Test Alfa Romeo Giulietta QV: ‘Het beste onder de 1750 zon’

Wij houden van de Alfa Romeo Giulietta en daarom reden we reeds in de 1.4 170 pk MultiAir en 1.6 105 pk JTDm2. Wat uiteraard nog miste was een eerste rit in die editie met magische badge met groen klaverblaadje. De Quadrifoglio Verde is alweer een tijdje op de markt, maar dankzij z’n redelijke zeldzaamheid is de dikke 235 pk sterke turbo editie nog altijd groot nieuws in Alfa-land. Tot onze beschikking stond dit veelbelovende bloedrode exemplaar van Wensink Galleria. De prangende vraag is natuurlijk of deze auto van een kleine 33 mille ook de moeite van je bankrekening waard is en wat het met je doet op het gebied van Alfa Romeo beleving. Wel het antwoord is wat degelijk van toon en tegelijkertijd vol lof, precies zoals de Giulietta als Alfa Romeo bedoeld is. De Giulietta weet je in welke vorm dan ook te behagen op het gebied van rijdynamiek, comfort en vormgeving. Een smaakmaker op het gebied van vijfdeurs hatchback’s met een goed doordachte rationele ondertoon. Precies de auto die Alfa Romeo al een tijd lang goed kon gebruiken.

Genoeg over de Giulietta in het algemeen want, voor ons staat een wolf in schaapskleren waaraan alles lijkt te kloppen. De Rosso Alfa lak op deze QV staat nog veel beter dan op de MultiAir die we al eens reden. De QV badge en de alleen op deze editie beschikbare Turbina Titanio 18 inch 15 spaaks velgen, vormen namelijk de ideale combinatie met deze typisch Italiaanse tint. We misten alleen een Quadrifoglio herkeningstekentje in het voor ons reeds bekende sportinterieur, bij het opentrekken van de portier. Maar misschien vergeten we een dergelijk detail direct tijdens de hernieuwde kennismaking met een oude bekende; de 1750 TBI. Quadrifoglio Verde staat traditioneel net voor die extra jus, of liever gezegd, die extra saus door je pasta. De terugkeer van het klaverblaadje op de MiTo was ons al goed bevallen, omdat het net zoals in het verre verleden niet alleen maar een leuk logo vertegenwoordigde. De 1750 TBI stelde ons altijd al zeer tevreden met 200 pk in de Brera en 159, of onder de noemer 1.8 DiJet in de Lancia Delta met sequentiรซle optie. Een zeer goede uitvinding van FPT, die op deze Giulietta zeker het zegel met geluksteken verdient.

De QV doet een flinke schep bovenop onze bestaande ervaringen met deze krachtbron. De altijd al gretige 1750 levert nu nog sneller een enorme bak aan trekkracht, zonder dat je het gevoel hebt gevaar te lopen. Uiteraard reden we deze minst zuinige Giulietta alleen maar in ‘D’ van dynamic, wat overigens ook het licht gekleurde label is die aan deze auto hangt. Maar daar denk je geen seconde aan met deze GTI killer pur sang onder je kont. Telkens stond de naald al op 100 bij de eerste blik op de klok omdat het eerste sprintje vanuit stilstand zo snel verloopt. Daarbij geven we wel onze afkeuring over de veel te lichte koppeling. In andere versies een kwestie van wennen, in deze een manco. Ook dat kunnen we al snel weer vergeten, want wat is deze combinatie met meer pk’s en minder kilo’s toch geweldig! De lekker donker klinkende 1750 trakteert ons nu dus op een extra kick, die we nog niet kenden binnen het huidige modellengamma (Uiteraard laten de 8C Competizione die we al vaker reden hierbij even buiten beschouwing). De Brera 1750 reed strak, maar dwong je toch het geheel meer als een goed presterende promenade-auto te benaderen. De Giulietta QV heeft veel koppel en voldoende trekkracht om te spreken van een felle Alfa die dus terecht dat driehoekje op z’n schouders draagt… maar bovenal ook dat legendarische logo uit Milaan.

