Marchionne: ‘De nieuwe Giulia zal een hoop goed maken’

Volgens diverse Italiaanse media heeft Sergio Marchionne eind vorige week weer eens uitspraken gedaan die nu een hoop stof doen opwaaien.

Feit is dat het effect voor FGA vooral positief is aangezien vandaag naar voren is gekomen dat het aandeel Fiat flink is gestegen. Maar het is niet het enige dat is opgevallen. Marchionne sprak vooral over wat komen gaat en wat anders had gemoeten indien men de mogelijkheid had gehad. Zo heeft de CEO het ook over de 159 gehad en diens opvolger, de Giulia. De huidige D segment Alfa is volgens Marchionne nooit geworden wat het had moeten zijn: “Een prima auto maar in de puurste zin van het woord geen echte Alfa, daarom zal de Giulia alles goed maken wat dat betreft.”

Er gaat het gerucht dat de nieuwe Giulia eind volgend jaar al klaar is voor productie. De 159 zal begin 2012 worden afgelost.

Deel dit artikel:

38 gedachten over “Marchionne: ‘De nieuwe Giulia zal een hoop goed maken’

  • 16 november 2010 om 20:46
    Permalink

    GM heeft met de 159 Alfa bijna naar de Klo….. geholpen.
    Gauw weg met die auto en alle slappe aftreksels.(Brera,spider.)
    Op naar lichtvoetigheid en power.
    Bravoo.

    Beantwoorden
  • 16 november 2010 om 21:02
    Permalink

    wat belangrijk is voor AR is dat ze zich sportief kunnen onderscheiden van FIAT op motorisch vlak. Het zou mooi zijn als ze iets met de inlaat en uitlaat kunnen doen wat volledig toepasbaar is op de multiair kop. Het hoeven geen schrikbarend aantal pk’s te zijn, als er maar een duidelijk verschil is. Ik zie nog steeds geen duidelijke meerwaarde tussen een Bravo en Giulietta of Mito en Punto op motrisch vlak.

    Bij volkswagen worden de audi’s ook met V6 motoren in lengterichting aangeboden, een duidelijk sportief onderscheid met de dwarsgeplaatste 4 cylinders. Dat maakt een A4 begeerlijker dan een passat die je vooral met een 4 cilinder associeert.

    Beantwoorden
  • 16 november 2010 om 21:43
    Permalink

    Voor de mensen hier.

    Alfa Romeo Brera en Spider 939 zijn echt technisch gezien hele goede auto’s (gaat weinig stuk) zeker de modellen die nu in de showroom staan stukje lichter en met 1750 turbo of hele fijne diesel. De 2.4 20V JTDM met 210 PK is een prachtige motor en maakt zeker van de Brera een monster zeker met Squadra Massiomo chip.

    Het is een andere auto als de Alfa Romeo 156 maar staat op een veel hoger niveau als het om afwerking en bouw kwaliteit. Je moet ze zeg maar een beetje zelf op smaak brengen.

    Dan is het zeker een perfecte Alfa Romeo.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 16 november 2010 om 23:37
    Permalink

    @Squadra

    100% eens. En ook een 159 met die 2.4jtd is een superfijne wagen. Ik snap al dat gezeur niet.
    Elke keer als ik vanuit een V70, S60, Avensis, 9-3, A4 of Passat weer in ‘mijn’ Alfa stap wordt ik blij.

    Beantwoorden
  • 17 november 2010 om 01:54
    Permalink

    β€œEen prima auto maar in de puurste zin van het woord geen echte Alfa, daarom zal de Giulia alles goed maken wat dat betreft.”

    Kijk, nu komen we ergens. Je eigen fout inzien en de gevolgen ervan accepteren. En daaruit verder bouwen.
    Zo gaat dat in een anti-alcohol-verslaving-praat-sessie volgens mij ook toch?

    Beantwoorden
  • 17 november 2010 om 08:11
    Permalink

    Toch zou ik ooit wel eens het verhaal van heer Kalbfell willen horen.
    Die kwam van BMW Motorsport en Rolls Royce naar Alfa Romeo om een 159 en Brera en Spider neer te zetten en is daarna vrij kort na de introductie alweer opgestapt.

