Site update AlfaRomeoGiulietta.it
update: plus interieur
Als een magneet op een stuk metaal, als een gier op een kadaver, als een ekster op een juweel, als een vlieg op een hoop stront etc. etc.
Dat zijn de vergelijkingen die je kunt maken met onze bliksemactie van gisteravond. Het blijkt dat AutoEdizione een neus heeft voor dat wat jullie willen lezen en vooral zien, want heel even (maar dan ook écht heel even) waren ze te zien ergens op het www. De reallife fotoshoot van een Giulietta op het dak van een gebouw. We vermoeden dat het om een shoot gaat, die bestemd is voor de site waar nu inmiddels een update van actief is sinds gisteravond (héé wat toevallig allemaal). En aangezien een van de nieuwe plaatjes voor de officiële website een koplamp betreft uit dezelfde shoot, weten we het haast wel zeker. Deze bewuste ijswitte ‘echte’ Giulietta staat er echter voorlopig niet op.
We zien nu wel een aantal kiekje met een rood sausje erover. Ga naar de website voor meer korte info over bijvoorbeeld het lichte chassis van de Giulietta en de krachtige 1750 TBI motor. De plaatjes staan ook in onze onderstaande gallery.
[nggallery id=136]
Ik ga steeds ongeduldiger raken en kan haast niet meer wachten totdat deze prachtauto op de markt beschikbaar is.
Laat het snel zomer 2010 worden (zei hij terwijl het buiten wit is en 8 graden vriest….. 😉
“het lichte chassis van de Giulietta”
Is deze auto dan zo licht?? Weet iemand de massa van deze auto?
Nu nog wachten op foto’s van het dashboard.
Wat zit er vlak boven de binnenspiegel op foto 5?
@6C Jordy: De GPS ontvanger?
Het dashbord is net zoals dat van de bravo! Ziet niemand dan een gelijkenis??
Nee, hij lijkt te sterk op de bravo! Te weinig alfa gevoel dus! Ik wacht de opvolger van de 159 wel af….
Hoe het dashboard er uiteindelijk uit komt te zien is nog niet bekend. Er zijn namelijk nog geen officieele foto’s van. Hoe kun je er nu al een mening over hebben. Eerst zien dan pas oordelen.
Is deze wel officieel?
http://img44.imageshack.us/img44/9872/alfaromeogiulietta13.jpg
Gevonden op Italiaspeed.com
Allereerst mijn complimenten voor deze site die ik inmiddels regelmatig bezoek. Anders dan op bepaalde andere sites ook beter niveau op de fora, veel insiders hier aanwezig. Italiaspeed toont inmiddels een aantal foto’s van het intereur en ik moet zeggen dat het er schitterend uit ziet. Geen dertien in een dozijn, de bekende diepe klokken, puur. Op een van de foto’s lijkt de startknop onder het stuur in de vorm van het Alfa-logo te zijn. Fraaie details.
Dankjewel Nuvola en bedankt voor de attentie. Nu ook hier in de gallery te zien. Prachtige dash. De Giulietta lijkt echt de toon aan te gan geven in dit segment.
Werkelijk fantastisch dit dashboard.
Wanneer is de off. release van deze superauto (in Geneve pas…?) en/of weet iemand wanneer de vanaf rijklaar prijs bekend zal worden gemaakt?
Het ziet er alleszins meer Alfa uit dan dat hoge dash van een Mito. We weten allemaal waar deze auto op gebaseerd is, maar dat kan nog goedkomen. Bij Alfa zitten nog steeds mensen bevlogen met het merk die er een eigen touch aan kunnen geven, en het is pas als je achter het stuur zit, dat je voelt of het allemaal samenvloeit tot dat Alfa gevoel.
Na een dagje Bravo ruilwagen terug in de 147 overvalt me steeds weer hoe ‘rood vlees’ mijn woon-werk autootje eigenlijk is.