Wat opviel was het alledaagse karakter dankzij het door ons reeds veel geroemde rijcomfort van de Giulietta. Je kunt er heerlijk rustig mee rijden totdat je weer zin hebt in een traktatie. Dat is die reeds genoemde ratio gecombineerd met een lange traditie van passie en sportiviteit. Natuurlijk zijn er zat fabrikanten die ook een keientrekkende gezinsauto in de aanbieding hebben, maar we geloven dat slechts weinigen een dergelijk goed stuurgevoel en een werkelijk fenomenaal aanvoelend onderstel hebben als de Giulietta QV. De QV is dus elke euro waard. Dit begint zo stilaan de nieuwe trend te worden bij Alfa Romeo. Ratio en emotie gaan prima hand in hand, blijkt ook nu weer.

Deze volbloed Alfa is dus ondanks dat het een snel en minder zuinig topmodel is absoluut buitengewoon commercieel. Hoe briljant is dat? Een tien met een griffel wat ons betreft voor deze benadering van de witte driehoek met groen klaverblaadje. Jaren lang zat er stof op dit teken. Al voor de overname door Fiat stond het steeds vaker alleen maar voor een nieuw soort bekleding, in plaats van die extra peper vanonder de motorkap. Alfa Romeo geeft ons weer die echte QV terug sinds de MiTo. Het maakt je een uitermate tevreden bestuurder van een Alfa Romeo die echt wel veel in z’n mars heeft. Voor wie alleen maar meer wil, zou de uiteindelijke komst van een GTA-versie uitkomst kunnen bieden. Helaas is daar nog niets over bekend, maar niet getreurd want de QV is een prachtige voorbode.

De Giulietta Quadrifoglio Verde maakt de Alfist in je wakker.

[nggallery id=531]

Deel dit artikel:

43 gedachten over “Test Alfa Romeo Giulietta QV: ‘Het beste onder de 1750 zon’

  • 5 januari 2011 om 08:47
    Permalink

    Ja, leuke auto. Het enige minpunt voor mij is het aanzicht van de motor… Moet dat nu echt zo’n goedkoop plastiek kapje erop? Waar is de tijd dat je de motorkap van een Alfa vol trots kon opendoen omdat ook de motor er heel mooi uitzag?

    Beantwoorden
  • 5 januari 2011 om 09:48
    Permalink

    Deze test staat op een aantal zaken haaks op de testen van Autovisie en Autoweek. Ik heb er zelf niet mee gereden maar het motorgeluid en het karakter van de motor schijnen niet des Alfa`s te zijn. Waarin zit dan het verschil tussen jullie bevindingen en die van de autobladen ?

    Beantwoorden
  • 5 januari 2011 om 10:19
    Permalink

    Ik ben het eens met Lusso en Ferry832. Het is een prachtige wagen, misschien wel zoals sommigen zeggen de beste Alfa sinds lange tijd. Mijn keuze is snel gemaakt.
    Maar ik mis รฉรฉn heel belangrijk iets: een volbloed Alfa-motor. Alles op dat vlak komt dezer dagen van Fiat en binnenkort zelfs van Chrysler… Het is waarschijnlijk ijdele hoop, maar ik kijk toch uit naar de dag dat er weer een op en top Alfa-motor onder de kap ligt. De 1.6 TS waar ik nu mee rijd is misschien de kleinste van de serie, maar wat een geluid, wat een karakter!

    Beantwoorden
  • 5 januari 2011 om 10:56
    Permalink

    Niet des Alfas , een volbloed Alfa motor . Mischien moeten we eerst eens specificeren wat dan in houdt . Als dat voldoende gemotiveerd wordt kijk ik of ik me bemoei met de discussie.

    Beantwoorden
  • 5 januari 2011 om 12:19
    Permalink

    Een 1.8 TS wel? hmm dan snap ik er werkelijk geen bal meer van. De boxer en de Busso zijn er al een tijdje niet meer dus dat van het geluid snap ik ook niet. De Giulietta is zoals in deze test staat misschien een stuk rationeler dan vroegere Alfa’s, maar dat is als je het goed bekijkt zelfs een pluspunt.

    Bovendien maken de motoren waar je deze briljante 1750 mee kunt vergelijken al helemaal geen geluid. De QV is dus wel een echte dikke Alfa alleen al vanwege het feit hoe je er mee kunt gooien en smijten. Dat het een typische turbo is, wat misschien niet bij AR hoort, daarvan zeg ik welkom in de 21ste eeuw. Wie daar niet aan wil kan zich liever koest houden. Als dit een GTA moest voorstellen gaf ik iedereen direct gelijk.

