “niet verder vertellen he” gehalte.
Deze pipo heeft dus zijn mond voorbij gepraat, en zal bij een volgende meeting….als ik de italianen goed ken… dus niet uitgenodigd worden en waarschijnlijk binnenkort de nieuwe importeur van bakfietsen worden ofzoiets.
@Squadra: Als al die nieuwe modellen al klaar zijn, waarom brengen ze die dan niet uit? Wat voor zin heeft het om te wachten terwijl potentiële kopers overstappen naar een ander merk omdat er gewoon te weinig modellen zijn? Ondertussen hebben de dealers moeilijkheden om de kop boven water te houden of gaan gewoon failliet.
Volgens de dealers die ik gesproken heb is het probleem bij Alfa ook dat nieuwe modellen 1 à 2 jaar goed verkopen en dan is de rek eruit omdat er gewoon niet verder wordt geïnvesteerd. Andere merken doen dit veel beter en weten hun verkopen op peil te houden met nieuwe varianten, versies en motoren.
De productplanning bij Alfa is amateuristisch triest.Als ze daar niet snel verandering in brengen is Alfa binnen twee jaar van VW.
Trouwens, al die geplande concepts gaan daar geen verandering in brengen. Iedereen vind ze fantastisch en er wordt verder niks mee gedaan. Herinner je je de Duettottanta nog? Ik heb Lowie Vermeersch gezien tijdens een signeersessie van een boek over Belgische designers en hij zei me dat er met die concept voor de nieuwe Duetto absoluut niks gedaan wordt en dat er ook niks gepland is. Alle internationaal lof en smeekbedes om het te bouwen ten spijt.
Ik ben nog nooit zo teleurgesteld van het autosalon teruggekomen en ik ben er zeker van dat Alfa nooit meer Alfa wordt. Toch niet op die manier.
@ Lusso:
Ik denk dat Alfa huiverig is om concepts in productie te nemen na de ervaringen met de Brera. De hele wereld smeekte erom, maar toen ‘ie er eenmaal was kocht niemand ‘m.
@Lusso: Waar moeten ze die nieuwe modellen bouwen?.
@alfaspeed: ik denk dat er produktiecapaciteit te over is…. en dat is nog zwak uitgedrukt. FIAT bengelt onderaan wat betreft benutting van zijn fabrieken.
@duetto: klopt, maar er is een hemelsbreed verschil tussen de Brera concept en de uiteindelijke brera, die niet meer was dan een opgesmukte opel. Een heleboel mensen gaan nu geschokt zijn en het tegendeel beweren, maar het is echt zo. Opelmotoren en een een platform dat qua concept te vergelijken is met dat van een Opel van een generatie terug zijn geen sleutel tot succes en heeft niks met Alfa te maken. De proporties van de concept waren ook veel beter dan de uiteindelijke versie. Niet voor niets werd de GT als de betere van de Brera beschouwd als het ging om rijplezier.
@Lusso: Nee de capaciteit wordt al lang behoorlijk goed benut. Beter zelfs dan een heleboel andere fabrikanten. Fiat is een sterke middenmoter. Momenteel is het wel zo dat de Europese fabrieken steeds de handrem moeten aanhalen door de gedaalde vraag maar dat heeft niets te maken met de bezetting en capaciteit.
http://www.autoedizione.nl/2010/10/29/hoe-productief-is-een-italiaanse-fiat-fabriek-eigenlijk/
Als je eerst een fabriek gaat verbouwen en aanpassen zoals net de accoorden zijn gesloten kun je er geen modellen gaan bouwen lijkt mij.