Volkswagen zou Arese al bezocht hebben

Er lijkt maar geen einde te komen aan de verhalen over een mogelijke verkoop van Alfa Romeo aan Volkswagen.

De geruchten en geluiden doen vanaf volgende maand al een jaar de ronde en nog komen er telkens nieuwe bij. Voer voor felle discussies in met name Italië. Vandaag meldt de Italiaanse krant Corriere della Sera dat nog voor de Centenario vieringen van afgelopen zomer, al een delegatie uit Wolfsburg naar het voorstadje van Milaan is afgereisd voor een belangstellend bezoek. Het redelijk grote en verlaten fabriekscomplex zou onderdeel zijn van een toekomstplan van VAG. Piëch heeft al meerdere malen aangegeven dat het Italiaanse merk hoog op zijn lijstje staat en wil mogelijk Lombardije nu uitkiezen als rechtmatige thuishaven voor de Biscione. Wolfsburg doet dat met ieder merk dat zij bezitten en draait z’n hand niet om voor eventuele extra kosten die daar bij komen kijken.

Het is en blijft een gerucht dat haaks staat op de verklaringen van FGA dat Alfa Romeo niet of nauwelijks te koop is, maar het is wel een gerucht dat telkens veel stof op zal doen waaien.


Deel dit artikel:

25 gedachten over “Volkswagen zou Arese al bezocht hebben

  • 25 november 2010 om 19:48
    Permalink

    Misschien zijn ze gewoon als toerist gaan kijken. Ik zou zelf maar wat graag daar zonder begeleiding een dagje willen rondkijken.

    Verder geloof ik er niet meer in dat Alfa en VAG een huwelijk ( op korter termijn ) zullen aangaan. Als FGA zo inzet op de toekomst kunnen ze niet meer terug. Aan Marchionne wil ik het volgende kwijt ; put your money where your mouth is en bewijs dat je Alfa op het spoor krijgt !

    Beantwoorden
  • 25 november 2010 om 21:39
    Permalink

    it is all about the money…. en als er genoeg geboden wordt past het in de money making gedachten van de hooste baas… en dat zijn de aandeelhouders.

    Beantwoorden
  • 25 november 2010 om 22:45
    Permalink

    Jongens van AutoEdizione,

    Ik maak me toch al een tijdje een beetje zorgen die geruchten houden wel erg lang aan. En Fiat doet niks met Arese het ligt er troosteloos bij en doet pijn als ik daar kom.

    Fiat moet deze onzin nu eens omzetten in daden en Arese uit de grond stampen. Met een prachtig museum en dingen waar de Alfisti graag komt.

    Ik hoop niet dat Alfa naar VW gaat maar zij kunnen 2X in hun vingers knippen en Arese is super modern als fabriek en een mega museum.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 25 november 2010 om 23:27
    Permalink

    Ik heb een zeer mooie Alfa Alfetta in orginele staat.
    Al heel wat liefhebbers zijn hem komen bewonderen en een enkeling heeft gevraagd of hij te koop is.
    Keer op keer moet ik zeggen dat hij niet te koop is.
    Alhoewel als iemand een gek bedrag biedt, zeg 20.000,– dan overweeg ik het misschien.

    Gek zo’n verhaal heb ik vaker gehoordt.

    Beantwoorden
  • 25 november 2010 om 23:28
    Permalink

    Wil dat nu zeggen dat ik hem verkoop of niet?!

    Beantwoorden
  • 26 november 2010 om 07:15
    Permalink

    Stel je voor dat VAG Alfa koopt en de fabriek in Arese helemaal moderniseerd voor productie. Zijn de meeste dan nog steeds tegen overname ?

    Beantwoorden
  • 26 november 2010 om 07:38
    Permalink

    Sorry hoor, maar als volkswagen Arese wil gebruiken om alfa’s te produceren dan is dit nog maar eens een bewijs dat zij wél weten waar de gevoelige plekken liggen van de echte alfist. Er is toch geen enkele rechtgeaarde alfist die geen tranen in zijn ogen krijgt bij het zien van het verval van Arese? FIAT trekt zich hier geen bal van aan en wilde zelfs de museumcollectie verkopen.

    Als ik mag kiezen tussen alfa’s gebouwd in arese met een sportieve inslag, ontworpen door Da Silva en Giugiaro en gepositioneerd tegen BMW OF alfa’s gebouwd in amerika met chrysler motoren en onderstellen (waaronder SUV’s), dan weet ik het wel.

    Begrijp me niet verkeerd, ik ben absoluut geen VW fan (integendeel), maar onder VW is de toekomst van alfa nu eenmaal beter ingekleurd. Als Piech ergens achterstaat mag je er zeker van zijn dat alle middelen worden ingezet om het tot een goed eind te brengen. En middelen hebben ze genoeg.

    Trouwens die geruchten duren te lang. Er is altijd een bron van waarheid bij zulke geruchten.