    Beantwoorden
  • 5 januari 2011 om 12:58
    Permalink

    Alsof de 1.6TS een revolutionaire motor was. Het blok kwam ook gewoon van Fiat qua basis en de 1.6 was niet krachtiger, schoner of zuiniger dan de concurrentie. Het enige was dat het (op papier) extra vermogen kwam uit het feit dat hij 500 toeren meer kon draaien dan de concurrent. Ik heb 2 156’s gehad met de 1.6TS en ja het was een fijne motor, maar niet revolutionair.

    Het is nu eenmaal zo dat nieuwe wetgeving en emissie eisen fabrikanten dwingen tot het maken van andere keuzen qua motoren. En nu is de 1750 een juweel van een motor die geheel past in deze tijd, is het nog niet goed. Het ding levert meer vermogen en koppel dan de oude V6, tegen een veel lager gewicht en ditto verbruik en uitstoot. Hetgeen de wegligging en handeling zeer ten goede komt.

    Er zitten hier teveel mensen die vastgeroest in het verleden leven en neuzelen over achterwielaandrijving, antieke motoren en rijeigenschappen van auto’s van 20 jaar oud. Voor die mensen die het nog niet doorhadden, het is inmiddels 2011 en de wereld om ons heen is veranderd !!

    Beantwoorden
  • 5 januari 2011 om 13:06
    Permalink

    Zou de reviewer nog wat kunnen zeggen over de tractie icm het vermogen. Hoe snel grijpt de anti slip regeling in, en dan vooral bij bocht uit bij lage snelheid ? En hoeveel invloed heeft het koppel op de stuurinrichting ?

    Ik moet zeggen dat de kleur de auto wel erg goed staat. Het geeft het ontwerp net even wat meer pit tov de andere kleuren. De giulietta gaat met als de Mito met het verstrijken van de tijd een steeds mooiere auto worden.

    Beantwoorden
  • 5 januari 2011 om 13:36
    Permalink

    De QV voelt dus veilig aan zonder dat je je aan handen en voeten gebonden voelt. Je kan een bocht pakken zoals je ‘m wilt VDC is nooit hinderlijk. De auto gaat ook altijd de kant op waar jij ‘m wilt hebben ook bij het sportief schakelen. Stuurgevoel is dus optimaal en dus zelfs beter dan bij de gemiddelde snelle hatch zoals een Golf GTI bijvoorbeeld. Je krijgt nooit de indruk dat het onderstel de job niet aan kan dus.

    (We reden overigens niet helemaal op het scherpst van de snede omdat er in de bochten nog sneeuw en water lag aan de randen van de weg.)

    Beantwoorden
  • 5 januari 2011 om 13:36
    Permalink

    Hoe kan een dealer nou zo’n lelijke sticker achterop plakken….? Niet echt alfa waardig….

    Beantwoorden
  • 5 januari 2011 om 13:41
    Permalink

    @johnny: Ik heb het jou al vaker uitgelegd maar een Alfa motor moet goed aan het gas hangen, moet graag toeren maken en een eigen geluid hebben.

    Wat ik lees is dat de 1750 turbo, niet goed aan het gas hangt, niet klinkt en maar een heel klein toerenbereik heeft. Hij begint pas na de 3000 toeren om kort daarna in een dip te komen. Bron Autovisie en Autoweek ( of zijn die weer niet onafhankelijk )

    Als dit dan de nieuwe Alfa motor is dan blijf ik liever in het verleden hangen.

    Vind de Giulietta wel een erg mooie auto in deze uitvoering en het zou mijn keuze ook zijn in dit segment. Toch ben ik bang dat de motor me misschien zou gaan vervelen na verloop van tijd maarja dan kan je hem altijd nog laten chippen.

