Harald Wester; ‘De ambities met Alfa Romeo zijn hoog’
De CEO legde de lat lekker hoog voor het legendarische Milanese merk;
“Wij moeten de maatstaf worden voor het midden en kleine segment.” Dat zijn veelbelovende woorden die hij sprak vandaag vanaf Balocco. Wester doelt daarbij natuurlijk wel op de meer hoogwaardige kant van het kleine en middensegment, waarin vooral de Duitse fabrikanten het momenteel nog voor het zeggen hebben. Zowel op het gebied van veiligheid als prestaties is het nieuwe platform van de Giulietta een grote sprong voorwaarts in het algehele segment zegt de CEO. Innovatieve oplossingen en uiterst resistent materiaal zorgen ervoor dat deze auto van zeer hoge kwaliteit is.
Een van de doelen met wat in de wandelgangen nu al de beste Alfa ooit wordt genoemd, is ook het behalen van de volle 5 sterren NCAP. Hiermee wil Alfa Romeo ook aantonen dat deze nieuwe generatie Alfa Romeo niet alleen sportief, sterk, innovatief, en mooi is, maar ook uitermate veilig. Alfa Romeo is dus meer dan ooit terug op de markt en biedt een veilige degelijke auto die speels en plezierig is bovendien. Een genot om in te rijden. De concurrentie is dus gewaarschuwd.
Bovendien zei de CEO dat bij de presentatie van het grote industriële plan op 21 april aanstaande, meer zal blijken over de plannen met het merk. Het C segment zal erg belangrijk worden voor het Milanese merk. De kwaliteiten van de Giulietta zullen het beginpunt vormen voor een nieuwe opvatting over het merk dat de nodige aandacht zal genereren.
Een hybride versie heeft volgens Wester geen prioriteit voorlopig en is alles behalve niet zeker. Auto’s met gas- en aardgasinstallantie hebben wél prioriteit. De verwachting is dat Alfa Romeo tegen het einde van dit jaar 120.000 auto’s heeft verkocht. Iets meer dan de 110.000 van vorig jaar. Het verschil met 2009 is dat de Giulietta er nu bijkomt in dit eveneens economische moeilijke jaar, maar dat staatssteun natuurlijk niet meer van kracht is. In 2008 verkocht Alfa Romeo overigens slechts 102.000 auto’s. De MiTo en de Giulietta zullen belangrijke wapenfeiten vormen uiteindelijk voor een degelijke marktuitbreiding van het merk Alfa Romeo.
Wil dit zeggen dat we nu defnitief, het E en D segmant op onze buik kunnen schrijven???
@Big Alfa Lover: Uiteraard niet… Maar in het c-segment liggen momenteel grote kansen voor het merk. In het D- en E-segment moet je met heel wat anders komen, wat ze ongetwijfeld ook gaan doen.
Ha, dat stelt me gerust.
Want begon door steeds opnieuw te horen dat men de pijlen steeds op het C segment richt al te denken dat ze defnitief, de strijdbijl begraven om het op te nemen tegen het duitse E en D segement!
Maar het is waar dat een oorlog het snelst gewonnen kan worden door eerst verkenners uit te sturen om zo een stevige basis op te bouwen en dan pas met zwaar geschut te schieten.. 😀
@Big Alfa Lover: Kijk hier eens 😉
http://www.autoedizione.nl/2010/03/12/alfa-romeo-en-maserati-werken-aan-nieuw-eigen-platform/