Ferrari spreekt Chinees!
Ferrari.cn is een feit.
In deze periode waarin ook de autoshow van Beijing plaatsvond, is de reeds aangekondigde Chinese variant van ferrari.com online gegaan. Doorgaans kunnen veel chinesen niet googelen wat ze willen, maar het sportieve autohuis uit Modena zorgt sinds zaterdag voor een pleister op de wonden. Op de Expo in Shanghai werd ruim aandacht besteed aan alweer een uitbreiding van het Ferrari merk op Chinese bodem. China is een belangrijke markt met veel perspectief voor Ferrari. De vierde taal waarin Ferrari online gaat lijkt daarom misschien een voetnoot, maar is feitelijk een belangrijk onderdeel van solide uitbreiding richting het oosten. Ferrari is op de Chinese Expo verder aanwezig met de groene 599 Hy-Kers in het Italiaanse paviljoen.
Vanaf vandaag is er ook een speciale link voor klanten van Ferrari. In China zijn dat er inmiddels duizenden sinds de eerste Ferrari in 1993 verkocht werd in dat land. Inmiddels is Ferrari sinds 2004 officieel aanwezig in China en zijn er 10 belangrijke dealers in de grootste steden, die vorig jaar nog samen meer dan 200 auto’s verkochten.