    Beantwoorden
    • 28 augustus 2024 om 16:27
      Permalink

      de 1750 is een hele lekkere motor, koud wat lomp maar voor de rest super soepel. heb zelf een 2014 launch edition giulietta qv en rijdt fantastisch

      Beantwoorden
  • 5 januari 2011 om 14:10
    Permalink

    @Ferry832: De 1750 heeft inderdaad een klein beetje last van turbotraagheid, waardoor hij iets minder aan het gas hangt. De concurrentie die turbotechniek toepassen moeten hier overigens ook last van hebben. Maar hij gaat er vanaf 1500 toeren als een kanon vandoor (scavenging systeem). Vanuit stilstand is het wat lastig om sportief weg te rijden, maar een dip heeft hij daarna helemaal niet. Dat maakt hem overigens geen toerenmotor…

    Beantwoorden
  • 5 januari 2011 om 15:18
    Permalink

    Ferry , een liefhebber heeft het m.i. per definitie niet over autoweek. Tenenkrommend blad die een auto niet op zijn merites kan beoordelen.
    Waar de Autovisie , en vooral Peter Kox het over heeft zit hem waarschijnlijk niet in de motor karakteristiek zelf maar de progammering .
    De 200 pk uitvoering is een juweel die met een zekere piek in zijn koppelkromme (essentieel voor een goede turbo motor) ruim toeren kan maken en nog effectief ook.
    Waarom de 235 pk uitvoering dit niet heeft is best verwondelijk , hetgeen dan in de progammering moet zitten.
    Een update zal er zeker komen.
    Commentaar verder van die circuit test is dat de auto een andere veer/ demper combinatie moet hebben , een lossere kont om die laatste 10 % te kunnen pakken.
    Besturing icm voortrein was subliem en schakelen perfect .
    Er is nog werk aan de winkel maar niet onoverkomelijk , ook zonder GTA.
    Mijn advies : altijd zeg 2 jaar wachten eer een nieuw model te kopen.

    Beantwoorden
  • 5 januari 2011 om 15:35
    Permalink

    Vind het echt onzin waarom een QV van dertig mille een optimale prestatie moet hebben zoals hierboven beschreven. Dat heeft de concurrent ook niet en dat is ook niet waar QV voor staat. De auto zou dan mogelijk zelfs onbetaalbaar worden omdat de technische lat weer hoger wordt gelegd. Met een GTA kan dat natuurlijk wel maar verwacht aub niet dat echt elke Alfa technisch van een andere planeet (waar anderen zich ook niet op begeven) moet komen. Belachelijke eis gewoon. En alles in 1 keer goed doen hoort bovendien ook niet bij het merk ๐Ÿ˜‰

    Beantwoorden
  • 5 januari 2011 om 16:01
    Permalink

    Dat kun je je afvragen . Of Alfa deze Giulietta zo heeft willen neerzetten als de Megane RS als voorbeeld . De Alfa is op dit moment de best sturende voorwielaandrijver , dat zegt die circuit test ook maar weer . Alleen is de vraag of Alfa nog tegemoet gaat komen aan (en in hoeverre) dat laatste stukje of dat de GTA dat maar moet doen.

    Beantwoorden
  • 5 januari 2011 om 16:38
    Permalink

    @johnny: Dat ben ik allemaal met je eens. Het is alleen wel frustrerend dat de Megane en de Scirocco wel een aan het gas hangende motor hebben die ook nog eens toeren wil maken. Als je dan leest dat de 235 pk Alfa motor geen sportieve motor is dan gegrijp ik dat vanuit de leiding van Alfa niet. Of die nu moet concurreren met de RS-en van deze wereld of niet, een Alfa QV moet gewoon een sportieve motor hebben.

    Ik geloof dat Squadra tuning werkt aan een oplossing hiervoor dus als Alfa het niet kan of wil dan komen er dus alternatieven.

    Beantwoorden
  • 5 januari 2011 om 16:56
    Permalink

    Je praat nu over de motor en dat doe ik bewust niet , want is het de motor of de software ? Ik denk het laatste .
    En de Scirocco , een goede motor met de rest natuurlijk wederom ”rubbish”. We kunnen ook niet anders van VW verwachten .

    Beantwoorden
  • 5 januari 2011 om 18:42
    Permalink

    Mooie wagen, maar ook als echte alfa liefhebber mag je best een objectief verslag schrijven, lijkt nu meer een reclame praatje.

    Beantwoorden
  • 5 januari 2011 om 19:00
    Permalink

    @Len Lanson: Objectiviteit bestaat niet. ๐Ÿ˜‰

    Het is overigens vanaf dag 1 niet onze intentie geweest om met deze rijimpressies te gaan mierenneuken. Helaas wordt je vaak pas geloofwaardig/serieus geacht als je kritiek op iets kan leveren, zelfs als deze totaal misplaatst is. In dit geval hebben we alleen kritiek op de koppeling die naar onze mening gewoon belachelijk licht is.

