Meer motorisaties Fiat 500X bekend
We hebben al eens wat gegevens kunnen vinden rond Fiat’s belangrijke nieuwkomer de 500X, en kunnen qua motorisaties daar nog het een en ander aan toevoegen. De eerste persfoto’s verwachten we overigens eind deze maand. De presentatie van de 4×4 versie van de 500X verwachten we intussen in Genève, begin volgend jaar.
Het motorengamma lijkt wat op die van de Alfa Romeo Giulietta, hetgeen voldoende zegt over de volwassenheid en de positionering van de nieuwe Crossover van Fiat. De benzinemotoren beginnen vanaf een 105 pk sterke 1.4 en gaat via een 140 pk variant naar het reeds aangekondigde topmodel met 170 pk. Wat diesel betreft zal de sterke 1.6 MultiJet leverbaar worden met 105 en 120 pk en vinden bovenin de 2.0 MultiJet met 140 en 170 pk. Vooral deze laatste spreekt voor ons nu al tot de verbeelding in verband met een flinke portie koppel. Vervolgens zullen ook een schonere variant op LPG en CNG (Natural Power) hun marktdebuut afwachten. Deze gegeven tonen wat ons betreft aan dat de positionering van de 500X, een hele andere is dan bijvoorbeeld die van de meer praktische en met lichtere motoren uitgeruste 500L.
Fiat verwacht met de toevoeging van de 500X aan het bestaande gamma, weer behoorlijk wat marktaandeel terug te kunnen winnen in eigen land en op andere Europes markten. Inmiddels is de 500X ook al tijdens een testfase in de VS gespot (foto boven).
Wat een geluk. De motoren voor de 500L zijn volgens mij te zwak voor de auto.
Inmiddels is de 500 zonder camouflage gezien (door of via Quattroruote.it)
http://www.quattroruote.it/news/novita/2014/09/15/fiat_500x_la_prima_immagine_della_crossover_italiana.html
En die 1750 van AR er in, is dat geen idee?