1e Hangout Fiat Nederland op Google+

Fiat Google

Fiat is vooral tegenwoordig het pad van de laatste trends aan het bewandelen. Het wil hiermee nieuwe producten ontwikkelen en presenteren, die al in een vroeg stadium aansluiting vinden bij de consument. Google+ is een ideaal nieuwe fenomeen dat hier precies bij past. Door het gebruik van de zogenaamde Hang Out-functie, stond Turijn -om precies te zijn Roberto Giolito- in contact met een aantal Nederlandse ‘kijkers’ online. Deze konden live zien wat de designchef te vertellen had over de nieuwe Panda.

Google, een van de belangrijkste zoekmachines ter wereld, is onlangs met Google+ een baanbrekend nieuw project gestart. Het doel hiervan is namelijk om de interactie van het echte leven in al zijn schoonheid over te hevelen naar een sociaal platform online. Google+ maakt het mogelijk om gedachtes, meningen, films en foto’s te delen, terwijl chatten met vrienden geschiedt met behulp van de webcam. Zodoende kun je elkaar zien, als je ervaringen uitwisselt, zelfs als je met een grotere groep bent.

Google+ is opgericht om het online delen van ervaringen meer op het echte leven te laten lijken. Dat principe is op alle pagina’s terug te vinden. Achter elke pagina (auto of activiteit) verschuilen mensen die gepassioneerd zijn over wat zij doen. Zodoende is de interactie met hen een interessante en verrijkende ervaring.

Een merk dat zich altijd al specifiek richt op nieuwe technologie, zoals Fiat, zag haar kans (innovatief en gebruiksvriendelijk, conform het Fiat-DNA) schoon om via Google+ in contact te komen met haar klanten en fans. Zo start Fiat in Nederland met een exclusieve voorpremière van de Fiat Panda. Hoofd Design Fiat Roberto Giolito beantwoordt tijdens een videochat vanuit het Mirafiori Motor Village in Turijn uiteenlopende vragen van acht Nederlandse fans over de nieuwe Fiat Panda. Nederland is het eerste land waar de prijs bekend is gemaakt van de nieuwe, derde generatie Panda. De standaard vijfdeurs wordt leverbaar vanaf € 9.290,-. Sinds 1980 zijn er in Nederland maar liefst 172.000 exemplaren van verkocht!

Google+

Voor Fiat is Google+ een manier om een echt gesprek aan te gaan met klanten en fans, terwijl die op hun beurt in contact komen met de mensen die daadwerkelijk de auto’s ontwerpen, bouwen en vermarkten. Bovendien kunnen de Cirkel-functies (rangschikken vrienden, familieleden en kennissen) worden gebruikt, in aanvulling op de pagina’s, om langdurige relaties op te bouwen met interessante mensen.

httpvh://youtu.be/Lw_75kOA_i8

Deel dit artikel:

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.