    Hij wilde met de 159 BMW kwaliteit neerzetten in de maat van een 3 serie met het comfort van een 5 serie.
    Lijkt me een prima uitgangspunt dat mooi heeft uitgepakt.
    Verhaal is kennelijk niet goed gecommuniceerd door Alfa Romeo.

    Beantwoorden
  • 17 november 2010 om 09:08
    Permalink

    @Jordy: namens de firma wel een eigen fout..maar vergeet niet dat het traject Brera-159-Spider al lang was ingezet voordat Marchionne kwam. Het wat die Teutoonse vetklep van een Kalbfell die er min of meer z’n eigen project van maakte. Precies toen het klaar was kwam de ‘redder’ met de scherpe bijl.

    Je leest nu overal dat Marchionne zijn eigen fout in zou zien. Een van die vele rare fantasievolle commentaren op het vaak zo onbetrouwbare internet vol met petjes, gamers en facebook aanhangers. Sommigen schrijven zelfs dat FGA AR zou willen verkopen omdat het momenteel weinig auto’s kan verkopen in EU. Hmm..Alfa Romeo is toch precies dat merk dat momenteel groeit?….

    Beantwoorden
  • 17 november 2010 om 09:21
    Permalink

    AR 159 is vooral mislukt vanwege gebrek aan rendement (bouwkosten vs verkoopprijs), maar qua uiterlijk niets dan lof! Wat een prachtige auto is en blijft dat. De carrosserie is weliswaar te zwaar, maar zeer solide. Met de bouwkwaliteit is niets mis mee.
    Looks zijn beter dan de nieuwe Giulietta.

    Beantwoorden
  • 17 november 2010 om 09:29
    Permalink

    Klopt Raaf. Aleen vind ik het design van de Giulietta perfect voor een C segment Alfa en die van de 159 voor een D. Liever niet vergelijken dus

    Dankzij de hiΓ«rarchie in de autoindustrie heeft iemand een paar jaar geleden met z’n domme kop bedacht dat auto’s die er allemaal hetzelfde uit zien beter verkopen en goedkoper zijn om te maken. Ik vind het zelf heerlijk om te zien dat er zoveel verschil zit tussen een 159 en een Giulietta. Helaas zal dat niet zo blijven omdat het simpelweg niet geoorloofd is vandaag de dag.

    Beantwoorden
  • 17 november 2010 om 10:49
    Permalink

    Ik had een reactie geplaatst op Autoblog over dat verhaal als zijnde broodje aap verhaal. En als je het echt wilde weten dat je dan naar AutoEdizione moest gaan.

    Mijn berichtje is er af gegooid en of ik dat niet meer wilde doen om die fan site er op te zetten.

    Feit is gewoon dat ik hier een veel betere info krijg over de situatie in Italie. Het leuke is wel dat Big Sergio maar iets hoeft te zeggen en de hele wereld duikt er gelijk op met een mening dat vind ik zo raar zeker als het om Alfa Romeo gaat.

    Als het om BMW of Audi gaat dan hoor je eigenlijk niemand. Terwijl ik iemand binnen ons bedrijf sprak die is jaren lang ANWBer geweest dus ik vroeg gelijk welke auto’s kom nu het meest tegen. Antwoord Renault meestal wel 6 in de week daarna Peugeot Audi was ook nieuw maar kwam hij steeds vaker tegen, VW, Opel.

    Ik vroeg hem en Alfa Romeo toen bleef het even stil nee eigenlijk niet maar daar zou je het wel van verwachten en van een Audi niet maar die had hij veel en veel meer. hij gaf toen toe dat de Italianen een mega stap hebben gemaakt als het gaat om kwaliteit. Dat bleek al uit de AutoBild test van de Fiat Bravo.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 17 november 2010 om 10:54
    Permalink

    ‘Fansite’: Dat klopt inderdaad wel. Maar wel triest dat het grote Autoblog het niet gewoon laat staan. We zijn geen concurrenten immers. AB zou er alleen een stuk mooier en stijlvoller op worden als mensen ons daar ook tegenkomen.

    πŸ˜‰

    Beantwoorden
  • 17 november 2010 om 11:18
    Permalink

    AutoEdizione,

    Je moet eens kijken bij autointernationaal.nl die heeft weer een verhaal sjonge jonge zeg zucht! echt mensen maken compleet hun eigen verhaal.

