Fiat Uno tot ‘Caro do ano 2011’ verkozen
Wat Braziliaans is voor ‘auto van het jaar 2011’.
Ondanks dat Fiat in het grote Brazilië momenteel even Volkswagen voor zich moet dulden, ontvangt Fiat in Brazilië een flinke erkenning voor de grootste innovatie qua recente marktintroducties. De Uno is een compleet nieuw product dat exact past bij de behoeften van de Braziliaanse klant. De eerste Fiat ‘Uno’ ooit, kreeg in Europa dezelfde prijs voor het jaar 1984. Fiat heeft het momenteel zwaar op ons continent omdat het voorlopig maar moeilijk compacte auto’s aan de man kan brengen, waar het Italiaanse merk doorgaans juist erg goed in is. Om deze reden trekken sommigen op ons -soms redelijk kortzichtige en eigenwijze- continent nogal voorbarige conclusies over de slagkracht van de firma uit Turijn. Lang niet iedereen beseft namelijk dat Fiat intussen een grote rol inneemt op een drastisch groeiende Zuid Amerikaanse markt. Deze prijs voor de Uno is daar een bewijs van. De Uno scoort op allerlei aspecten, van kwaliteit tot motortechniek. Fiat verwacht nog zeer veel van dit model te kunnen verkopen de komende jaren. Inmiddels zijn er al 70.000 verkocht vanaf afgelopen voorjaar, en staan er nog eens 20.000 orders momenteel in de boeken. Met de komst van een tweede nieuwe model als opvolger van de Palio voor volgend jaar, ligt het voor de hand dat Fiat weer serieus kans zal maken op een leidende marktpositie.
Naast Fiat zal ook Jeep de komende jaren meedoen aan het versterken van de positie op de Braziliaanse markt.
Prima!
Leuk ding! Ziet er volwassen uit.
Hirheen halen! En wel direct!!