Ondertussen lees ik in een test dat de 1750 in een 159 in de hoogste versnelling sneller zou trekken van 70 tot 120 dan een Gallardo (!?) Als de Guilietta effectief lichter is en de QV er nog eens 30pk bovenop doet..
Is dat niet hetzelfde stuur als in de Mito?
Radio is knap, maar de typografie voor de knopjes is wel erbarmelijk.
Moet dat nou echt altijd Helvetica zijn? En geen Aux ingang. Dus iPod/iPhone aansluiten via het Microsoftsysteem van B&M. En dat loopt niet altijd van een leien dakje…
@Nuvolari: He Nuvolari, wil je nu autorijden of muziek luisteren :-))
Soms beide 🙂
Tis een beetje gezeur – ik weet het, maar ik ben dat gedoe met die CD’s zo beu.
En B&M is niet echt een goeie oplossing voor de iPod. Met een aux-ingang kan je gemakkelijk een iPod aansluiten, zonder dat Fiat licentie-fees moet gaan betalen of software gaan ontwikkelen. Ik snap niet waarom dit er niet standaard in zit.
@Quadrifoglio,
Aha, twijfelde nog of het een digitaal klokje zou zijn. Maar die GPS dekt ook meteen handig het zonlicht boven de spiegel af. Vind ik wel top.
De zogenaamde gelijkenissen met de Bravo zie ik overigens niet. Alleen de 4 ronde tellers zitten op dezelfde plek. Voor de rest zijn de dashboards niet te vergelijken.
Het BOSE soundsystem zal wel een hoop goedmaken op muzikaal gebied…(denk ik)
Kastje boven de achteruitkijkspiegel. Het lijkt me behuizing voor een klokje, regensensor, parkeersensor, GPS-ontvanger…. Er zit iig een displaytje in m.i.
Edit: “parkeersensor” moet zijn “parkeersensorweergave”
Nee het displaytje is bij nader inzien denk ik de Seat Belt Reminder die ook in de MITO zit. (FF de brochure van de Mito nagelezen)
Dus niet wat ik eerder beweerde, geen weergave daar voor de parksensor…
@AlfaMatto: Ik heb liever een Bowers & Wilkins systeem. Ik mis bij de Bose systemen de midrange.
Ik ben ook niet zo’n fan van bose.. dat is meer marketing dan engineering of goed geluid.
Bij mij vorige GTA ging de versterker kapot.. als je het dan openmaakt zie je pas wat voor meuk het is.. bovendien afwijkende 2 Ohm speakers, zodat je niet alleen de versterker kan vervangen, want de rest van de wereld gebruikt 4 of 8 ohm.
boven de binnenspiegel zit, wellicht net zoals bij de Mito, een displaytje dat aangeeft welke plaatsen bezet zijn en of de gordel al dan niet is omgedaan.
Bose is idd crappy. Het enige wat goed was was dat het heel open en ruimtelijk klonk. En je kon naar het journaal luisteren zonder dat je de bass moest verlagen. Maar de midrange was niet zo denderend en zo schel dat bij sssslisssssende zangers mijn oren bloedden 🙁
Btw, ik vind het dashboard helemaal niet zo op die van de bravo lijken, maar eerder op die van een BMW
Kijk hier maar naar de Z4
http://www.seriouswheels.com/pics-abc/BMW-Z4-interior-onboard-monitor-1600×1200.jpg
@LaTiNo147: Je hebt gelijk. Het navigatiesysteem en ventilatieroosters komen vrijwel overeen.
En ook de vorm, een eliptische vorm met een strook metaal in het midden.
Mmh, zie de BMW gelijkenis niet zo. Eerder die versie van Citroen geloof ik die ze op dat Italiaanse blog toonden dat hier soms gelinkt wordt. Citroen, waar Donato Coco werkzaam was voordat hij naar Ferrari doorschoof.. (en nu naar Lotus trouwens).