MiTo zonder BPM en wegenbelasting!

Binnenkort zullen we ‘m nader voor je gaan bekijken dit mooie nieuwe aanbod van Alfa Romeo. Lees hier alvast alle informatie en verdere details over deze slimme en stijlvolle Alfa. Misschien is dit trouwens typisch zo’n Alfa die je aandacht trekt. Laat hieronder anders even weten waarom…

Deel dit artikel:

12 gedachten over “MiTo zonder BPM en wegenbelasting!

  • 8 december 2010 om 18:34
    Permalink

    Wat ik wel een blunder vind is dat een Opel Corsa 1.3 CDTI (dus het de FTP 1.3 JTD) hiermee al aan de 95g/km komt terwijl fiat dus eerst een “nieuw” blok moet ontwikkelen.
    Blijkbaar is de oude 1.3 jtd dus al zuinig genoeg…

    Maar verder uiteraard meer dan goed dat de MITO hiermee wordt uitgerust. Nu nog de twin air motor erin om ook een super zuinig benzine te hebben.

    Beantwoorden
  • 9 december 2010 om 00:30
    Permalink

    Fantastische aanbieding. Ik ben al maanden aan het kijken naar een gebruikte 159 en hikte aan tegen de hoge maandelijkse lasten. de Mito is beslist een stap terug qua comfort en rijgenot, maar niet qua luxe als je kiest voor Pack 2 of 3. De afschrijving van een 3 jaar oude 159 is vergelijkbaar met die van een nieuwe Mito maar je bespaart letterlijk honderden euro’s op wegenbelasting en brandstof en onderhoud, dus als ik mijn eega kan overtuigen is de keuze hierbij gemaakt:)

    Beantwoorden
  • 9 december 2010 om 09:55
    Permalink

    Voor zover ik kan inschatten, is de zuinigheid bij de Mito volledig te danken aan de motor (+ start-stop), terwijl de Corsa Eco nog andere middeltjes gebruikt, zoals bijvoorbeeld aangepaste bandjes. Qua rijplezier en -beleving zal dat wel een duidelijk verschil uitmaken, niet?

    Beantwoorden
  • 9 december 2010 om 10:41
    Permalink

    Kijk hier zat ik op te wachten… was al “noodgedwongen”naar een punto evo aan het kijken. 😉

    Wat wel gek is: bij de info op de site van wensink mis ik in de PDF de DNA functie? zal hopelijk een typefout zijn.
    Zie prijslijst mito eco en dan standaard uitrustingsniveau.

    Beantwoorden
  • 9 december 2010 om 18:10
    Permalink

    @ ray

    Jij kijken, ik had er al een gekocht voor mijn eega :(. Nu dus balen dat deze komt maar ja de VAG moest echt weg want ze wilde er niet nog een winter mee langs de kant van de weg staan. Wat was er mooier dan naast de 159 een Mito? Dan de 159 maar omruilen voor een Mito maar dat word wel huilen mocht ik dat doen. Maar ja alleen voor woon werk een 159 hebben en 1 of 2 keer op vakantie met de 159 dat is financieel wanbeleid. Maar ja wel mooi en de 159 is wel een dijk van een wagen en dat merk je nu helemaal met deze winter lag ik al die RWDtjes finaal uit langs de kant van de weg in de berm of sloot of met 10km/h over de rechterbaan.

    Niet dat ik anti RWD ben maar voor dagelijks gebruik is het de betere keuze als gezins auto z’n FWD of een AWD. RWD is leuk voor mij om te spelen zonder passaiers of die het leuk vinden om wel van links naar rechts te vliegen :).

    Beantwoorden
  • 10 december 2010 om 18:48
    Permalink

    AutoEdizione

    Uit betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat de DNA knop niet aanwezig is in de 1.3 ECO.

    Het is dus geen tikfout in de PDF van Wensink, de 1.3MJ was al eerder beschikbaar en is door de hoge belastingdruk niet verkocht, de daar wel aanwezige DNA knop heeft niet de resultaten zoals we die kennen van de Multiair versies.

    Groet Wcabro

    Beantwoorden
  • 10 december 2010 om 19:43
    Permalink

    Tjeee het zou toch niet waar zijn… Nu maar afwachten wie gelijk heeft. Waarom zou je hem weglaten?
    Bovengenoemde reden vat ik niet…

    Beantwoorden
  • 10 december 2010 om 23:07
    Permalink

    Het is voor het eerst dat ik überhaupt hoor over een MiTo zonder DNA. Ik zal me beter laten informeren de komende dagen

    Beantwoorden
  • 11 december 2010 om 06:35
    Permalink

    Idee: Laten ze dan maar een ENA knop maken 😉 Eco, Normaal en All weather.

    Je wil toch met de DNA functie iets meer bereiken dan alleen het vermogen/verbruik regelen. Dat is nu net de kracht van DNA. Stuurgedrag en veiligheidsystemen worden ook gekoppeld aan DNA, zou niet weten waarom je dat op een eco versie weg zou laten…

    Wcarbo ben je mijn oude bekende W.B. ? Mail mee eens op mijn oude stilo adres.

    Grt, Ray (ex. voorzitter stiloclub)

    Beantwoorden
  • 11 december 2010 om 15:47
    Permalink

    Raar dat je bij de mito 18 inch velgen kan kiezen zonder dat er CO2 bij komt (auto zit met 16 inch al op de maximale 95g); bij bijna alle andere autos in die klasse is de mogelijkheid er niet omdat de auto anders niet meer in de 14% bijtelling zou vallen (zie technische gegevens prius en DS3 voor gevolgen grotere velgen).

    Collega heeft vorige week een Punto Evo besteld (zonder te weten dat er ook een Mito 14% bijtelling kwam)en bij de dealer en leasemaatschappij wilde ze niet aan accessoire velgen van 17 inch.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.