    Verder is het gewoon een lekkere auto…

    Beantwoorden
  • 5 januari 2011 om 19:12
    Permalink

    @Len Lanson: Het is objectief geloof me! ๐Ÿ˜‰ (wat een afschuwelijk politiek correct woord is dat zeg..mensen gebruiken het alleen als het hun uitkomt bah) En het slaat nergens op om onze sponsor erbij te halen omdat je toevallig zelf ook Alfa’s verkoopt bij een andere dealer… Het is zelfs een ingetogen analyse als je het mij vraagt. Volgende keer weer meer loftrompetten wat mij betreft.

    Ons verslag sluit eigenlijk behoorlijk aan bij deze mooie van Groenlicht.be. Deze West Vlaming weet waar hij het over heeft, netals wij:
    http://www.youtube.com/watch?v=O11hlI4QtOQ

    Beantwoorden
  • 5 januari 2011 om 19:55
    Permalink

    @Len Lanson,

    Geef je gelijk dat de test niet objectief is. Maar dat komt eerder door de misplaatste titel. In plaats van een Test is het eerder een Impressie of een Review/Preview.
    Bij een Impressie of Review kun je eerder gebruik maken van de gevoelswaarde. Terwijl een Test om enige wetenschappelijke onderbouwing vraagt. En die is niet aanwezig. It’s all in the name ๐Ÿ˜‰

    On-topic niks te melden. De Giulietta staat buiten mijn radar-veld ๐Ÿ™‚

    Beantwoorden
  • 5 januari 2011 om 21:37
    Permalink

    Leuke discussie! Lees deze test omdat mijn QV binnenkort geleverd gaat worden en op zoek ben naar bevestiging van mijn keuze. AutoEdizione helpt mij daar lekker bij omdat ze, net als ik, een “voorkeur” hebben voor Italiaanse automobielen. Objectief of subjectief, het zal mij allemaal worst wezen, als ik er maar gelukkig van wordt. En dat gaat zeker lukken als ik de test zo lees!

    Beantwoorden
  • 5 januari 2011 om 21:41
    Permalink

    Ik rij nu al dik 25 jaar alfa en heb de modellen vanaf 1955 zoal allemaal gereden of rijdt ze nog regelmatig.Alfa zijn sportief maar af fabriek moet je er nog een en andere kleinigheid aan veranderen voor dat het de strak sturende rijmachine is.m’n laatste knaller de 75 TS was een waggelaar met slechte remmen en te losse dempers.De bak was heel gevoelig en de toeren die het blok maakte te lui. Na al deze verandert te hebben heb ik menige duitser zwetend en verbaasd achtergelaten op de duitse autowegen.
    Wat ik hiermee wil zeggen is je moet er zelf net dat laatste stukje aan toevoegen om er de goeie rijmachine van te maken.
    En trouwens we kennen al een 1.8 turbo 75 QV. Over typische alfa motoren gesproken

    Beantwoorden
  • 5 januari 2011 om 22:49
    Permalink

    Ik verkoop geen alfa’s bij een andere dealer hoor!
    Krijg alleen vaak een nare smaak van alfa dealers die eigenlijk mercedes of opel dealers zijn, hier ben ik misschien ouderwets in.

    Heb het al meerdere malen geschreven, maar als je net als ik heel enthousiast kan worden van een 159 TBI, verwacht je van een giulietta QV dat deze nog een stapje wilder, sneller en leuker is en dat is hij gewoon niet, dat maakt het echter geen slechte auto en als ik het kon betalen had ik ook een giulietta qv gekocht.
    Of liever nog een 200pk TBI giulietta en dan met een uitlaatsysteem waar wel geluid uitkomt.

    Beantwoorden
  • 5 januari 2011 om 23:14
    Permalink

    Ons verslag sluit eigenlijk behoorlijk aan bij deze mooie van Groenlicht.be. Deze West Vlaming weet waar hij het over heeft, netals wij:
    http://www.youtube.com/watch?v=O11hlI4QtOQ

    Ja die Belg weet echt waar die het over heeft: de wielophanging wordt stijver in de dynamic stand…..

