Lancia als hoofdsponsor: van gouden sieraden tot gouden ijsgala
Het moge duidelijk zijn. Lancia is als chique ‘klein’ automerk een grote naam dat een groot publiek kan aanspreken. Met het oog op dat laatste doet de publicitaire tak van het bedrijf dan ook haar stinkende best om zo doeltreffend mogelijk van zich te laten horen.
Lancia deed dat deze zomer met succes (en op indrukwekkende wijze) in Venetië en menig andere plaats aan het water, van Riccione tot MonteCarlo. De pleziervaart neemt na de wereld van de cinema en de mode nu ook een steeds belangerijkere rol in binnen de strategie van aansprekende reclame voor het merk. Stuk voor stuk klassieke gebieden waarbinnen Lancia prima past dankzij een geraffineerde maar uitgesproken smaak en gevoel voor originele creativiteit.
Wat het compacte segment betreft spreekt Lancia een groot vrouwelijk publiek aan, dankzij de charmante aantrekkingskracht van de Ypsilon. Mede daarom is de naam van de Torinese autobouwer ook al geruime tijd verbonden aan het schaatsen. Van hoofdsponsor van de charmant topschaatster Anni Friesinger tot het kunstrijden tijdens de Olympische winterspelen in Turijn in 2006. Maar ook de kerst gala van het kunstrijden in Turijn (Christmas Gala Lancia Ice) is eind dit jaar een evenement waarin Lancia altijd als gastheer fungeert. Ook de jaarlijkse Golden Skate Awards horen bij deze indrukwekkende lijst van sponsoring. Want ook dit jaar is Lancia weer mainsponsor van dit grote evenement dat vanaf 10 oktober begint. Voor de derde keer op rij tijdens dit grote ijsgala. Een kunstschaats toernooi van wereldformaat in de imposante Palavela ijstempel te Turijn.
Maar daar blijft het niet bij. Elders in Italië is Lancia namelijk een prominente naam voor wie van theater of juwelen houdt.
Tijdens de ‘Vicenza Oro Choice’ was Lancia vorige week namelijk sponsor van de belangrijkste beurs voor juwelen in goud en diamanten. De elegantie van de stad Vicenza vormt voor Lancia een prachtig decor. Ook hier is de link met vrouwelijk publiek snel gemaakt. Al was de Delta die daar in de ingang stond vooral aantrekkelijk als zakelijke partner van de vele mannelijke ondernemende juweliers die daar kwamen. De Delta blijkt in deze tijd namelijk een hele sterke leaseoptie. De Delta als schone ruime limousine met een geweldig voorkomen, vormt een perfect alternatief voor veel duurdere en minder schone voorbeelden van de bekende premium merken uit Duitsland.
Ook de stap naar kunst is geen grote voor een merk als Lancia. Dat geldt ook voor theater en muziek. In de cultureel bruisende stad Bologna, is in het EuropAuditorium theater een uitgebreide ”ECollection” te zien in de foyer. Drie ‘A’ label Lancia’s (Delta, Musa en Ypsilon) staan daar als milieubewust statement in een soort mini showroom te blinken tijdens de vele drukbezochte avonden in dit op vijf na grootste theater van Italië. Cabaret, theater, musicals, klassieke muziek en dans vormen vaste onderdelen tijdens de vol geboekte seizoenen van dit grote populaire theater. Niet alleen nationaal maar ook internationaal is dit theater bekend terrein voor onder andere beroemde dirigenten en choreografen. Wederom een prima decor voor een stijlvol merk als Lancia.
Lancia is de ideale sponsor voor alles wat te maken heeft met bewust gekozen levensgenot.
[nggallery id=29]