    Jammer dat er altijd zo’n mening is over Alfa Romeo rij al jaren Alfa en vind het een fantastische auto een verademing in de grijze blubber die Automobiel heet.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 17 november 2010 om 12:04
    Permalink

    Klopt. Ik weet precies wie hij is. Hij heeft al de woede van vele mensen op z’n hals gehaald omdat hij veel van de verhalen uit zijn duim zuigt. NIet alleen als het om Alfa Romeo gaat.

    Beantwoorden
  • 17 november 2010 om 12:42
    Permalink

    @AE,

    Ik ga ervan uit dat Sergio spreekt namens FGA en dat FGA daarmee inziet dat het een “fout” is/was.

    Of er nu een canadees of een teutoon aan de leiding staat maakt in dat opzicht niet uit.

    Beantwoorden
  • 17 november 2010 om 13:11
    Permalink

    Alfa is nog steeds voer voor veel emotie. Helaas niet altijd in positieve zin, maar 100 maal beter dan een schouderophalend gebaar.

    De AR 159 is zeker een degelijke auto, maar te weinig sportief. De dorstige GM motoren (2.2 en 3.2) hebben de auto genekt. De 1750 TBI is prima maar in zijn eentje te weinig om de 159 op de kaart te zetten qua imago. Daar komt nog eens bij dat waar concurrenten in het D segment investeren in milieu (zelfs met A en B labels) dit door FGA helaas te weinig wordt gedaan. FGA geeft noodgedwongen prioriteit aan de auto’s in de lage marktsegmenten, maar Alfa is daar het kind van de rekening. De hoop is op de Giulia gevestigd, als het maar niet weer eens ” too little too late” wordt. Dan komt er geen nieuwe kans en is het toekomstbeeld pikzwart vrees ik.

    Beantwoorden
  • 17 november 2010 om 21:23
    Permalink

    Wat me steeds vaker opvalt is dat op zoveel blogs/websites een stemmingmakerij van jewelste tegen italiaanse producten aan het ontstaan is. Niet met feiten maar met verhalen. Tests winnen ze al jaren niet meer, terecht of onterecht. Altijd wordt een afwijking (bv een soepelere vering) in het nadeel uitgelegd. De auto heet dan te slap geveerd. Is het omgekeerd dan heet de italiaanse auto te stug. Toeval of kunnen we gaan denken over een conspiracy theory ??

    Zoals Autobild zo langzamerhand over de hele wereld zusterbladen uitgeeft en in Nederland een derivaat namens Autoweek heeft, zo heeft AutoZeitung een nederlands afgezant namens Auto Review.
    Met name die laatste vertaalt duitse tests min of meer zonder naar bijv. nederlandse prijzen te kijken en daarop de conclusie aan te passen.
    Exact hetzelfde gebeurd bij Motoplus (ook een blad met een duitse navelstreng namens Motorrad). Hierin wint in een vergelijkingstest sinds jaar en dag BMW alles, ongeacht wat uit de rest van de wereld komt.

    Het kan haast geen toeval zijn. De taktiek is overal gelijk, via een puntentelling lijkt de lezer te moeten geloven dat het duitse product superieur is. Mensen laten zich hierdoor beinvloeden, als je het maar vaak genoeg ervaart ontstaat mogelijk in het onderbewustzijn een geloof dat duitse producten echt beter zijn.
    Het stoort me dat op dergelijke wijze zowat heel europa een duits georienteerde reclametest vooregeschoteld krijgt. En het is nog een goedkope vorm van reclame maken want de lezer betaald zelf de kosten van het blad.

    Zo ik ben even mijn frustratie kwijt πŸ˜‰

    Gelukkig zie ik elke dag een collega met een C-klasse van 10 jaar oud het bedrijfsterrein oprijden.
    Z’n gezicht zichtbaar (nu het sochtends nog donker is) door de rode en gele waarschuwingslampen op het dashboard. Als het dan wat lichter wordt, zie ik ook de roestplekken weer vanachter mijn bureau.

    Beantwoorden
  • 17 november 2010 om 23:01
    Permalink

    @hape: Dat komt doordat ze de Duitse auto als benchmark gebruiken. Alle auto’s die daarvan afwijken worden simpelweg afgekraakt. Je leest bijvoorbeeld vaak dat ze de Giulietta ‘minder’ vinden omdat de demping te zacht zou zijn. Maar dit terwijl de koersvastheid en scherpte van deze auto beter is dan die van de concurrenten. Persoonlijk vind ik het een prestatie van formaat om een bovengemiddeld comfort te combineren met een bovengemiddeld dynamisch weggedrag.