    Dan heb je je dus niet in de auto verdiept volgens mij

    Beantwoorden
  • 6 januari 2011 om 03:44
    Permalink

    @Bakfiets: Ik denk dat dat gewoon Vlaams is voor ‘het Q2 systeem doet z’n werk’. Ik denk dat het iets Hollands is om jezelf altijd maar te nauwkeurig uit te drukken (of vooral om commentaar te hebben op hoe een ander iets zegt). Met DST en VDC erbij rijdt de auto nog strakker dan ieder ander product in dit segment. Daarom heb ik de stevige overtuiging dat mensen die pure kritiek hebben op deze geweldige QV (QV heeft nooit gestaan voor de meest ultieme prestaties, zie het testverslag) zich alleen maar mee laten slepen door 1 bron die het een ‘net niet auto vond’, terwijl elke Giulietta รผberhaupt beter scoort dan het directe vergelijkingsmateriaal dus waar hebben we het over. Ik heb de QV flink doorgetrokken en ik kan je vertellen dat ik er veel blijer van werd dan op de 159/Brera. Missie geslaagd dus voor de QV.

    @Jordy: het woordje ’test’ is een must voor Google. Wij doen idd juist aan rij impressies omdat de onderbouwing waar jij op doelt dagelijks op onze site staat in de berichtgeving. Als je goed had opgelet zag je ook dat we meestal liever een eigen titel bedenken.
    Afgelopen voorjaar hebben we hier trouwens alles op een rijtje gezet:
    http://www.autoedizione.nl/2010/04/14/de-techniek-van-de-giulietta/
    Valt me trouwens nog mee dat je geen commentaar hebt op die briljante foto op pag.2 met Alfa Romeo slogan ๐Ÿ˜‰

    @Luigi: je zult genieten!

    @Len Lanson: Ik begrijp het (had het zelfde sentiment) maar ben juist blij met bedrijven als Wensink. Wordt het merk eindelijk eens serieus aan de man gebracht dan dat er zo’n amateuristische Pizzeria lucht aan hangt zoals in ons land vaak het geval is en in Italiรซ de laatste jaren ook steeds meer het geval was. Vroeger had je daar (en hier) echte dealers. Nu komen die langzaam weer terug via bedrijven als Wensink.

    Beantwoorden
  • 6 januari 2011 om 11:53
    Permalink

    Het gaat hier steeds minder over auto’s zo heb ik het idee en meer over uitspraken en op de man zeiken.JAMMER!!

    Beantwoorden
  • 6 januari 2011 om 16:23
    Permalink

    Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ben ik nou de enige die dat enorm grote en uitstekende QF-logo op de zijkant afgrijselijk vind?
    Ik zag um in real life op een witte en het logo leek zelfs even wat vergeeld, alsof die te lang in de zon had gestaan, bah.

    Beantwoorden
  • 6 januari 2011 om 16:26
    Permalink

    Rij zelf nu een dikke 4 maanden in een QV en kan melden dat het een zalige wagen is. De N staat vooral in de QV echt voor Normaal en de D waarachtig echt voor DYNAMISCH. Je kan er dus alle kanten mee op en ook nog de goede! Multifunctionele- en veelzijdige auto dus !
    Mattia, je had beter mijn QV kunnen testen, dan waren de reacties (nog)beter geweest ๐Ÿ˜‰

    Beantwoorden
  • 6 januari 2011 om 18:21
    Permalink

    @AE,

    Dat van Google kan ik begrijpen. (voor de hits)
    Wat ik met de link naar het voorjaarsartikel moet weet ik niet. De hint komt niet helemaal door naar mij.

    De slogan heb ik nog niet gezien. Ben er wel 1 tegengekomen van Bertone omtrent Alfa. Bedoel je die?

    Beantwoorden
  • 6 januari 2011 om 18:28
    Permalink

    Met de link bedoelde ik te zeggen dat we het liever in nieuwsgeving over techniek hebben en niet in een rij-impressie.

    Voor de slogan: Check de laatste foto in de gallery bij deze test (p2) ๐Ÿ˜‰

    @Roxxi: bedankt!

    Beantwoorden
  • 6 januari 2011 om 18:44
    Permalink

    Je bedoeld de beeldgeving van een niet-nader-te-noemen-merk langs de slogan?

    Tja, mijn commentaar: “waar het hart van vol is, loopt de mond van over”.