    Beantwoorden
  • 26 november 2010 om 08:08
    Permalink

    Het terrein in Arese is aan de stad Milaan verkocht ivm toekomstige uitbreiding. Alleen het gedeelte waar het Museo staat blijft van Fiat. Waarschijnlijk gelooft de auteur van de tekst ook in Sinterklaas 🙂

    Verkoop wat mij betreft Alfa Romeo maar aan VW, dan komt er eindelijk een kans op een fatsoenlijk beleid.

    Beantwoorden
  • 26 november 2010 om 09:45
    Permalink

    Sergio één tip: ‘LEZEN’…niet alleen eroverheen kijken.. 😉 Niemand heeft hier over een verkoop door FGA.

    Beantwoorden
  • 26 november 2010 om 10:05
    Permalink

    Ik quote:
    ‘Er lijkt maar geen einde te komen aan de verhalen over een mogelijke verkoop van Alfa Romeo aan Volkswagen.
    (…)
    Het redelijk grote en verlaten fabriekscomplex zou onderdeel zijn van een toekomstplan van VAG.
    (…)
    Het is en blijft een gerucht dat haaks staat op de verklaringen van FGA dat Alfa Romeo niet of nauwelijks te koop is, maar het is wel een gerucht dat telkens veel stof op zal doen waaien.’

    Volgens mij wordt toch echt geinsinueeerd dat het om een verkoop gaat? Ik neem tenminste aan dat VW niet in de projectontwikkeling is gegaan, de Arese terreinen zijn nl. bedoeld voor stadsuitbreiding van Milaan…….

    Het is duidelijk dat VW sterk inspeelt op de gevoelens van onvrede die in de regio heersen ivm de sluiting van de AR fabrieken en de ruzie tussen de vakbonden en FIAT Auto Group. Politieke discussies, olie op het vuur, hoe je het ook wilt noemen, VW speelt een spel waarbij het Italiaanse volk wordt betrokken. Wordt de volgende stap dat VW met een plan op de proppen komt om een grote fabriek in zuid-Italië te bouwen?

    @ AutoEdizione: Een oordeel of ik LEES kan ik zelf vellen…. 😉

    Beantwoorden
  • 26 november 2010 om 10:16
    Permalink

    Ja maar het gaat toch niet over de verkoop door “FGA aan VW” Het gaat om verkoop van AR en alles wat daar mee te maken heeft.

    Ik heb al zo vaak geschreven over het feit dat Arese van de gemeente is en niet van Turijn.

    Ik geloof best dat je leest maar ik wijs er nu eenmaal graag op 😉

    Beantwoorden
  • 26 november 2010 om 19:10
    Permalink

    Ik word doodziek van die geruchten, en mochten ze in de toekomst toch waar worden……… ja dan maar geen Alfa Romeo meer helaas!!
    Dan ga ik BMW rijden (vloeken in de kerk?)
    Groetjes Frans

    Beantwoorden
  • 26 november 2010 om 20:34
    Permalink

    Ik snap werkelijk niet waarom mensen vóór verkoop van Alfa aan VW kunnen zijn.
    Wat heeft VW van Lambo gemaakt ? De ziel van dat merk is pas echt verkocht. Wat heeft een Veyron met Bugatti te maken ? En wat is het met die oude A4 ik bedoel Seat Exeo ? Skoda is een middelmatig succes te noemen.
    Alfa’s zullen het dan met dezelfde onderdelen moeten doen als Seat, VW, Audi en Skoda. Ik weet echt niet wat daar nou geweldig aan is.

    Mensen die graag willen dat Alfa naar VW gaat kunnen nu al beter Alfa de rug toe draaien.

    Beantwoorden
  • 26 november 2010 om 23:24
    Permalink

    Beste Hape dit is wel een leuke vraag (hoop niet dat Alfa naar VW gaat Italianen horen Italiaans)

    Maar wat voor motoren zou Alfa in aanmerking komen bij de VW groep.

    De 5 cilinder van Audi uit de TT met Turbo, de 2.0 TFSI met 280PK misschien een V10 en heel wat diesel motoren. En een eigen V6??

    Nee doe maar lekker bij FIAT.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 27 november 2010 om 09:42
    Permalink

    blabla intussen komt een echte Italiaanse Giulia eraan (Mirafiori) met zwaar gemodificeerde V6 waardoor het gewoon een typisch ITALIAANSE krachtbron is.

    Stel je toch voor een Alfa met een Duitse motor…..Van Vivaldi naar Rieu

    Beantwoorden
  • 27 november 2010 om 14:42
    Permalink

    Die hebben we zelfs al, zo’n Alfa krachtbron met duitse roots. Al jaren zelfs. Er zijn zelfs VW-modellen waar die motor met zeer weinig modificaties ingehangen kan worden. Snap niet waar mensen en hun mening over “roots” zich drukmaken. Maak je liever druk om waarom Fiat Arese verlaten heeft.

