Marchionne verwacht veel van Maserati SUV in 2013

Sergio Marchionne spreekt zich opnieuw uit over de toekomstige SUV met drietand.

Aan Wall Street Journal liet hij weten dat in 2013 dit model in de showroom moet staan. Volgens de CEO biedt het onderstel van de Jeep Grand Cherokee vele mogelijkheden, dus ‘waarom geen Maserati’, zou ‘big Serge’ gezegd hebben. De combinatie Chrysler en Maserati zou tal van nieuwe mogelijkheden bieden in de hogere segmenten. Zo komt er ook een E segment model met prestigieus Modenees logo. Ondanks dat diverse analisten hebben aangegeven dat Chrysler nog een lange weg heeft te gaan voor een gang naar de beurs, weet men binnen de groep het zeker dat de plannen voor de komende jaren daarvoor een solide basis vormen. Of volgend jaar ook echt naar Wall Street zal worden gereden vanuit Detroit lijkt in ieder geval weer de vraag.

Deel dit artikel:

12 gedachten over “Marchionne verwacht veel van Maserati SUV in 2013

  • 22 november 2010 om 22:25
    Permalink

    Hmm een Maserati SUV die in de VS in elkaar geschroefd wordt.
    Wat een drama..

    Beantwoorden
  • 23 november 2010 om 07:13
    Permalink

    dit gaat wel klinken als badge engineering… ik hoop dat sergio en kornuiten begrijpen dat een maserati bouwen iets anders is dan een vorkje prikken in een amerikaanse jeep…

    de getoonde concept tekeningen zijn in ieder geval erg saai en plat.. en niet helemaal Maser waardig. (er had ook een fiat logo op die suv kunnen zitten) dat beloofd niet veel goeds…

    Beantwoorden
  • 23 november 2010 om 07:36
    Permalink

    De Maseratibroers draaien zich om in hun graf… Maserati, groot geworden door zijn racewagens gaat nu een 4X4 LATEN bouwen met onderdelen die niet eens van Maserati zijn. Jeeponderstel en aangepaste chryslermotoren. Waarschijnlijk voorzien ze nog een diesel ook nog. Dit is het einde van het merk.

    Beantwoorden
  • 23 november 2010 om 08:27
    Permalink

    Denk dat alleen de puristen dit niet trekken.
    Weten die Amerikanen veel. Mooi marketing verhaal eromheen en ze rijden weer eens iets anders en Europees exclusiefs in hun ogen en inmiddels kan Serge de centen opstrijken want SUV verkopen toch wel.

    Beantwoorden
  • 23 november 2010 om 11:20
    Permalink

    What’s the problem? Een SUV zal toch nooit ‘sportief’ zijn. Gebruik het onderstel van die Jeep, boetseer er een mooie Italiaanse koets omheen die kwa design kan wedijveren met de Infiniti FX, gooi de huidige Maserati-V8 erin of die toekomstige V6 en voila….

    Beantwoorden
  • 23 november 2010 om 13:16
    Permalink

    Het is een beetje nadoen wat Porsche al heeft voorgedaan; een sportwagenmerk uitbouwen tot van alles en nog wat en er nog mee wegkomen ook. Het recept ligt er al, het is enkel een kwestie van goed na-apen. En ja puristen walgen van het idee, maar Big Sergio wordt niet betaald om mooie auto’s te bouwen maar om winst te maken.. the rest is history.

    Beantwoorden
  • 23 november 2010 om 17:24
    Permalink

    Aangezien de puristen slechts een heel klein percentage van de potentiële markt zijn, denk ik dat deze stap in de VS zeker hout gaat snijden. Of ik het toejuich is een tweede.
    Aan de andere kant, als dit nodig is om in de toekomst weer wat mooie nieuwe modellen op de markt te zetten, hoor je mij niet klagen.

    Beantwoorden
  • 23 november 2010 om 17:26
    Permalink

    Denk dat Latino gelijk gaat krijgen. Als je dan toch een echte tereinwaardige SUV wil hebben, ben jij bij Jeep zeker aan het juiste adres. Als het gaat om bere sterke wagens ben je in amerika aan het juiste adres.

    Kan zelfs een sterk marketing-punt zijn. “De eerste sportieve SUV die WEL het terein in kan”. Dat kan de gemiddelde Cayenne, X5, Q7 zeker niet.

    Doe een kruising tussen een Cayenna en een Jeep. Wat je overhoud is de opvolger van de LM002 toch? 😀

    Walg zelf nog van het idee dat Alfa een SUV gaat krijgen. Denk dat we gewoon te oud zijn en met de tijd mee moeten gaan in plaats van blijven plakken in het verleden.

    Beantwoorden
  • 23 november 2010 om 17:27
    Permalink

    Wel grappig trouwens hoe AW denkt nieuws te hebben gevonden in het museum van Arese (aloude pt op basis van de Kamal concept). Het wordt tijd dat Alfa Romeo meer modellen gaat maken zodat dit soort misverstanden niet meer voor kunnen komen. Jammer genoeg zal 2011 nog een heel mager jaar worden op Ypsilon en Panda na.

    Beantwoorden
  • 23 november 2010 om 17:35
    Permalink

    Ik denk dat het wel een succes kan worden. Mits de juiste ingredienten worden toegepast en de Maserati traditie wordt gerespecteerd.

    Stel je voor je kan kiezen uit een X5, een Q7, een Toureg, een Mercedes ? of een Maserati. Ik denk dat de naam Maserati heel sterk is en veel geintresseerde zal trekken.

    Porsche heeft ook succes ondanks een verschrikkelijk uiterlijk. Het tweede model is al een stuk beter maar je vind toch veel Porsche terug in hun SUV. Als Maserati dit ook doet dan komt het wel goed.

    Ik ben ook reuze benieuwd naar het model van Maserati welke met de duurdere 5 series gaat concurreren. Ook ben ik reuze benieuwd naar de opvolger van de Quattroporte. Om de huidige Quattroporte te vervangen moet je wel van hele goeie huize komen. Als ik bovenstaande foto zie dan is dit model toch onvervangbaar. Als die ooit een keer ( tien de hans ) betaalbaar wordt dan wordt dat mijn nieuwe gezinsauto.

    Beantwoorden
  • 25 november 2010 om 11:23
    Permalink

    @ Hans, welke concept tekeningen?
    Ik ken alleen wat schetsen van fans, maar geen officiële Maserati schetsen.

    Ik denk zelf dat het een beetje overschat wordt wat ze bij de Maserati fabriek doen.
    Of ze het nou in Amerika maken met dezelfde moderne productie lijn maakt voor de kwaliteit niks uit. Ik zeg laat maar komen, denk dat veel mensen een Cayenne laten staan als de prijs een beetje normaal wordt.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.