    Oftewel: het niet-nader-te-noemen-merk word wel erg vaak in de berichtgevingen gebruikt waardoor de indruk wordt gewekt dat men een toekomstige alliantie met het niet-nader-te-noemen-merk wel ziet zitten en men daar maar wat graag sluikreclame voor maakt. Zet voort, zet voort! ๐Ÿ˜‰

    Beantwoorden
  • 6 januari 2011 om 21:44
    Permalink

    Nee, mij is geleerd om van drugs af te blijven. Kom al genoeg hallucinerende personen tegen en ben niet van plan me daar bij te voegen. ๐Ÿ˜‰

    Beantwoorden
  • 6 januari 2011 om 23:28
    Permalink

    He, daar staat het weer van die aangepaste vering door Alfa’s DNA knop! ๐Ÿ˜‰

    Ten eerste: mijn QV wordt in maart geleverd (hoop ik).

    Ten tweede: ik heb test (of is het impressie?) gereden in een 159 TBI in TI uitvoering (dus verlaagd). Deze auto viel mij flink tegen om twee redenen, waarvan ik er hierboven 1 herken:

    -stroperige, indirecte gasrespons
    -beperkt toerenbereik
    -hierdoor weinig beleving
    -te groot, ja zelfs lomp voor mijn 156 gevoel.

    De Giulietta QV (heb alleen de 170 pk gereden), stelt hier in objectieve zin in elk geval tegenover:

    -minder gewicht
    -DNA systeem
    -meer vermogen

    De rest is aan de individuele voorkeur van de bestuurder (en eventueel aan Squadra tuning)

    Mooi stuk tekst, ook complimenten voor de antwoorden/toelichting hierboven door Autoedizione!

    Beantwoorden
  • 7 januari 2011 om 04:14
    Permalink

    @QV Competizione: Mooi, jij ook bedankt. Weer een bezitter op onze site, dat zijn er minstens drie. Dus als mensen echt willen weten hoe zo’n QV bevalt, lees hier de getuige verslagen. Misschien laten we de lezer binnenkort dan zelf wel aan het woord. Hou ons op de hoogte QV Competizione (PS: heeft je nickname met de gekozen kleur te maken?)

    Beantwoorden
  • 9 januari 2011 om 19:32
    Permalink

    @QV Competizione:
    volgens mij word de 159 juist geroemd om zijn 1750 tbi
    en in vergelijk daarmee schijnt de giulietta traag gasrespons te hebben is ook een andere turbo
    maar afgelopen vrijdag mijn giulietta qv opgehaald en het rijd perfect kan nog niet te veel gas geven natuurlijk maar een zeer felle comfortabele auto
    waar ik heel het weekend al met plezier in zit .
    krijg ook veel complimentjes met de auto dat competizione rosso valt toch wel op.

    Beantwoorden
  • 11 januari 2011 om 16:29
    Permalink

    @fjodor: ja, dat had ik ook gelezen en daarom wilde ik een testrit maken. Nu speelt de overstap uit de flink fijngeslepen 156 2.4 mjet met 220 pk en 440 nm waarin ik mij dagelijks beweeg (over gasrespons gesproken!) misschien ook een rol, maar die dikke 159 TBI met TI pakket viel mij echt tegen. Wel vermogen ( ergens) maar allesbehalve hangend aan het gaspedaal en een fijne rijbeleving. Een snelwecruiser naar mijn mening. Ik kreeg er een afstandelijk gevoel bij, terwijl ik juist graag deze auto goed wilde vinden, ik was aan een nieuwe Alfa toe!

    Groot, dik en indrukwekkend jawel, maar in mijn ogen niet sportief.

    Testen zijn erg persoonlijk en subjectief. Over de TBI motor in 200 pk trim lees je ook verschillende ervaringen. Kijk de brera video review op autoweek maar eens, zijn ze echt enthousiast? Deze motor zou perfect moeten zijn in deze auto.

    Niettegenstaandehetbovenstaande ๐Ÿ˜‰ heb ik veel zin in de Giulietta QV. De DNA stand maakt het mogelijk de auto voor verschillende types bestuurders af te stemmen en als ik lees dat goede tuners ook deze verschillende standen kunnen fijnslijpen, dan komt dat vast helemaal goed. Qua type auto hoort de QV immers sportiever te zijn dan z’n grote zakenbroer, de 159.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.