    Ze schrijven ook te vaak over de superieure kwaliteit van de Duitse dashboards. Ik heb het vaak vergelijken maar de verschillen in de sluitnaden zijn voor mij niet optisch waarneembaar. Wel valt het mij op dat de dashboards in Italiaanse auto’s mij een harmonieus gevoel geven, een soort oase van rust vol met prachtige details. Toch zal 99% schrijven dat het dashboard uit de Audi beter is, met een grote punt aan het einde van de zin.

    Beantwoorden
  • 18 november 2010 om 19:38
    Permalink

    @Il Quadrifoglio

    Exact wat ik bedoel. Wat heb ik eraan als alle naden op 0,01mm sluiten terwijl ik het materiaal waaruit het opgetrokken is niet mooi vind?
    En als ik dan lees dat het middenste centrale deel van het dashboard van de Delta van ‘goedkoop’ plastic is.. dan kan ik datzelfde ook aanwijzen bij de duitse concurrenten. Alleen daar is het blijkbaar niet erg omdat het mooi aansluit….

    De Giulietta is een uitermate goed compromis tussen vering/demping versus scherpheid. Toch heb ik onlangs besloten dat het een Delta moest worden.

    Beantwoorden
  • 20 november 2010 om 02:05
    Permalink

    Jullie lezen wel rare bladen dan. Hier ligt Autoweek #44 voor me neus en ze zijn (alweer) enthausiast over een Alfa produkt. In dit geval over de MiTo met TCT.

    Ook over de duurtest 159 was men enthausiast. En dat terwijl binnen 100.000 km de motor vervangen moest worden ivm een produktiefoutje. Ik vind de pers in zijn algemeen alleen maar positiever worden in mijn ogen.

    Autokampioen #22 is enthausiast over de 500 Twin-Air met alleen een kleine kanttekening dat ie ietsie pietsie stuiterig kan zijn soms. (en dat klopt ook)

    In Autokampioen #22 ook een ander leuk artikel overigens. Over hoe de autofabrikanten soms de pers proberen te beduvelen door het plaatsen van schokdempers en sway-bars die niet op de modellen voor particuliere verkoop zitten. (o.a. Daihatsu en Lancia πŸ˜‰ ) Het mes snijd van 2 kanten.

    Beantwoorden
  • 20 november 2010 om 11:21
    Permalink

    Ik lees zeer af en toe van die rare bladen (Autogids en Autoweek).
    Als ik dan vergelijk met wat op duitse forums wordt geschreven over testen in AutoBild en AutoWoche, kan ik niet anders dan concluderen dat de belgische schrijvers heel veel copy-past toepassen van hun duitse collega’s.
    In september nog een vergelijking gelezen tussen de BMW1 – Audi A3 – Lancia Delta -Alfa Romeo Guiletta in de Autogids (nr 805).

    Ja, de Alfa heeft gewonnen met 1 punt voorsprong op de BMW en Audi. De Lancia was laatste met 2 punten achter die twee.
    Vooral op “binnenruimte” verliezen de 2 Italianen veel (verhoudingsgewijs) punten tov de duitsers.
    Als je de tekst dan leest, zijn er bij ELK merk een aantal plus- en minpunten voor het interieur.
    Maar wie wordt in de puntenverdeling “neergesabeld” ? Juist, ja.

    @Jory : Kan je iets meer vertellen over dat beduvelen door Lancia ? (en wat zijn swaybars ?)

    Beantwoorden
  • 20 november 2010 om 14:08
    Permalink

    6C Jordy
    Lees Auto Review maar eens. Ik heb daar ooit een vergelijkingstest gelezen tussen een Lancia Delta en een aantal duitse collega’s. Ik dacht BMW 1, Golf etc.
    De aanschafprijs van de Delta was iets van 4000 lager dan de BMW. Daarvoor kreeg hij 32 punten extra onder het kopje “aanschafprijs”.
    Vervolgens trekt men, omdat er iets mindere stoelen in zitten weer 25 af…..