    1 ding is me wel duidelijk. Als het om de waarde van de “rechtmatige thuisbasis” gaat, heeft VAG duidelijk een groter hart dan FGA. Zoals de tekstschrijver ook al duidelijk maakt.

    Beantwoorden
  • 27 november 2010 om 15:25
    Permalink

    wat heeft een v10 nou met alfa te maken… gran turismo allegerita… weten we nog…

    Beantwoorden
  • 27 november 2010 om 17:07
    Permalink

    onze voorouders vestigden zich daar waar het goed werken en goed geld verdienen was. Zij maakte hun eigen cultuur uit armoede en pure noodzaak.Onze generatie zijn mensen die blijven hangen en stilstaan in de emotie van het verleden.
    Stilstand is achteruitgang.
    Marchionne bijv. maakt nieuwe geschiedenis zoals men dat vroeger deed door veranderingen door te voeren en te groeien.
    Anders hadden we geen auto’s gehad maar nog altijd paard en wagen gereden.

    Beantwoorden
  • 27 november 2010 om 17:46
    Permalink

    mee eens…
    het erfgroed van Alfa Romeo is veel meer dan Arese..
    ben het met je eens dat je treurig wordt als je Arese bezoekt.. en een leeg terrein ziet.. met wat onkruid.. maar het voortbestaan van Alfa hangt niet af van waar ze worden gemaakt.
    Vergeet niet dat Arese ook nog niet zo oud was.. wie denkt er nu nog aan Portello, waar de echte oudjes vandaan komen?

    ik zou liever een Alfa hebben met italiaans DNA die in de USA in elkaar wordt gezet.. dan een italiaans gebouwde Alfa die door VW is ontworpen..

    Beantwoorden
  • 28 november 2010 om 01:22
    Permalink

    Het kan verkeren. Een jaar of wat geleden was het nog moord en brand over het lot van Arese en nu spreekt men al van italiaans DNA als er een handjevol italiaanse bobo’s aan de top van een bedrijf staan. Een handvol italiaanse bobo’s die al sinds jaar en dag gebruik maken van duitstalige designers en technici gecombineerd met duizenden amerikaanse en chinese werknemers is al genoeg voor italiaans DNA? Hebben die bobo’s zulk sterk zaad?
    Zal wel aan mijn trage schooltje liggen maar ik kan het niet meer volgen.

    Beantwoorden
  • 28 november 2010 om 11:04
    Permalink

    Knibbel knibbel wie knabbelt aan mijn Fiat huisje, VW dus.
    Stel dat VW er in slaagt Alfa over te nemen dan hebben ze Fiat feitelijk rijker maar ook kleiner gemaakt.
    Met alleen Lancia/Crysler en Ferrari/Maserati als sub merken dus.
    Mocht het hele Lancia/Crysler avontuur fout gaan heeft fiat een probleem.
    Te klein om het grote VW concern aan te kunnen moeten ze buigen of barsten, en het grote assimilatie proces is voltooid.
    De USA is een potentieel grote markt maar ook een markt die bijna bankroet is, het is een risico om de toekomst van je hele concern van deze markt af te laten hangen.
    Fiat boert goed in groeimarkt Zuid Amerika en Azië… beter dat ze daar alle aandacht op vestigen en niet nu nieuwe modellen uit stellen omdat ze te druk bezig zijn met de USA.
    Vandaag pikken ze Alfa in morgen Fiat zelf, resistance is futile.

    Beantwoorden
  • 28 november 2010 om 12:17
    Permalink

    Wat het Italiaans of Alfa Romeo DNA werkelijk is, is inderdaad moeilijk te bepalen.. de globalisering slaat ook hier toe. Niemand kan dat ontkennen. En dat kun je ook niet tegenhouden. Toch vind ik nog altijd een heleboel italiaanse passie terug in nieuwe Alfa’s. Of denk je dat dat alleen tussen de oren zit?

    Fiat is trouwens best een groot concern.. Alfa is daar slecht een kleine splinter in… een overname van VW is zeker nog geen overname van het hele concern.. dat is lariekoek.
    (VW is ongeveer 2x zo groot als fiat met een 50biljoen euro omzet..dat neem je niet ff over…)

    Beantwoorden
  • 30 november 2010 om 14:41
    Permalink

    Of het wat uitmaakt verder?
    Als VW Alfa’s gaat bouwen in Arese…van mij mogen ze.

    ik heb nog nooit een Ferrari bezitter horen klagen dat zijn electronica
    hetzelfde is als dat van een Fiat.

    Zou een enorme impuls zijn voor de omgeving toch?
    Tel daarbij op dat VW ook echt het sportieve hart van Alfa Romeo wil accentueren met de bijbehorende deelnames aan autosport evenementen.
    Misschien wil VW wel F1 rijden met Alfa Romeo?

    Wie weet wat in Wolfsburg allemaal op de whiteboard staat gekalkt?

    Beantwoorden
  • 30 november 2010 om 18:35
    Permalink

    Ik krijg plots buikloop, krampen, hoofdpijn en hartkloppingen tegelijk.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.