FGA zal uitgebreid aanwezig zijn bij “Auto e moto d’epoca”

a147vc07b93

Dat wordt dus smullen op de grootste klassiekers beurs van Italië in de stad Padova.

FGA zal namelijk bewust een aantal grote stands verzorgen waarin de merkwaarden nadrukkelijk naar voren zullen komen. Het evenement is te bezoeken van vrijdag 23 tot zondag 25 oktober. Boek voor volgende week dus maar een last minute. Ongeveer 2200 motorfietsen en auto’s uit het verleden zullen te bewonderen zijn tijdens dit lange weekend. Bezoekers uit heel Europa komen op dit evenement af dat nu alweer 26 jaar bestaat.

FGA grijpt dit evenment aan om heden en verleden met elkaar te verbinden als boodschap voor de toekomst. Vier grote stands in een voor het merk typerende sfeer, zullen voor de namen Fiat, Abarth, Lancia en Alfa Romeo de eer hoog houden. Bezoekers zullen niet langer om het glorierijke verleden van 4 grote namen uit de nationale automobielhistorie heen kunnen. En ook enkele moderne varianten zullen elke stand sieren. Een statement dat (helaas) een noodzakelijk onderdeel vormt van de wederopstanding van de Italiaanse productieauto. Voor FGA is het belang namelijk groot om langzaam maar zeker steeds meer landgenoten, opnieuw te kunnen overtuigen dat de keuze voor een nationaal product de juiste is. De komende jaren zal er door FGA daarom ook flink geïnvesteerd worden in de hogere segmenten, waardoor de herpositionering van de Italiaanse auto binnen de internationale markt, grootser wordt aangepakt dan ooit. En waarin is die ambitie beter leesbaar dan het verleden? Daarom zullen de FGA stands op de ‘Auto e Moto d’ Epoca’ beurs voor een onvergetelijke indruk moeten zorgen.

Op de Fiat stand zal de cabriolet centraal staan. Een 1100 103 TV Trasformabile, een 8V Sport Spider Zagato, een 525 SS en uiteraard een open 500 uit 1957 zullen daar van dichtbij te bewonderen zijn. Lancia viert de 80e verjaardag van de luxe en grote Dilambda, die in 1929 te Parijs aan het publiek getoond werd. Deze 5m lange grote Lancia met V8 maakte in die tijd ook grote indruk op het publiek. Lancia was samen met slechts enkele andere merken, dankzij dit model het hoogst haalbare op autmobiel gebied qua techniek en luxe. In 9 jaar werden er 1700 exemplaren van dit model gebouwd, wat in die tijd een hoog aantal was. Vele Italiaanse carrosseriebouwers ontwierpen diverse varianten op basis van de Dilambda. Alfa Romeo zal het ‘Quadrifoglio Verde’ embleem centraal stellen dankzij de aanwezigheid van 6 modellen uit het museum van Arese. Een RL Targa Florio, die in 1923 de eerste titel van de 10 gelijknamige races won met coureur Sivocci. Verder een P2 GP 1925, een legendarische 159 ‘Alfetta’ waarmee Fangio in 1951 de F1 won, een Giulia Sprint GTA, een 33 TT 12, wereldkampioen voor merken uit 1975 en een 155 V6 TI, DTM winnaar in 1993. Abarth toont de ‘1000 Monoposto Record’, waarmee op 20 oktober 1965 een acceleratie record werd behaald. De huidige 500 Abarth zal er ook te zien zijn. De link met wat de merken vandaag willen uistralen is overduidelijk.

Volgens AutoEdizione is de keuze om een autoshow in Bologna in te ruilen voor een evenement als deze, een tactische en verstandige zet. Creatief denken noemen we dat. Besparen betekent niet altijd ‘niets doen’.

Deel dit artikel:

2 gedachten over “FGA zal uitgebreid aanwezig zijn bij “Auto e moto d’epoca”

  • 13 oktober 2009 om 14:28
    Permalink

    Is inderdaad een hele slimme zet.
    In Bologna konden alleen de nieuwe modellen getoond worden.
    Nu kan in Padua de brug naar het mooie verleden geslagen worden terwijl ook de museumstukken even in de schijnwerpers kunnen staan.

    Kreeg een gevoel van grote teleurstelling toen ik hoorde dat FGA niet in Bologna zou komen maar dit is een prima keuze.

    Beantwoorden
  • 13 oktober 2009 om 14:33
    Permalink

    Bijna niemand komt naar bologna. De show ging bijna niet door. De show wordt dit jaar een soort race evenement en krijgt dus een grote makeover netals de Rai van afgelopen voorjaar.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.