    Beantwoorden
  • 20 november 2010 om 14:09
    Permalink

    @Koen,

    In dat stuk (over Wim Ruberg, hoofdredacteur Autokampioen) staat dat Lancia het Lybra-testmodel voorzien had van schokdempers die niet onder de modellen voor particuliere verkoop zaten. En Daihatsu had eens extra stabilisatorstang (swaybar/anti-rollbar) onder een model geplaatst waar eigenlijk helemaal geen stabilisatorstang hoorde te zitten. πŸ™‚

    Er staat ook in dat Autokampioen met bijna elk testmodel langs Koni gaat voor een professioneel testverslag over de wegligging van het model. Misschien dat zij het meteen opmerkten dat er geen originele onderdelen op die modellen zaten.

    Ook staat beschreven dat sommige fabrikanten wel eens met motorsoftware knoeien om een testmodel net wat lekkerder aan het gas te laten hangen dan het standaard model. Maar dat zoiets moeilijk te controleren valt.

    Beantwoorden
  • 20 november 2010 om 14:36
    Permalink

    @Hape,

    Geen Autoreview meer lezen dan maar zou ik zeggen. Autokampioen en Autovisie zijn veel leuker. (of Top Gear magazine πŸ˜‰ )

    Wat je samen met Quadrifoglio besprak over dashboards kan ik wel deels begrijpen wat de duitse pers bedoeld. Mijn 156 dashboard steekt kwalitatief erg af tegen de Fabia en Corsa dashboards waar ik (te) vaak tegen aan gekeken heb. Natuurlijk ben ik wel helemaal gek op mijn 156-dash met houtlook hoor. Maar er zijn wel wat punten die in het begin wat stoorden.

    Mijn “stoorpunten”:
    – ‘deksel’ van passagiers-airbag trekt krom, (bekend probleem)
    – structuur en kleur van dashboard is net wat anders dan die van de deurpanelen. (en de B-stijl is weer anders πŸ™‚ )
    – airco-bedieningsknoppen zitten scheef gemonteerd.
    – linksvoor zit het dash tegen de vooruit en de A-stijl aan te schuren. (beetje WD-40 elk half jaar)
    – ‘deksel’ van stuur-airbag zit uit het midden.
    – lederen bestuurdersstoel zit tegen de middenconsole/middentunnel aan te schuren. (beetje vaseline elk half jaar πŸ˜‰ )
    – als laatste de middenconsole. Dat stuk wat je in carbon/hout/titanium/alu-look hebt volgt niet dezelfde kromming als het dashboard zelf rond de versnellingspook. Vanaf de pasagierskant kijk je tussen de naad door tegen wit plastic.

    Maar zoals ik al zei vind ik dat niet storend meer. Ik ga ervan uit dat mijn 156 ergens op een maandag van 2001 geproduceerd is net op het moment dat de italiaanse vakbond weer eens besloot te gaan staken. πŸ˜€

    Beantwoorden
  • 21 november 2010 om 16:37
    Permalink

    @AutoEdizione.

    De Giulia moet met achterwielaandrijving gelanceerd worden om een echte voltreffer te worden, niet?

    Beantwoorden
  • 21 november 2010 om 21:27
    Permalink

    Ik zie meer in een 4×4 Giulia. Met een volledige lock naar de voorwielen in de D-stand! πŸ˜›

    Zou dat niet geweldig zijn…

    Beantwoorden
  • 21 november 2010 om 21:32
    Permalink

    @6C Jordy: Ik denk dat je niet met de 156 mag vergelijken. Het is een feit dat de Duitsers al langer deze kwaliteit leveren. Maar als je met de 159 of Giulietta vergelijkt zijn de verschillen niet optisch waarneembaar.

    Beantwoorden
  • 21 november 2010 om 21:56
    Permalink

    Hoi 6C Jordy

    Klopt inderdaad, een aantal punten die je noemt herken ik (kromming in het deksel van de bijrijders airbag, lichtelijk verschillende structuren en nog wel een paar dingetjes).
    Per slot van rekening heb ik 3 verschillende 156’s gehad πŸ˜‰
    Overigens was de laatste (2003) ook gelijk de best afgewerkte. Ze worden met de jaren beter zeg maar.
    Maar als ik nu kijk in een nieuwe Delta of Giulietta… da’s een wereld van verschil !
    De 159 van mij (business) is niet top als je dingen ‘zoekt’ vind je ze… maar het is wel weer een enorme stap tov de 156.
    Overigens zijn mijn auto’s wel rammelvrij, ook op een slechte weg.

    Wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat de verschillen tussen de diverse merken op gebied van afwerking (nauwkeurigheid) vandaag niet meer groot zijn. Wel vind ik de verschillen in materialen nog steeds zichtbaar.
    Lancia Delta Oro = mjammie

    Beantwoorden
  • 22 november 2010 om 00:07
    Permalink

    @Hape,

    Dat laatste dash was inderdaad een grote verbetering. Ook wat donkerder van kleur. Vond wel de afgehakte middenconsole met alu-look jammer. Omdat ik een houtlook-freak ben heb ik uiteindelijk niet voor de 3.2 gekozen die ik voor ogen had maar voor de 2.5 die het houten stuur + binnenwerk heeft. Die 3.2 komt er wel ooit in denk ik als de 2.5 versleten raakt. Even afwachten wat de brandstofprijs gaat doen komende jaren. πŸ˜‰
    Kleurverschil is overigens goed te verhelpen met meguiars.

    @Quadrifoglio,

    Was ook niet bedoeld om het met de huidige Alfa’s te vergelijken. Eerder dat ik het wel met de duitse pers eens ben/was ten tijden van de 156. De 147 van amper 3 a 4 jaar later al een hele verbetering ten opzichte van de 156.

    Beantwoorden
  • 22 november 2010 om 10:34
    Permalink

    Dat van de Lybra is gelul Jordy. Die auto heeft een werkelijk subliem onderstel. Nooit, maar dan ook in geen geval, zou men daar iets anders onder hebben gedaan.

    Beantwoorden
  • 22 november 2010 om 21:12
    Permalink

    Zolang je het tegendeel niet bewijst geloof ik je niet AE.

    Ik vertrouw meer op de kennis en kunde van Koni.

    Heb je het betreffende stuk gelezen?
    Daar staat nergens dat de Lybra geen subliem onderstel zou hebben, echter wel dat het de autojournalisten probeerde te bedotten met een schokdemperset die het produktiemodel niet ter beschikking had.

    Beantwoorden
  • 22 november 2010 om 21:21
    Permalink

    Op de schokdempers zat een sticker met daarop : “per vetture giornalisti”.

    Dat zat er onder het produktiemodel ook vast niet op. πŸ˜‰

    Beantwoorden
  • 23 november 2010 om 21:39
    Permalink

    Ik denk dat dit soort praktijken helaas veel meer voorkomen dan wij denken…

    Beantwoorden
  • 23 november 2010 om 22:42
    Permalink

    Zeker weten. Vooral softwarematig denk ik want dat valt amper te controleren door de pers. Zeker als de pers alleen op fabrieksterein mag rondrijden.
    Tank vol gooien met octaan 98 of hoger, motorsoftware aanpassen en gaan met die banaan. De schrijvende pers zet vervolgens op papier : “deze auto trekt als een tierelier”.

    Beantwoorden
  • 24 november 2010 om 10:05
    Permalink

    Ok dat zal dan. Maar wel zwaar overbodig als bekijkt dat de Lybra veel beter rijcomfort heeft dan de gemiddelde Mercedes of Audi uit die tijd.

    Beantwoorden
  • 24 november 2010 om 13:21
    Permalink

    @Koen, dat ook, maar dat is dan weer het voordeel als je de pers op je eigen testbaan uitnodigd. De kans is klein dat het de pers opvalt. πŸ˜‰

    @AE, kans dat Fiat de Lybra dezelfde demper-setup mee gaf als de 156 omdat die techniek met elkaar deelde. Komt de Lybra net wat strakker over wellicht. Misschien dat dat nog uit te zoeken is, want ik meen ook het produktnummer op de foto gezien te hebben. πŸ™‚

    Beantwoorden
  • 24 november 2010 om 13:38
    Permalink

    De Lybra dempt een stuk meer dan de 156 de achtervering is namelijk behoorlijk uniek en zeer flexibel (stuurt passief lichtelijk mee). Ik ken beide auto’s zeer goed. Het comfort van de die Lancia is echt subliem. De 156 is stugger en daardoor sneller een bocht door.

    http://www.carsfromitaly.net/LANCIA/

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.