1 miljard voor productie Alfa Tonale en hybride Panda

Er zijn veel Italiaanse werknemers van FCA, die ook het komende jaar gedwongen thuis zullen zitten, maar in Pomigliano d’Arco (foto onder) zal men er minder rouwig om zijn dan elders. Zij weten namelijk dat er volop geïnvesteerd wordt in de uitbreiding van de productiecapaciteit. De reeds goed lopende Fiat Panda zal worden vernieuwd en tevens als milde hybride in productie gaan. Daar komt nog bij dat er volop wordt gewerkt aan een compleet nieuwe assemblagelijn van de Alfa Romeo Tonale. Eerder deze zomer vertelden we je dit al, maar vandaag is dit ook officieel bekendgemaakt door Lingotto. Het gaat om een investering van 1 miljard euro.

Voldoende perspectief dus op een productieve toekomst voor de fabriek nabij Napels. In Melfi (500X en Rengade) ziet men ook dat er gewerkt wordt aan continuïteit, ondanks de huidige daling van de productie. In Cassino (Giulia, Stelvio en Giulietta) is het wel anders. Daar zal nog minimaal een jaar weinig veranderen aan de huidige situatie. Kommer en kwel is het vooral ook in Turijn bij de voormalige Bertone-fabriek in stadsdeel Grugliasco (Quattroporte en Ghibli). In Mirafiori (Levante) wordt intussen al gewerkt aan de belangrijke assemblagelijn voor de nieuwe elektrische 500. De productieversie van de Alfa Romeo Tonale, zal in 2021 na 10 jaar de terugkeer van Alfa Romeo inluiden in de Giambattista Vico Plant.

Deel dit artikel:

3 gedachten over “1 miljard voor productie Alfa Tonale en hybride Panda

  • 5 september 2019 om 10:07
    Permalink

    Goed nieuws, ben met name geïnteresseerd in de tonale. Als ze het concept maar niet teveel afzwakken voor de massa, dan wordt het gewoon 1 van de, en verdwijnt een van zijn belangrijkste stelling points. Hybryde moet sportief en zuinig rijden mogelijk maken, niet op zelfde moment natuurlijk 😉

    Beantwoorden
  • 5 september 2019 om 14:24
    Permalink

    @Redbart, helemaal mee eens; dit concept heeft meer AR-uitstraling in mijn ogen, dan bv de huidige Giulia. Uteraard een smaken-kwestie, maar model Giulia, heben we de afgelopen tientallen jaren al voorbij zien als diverse BMW-modellen. Ik geef ook toe AR, geeft het sedan-concept, dan nog net iets extra’s, wat t typisch AR maakt, maar het vernieuwden design is er niet echt in te vinden. De Tonale daarentegen; Poffedikkie! Daar doet AR precies waar het goed in is; een flair en een elegantie, die je niet bij een crossover of een SUV verwacht; absoluut onovertroffen design!!! Waren alle crossovers en SUV’s maar zo. En ik hoop ook uit de grond van mijn hart dat dit concept 1 op 1 de weg op gaat!!!

    Beantwoorden
  • 7 september 2019 om 14:38
    Permalink

    @Di Segno, Gedeeltelijk mee eens, maar stel je de vernieuwde Giulia eens voor met Tonale koplampen en achterlichten en heb je een eye catcher van dde ´hors categorie´!!! Jammer dat ze bij de introductie van de Giulia teveel naar andere merken hebben gekeken.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.